На картосхемі позначено лінію фронту часів Першої світової війни станом на
«У Петрограді відбулися криваві події, які загрожують загибелі завоювань революції. Частина населення Петрограда, керована більшовиками, збройним шляхом ліквідувала Тимчасовий Уряд і хоче нав'язати свою волю Російській Республіці. Ми закликаємо рішуче боротися з будь-якими спробами підтримання петроградського повстання. Громадяни України! Покажіть себе вірними захисниками свободи й ворогами анархії, яка може віддалити скликання Всеросійських й Українських Установчих Зборів і навіть призвести до загибелі рідного краю...»
Яка владна інституція звернулася із цитованою відозвою до населення України?
Чи правильне твердження?
Восени 1918 р. на Катеринославщині діяли повстанські загони Н. Махна проти:
1) гетьманських військ, німецьких та австрійських окупаційних військ;
2) військ Директорії УНР та наступаючих частин Червоної й Добровольчої армій.
Ліквідація українських комуністичних партій в УСРР
Карикатура, зображена на фото, акцентує увагу на форсованій індустріалізації і дає змогу визначити її
Видатними представниками радянського партизанського руху в роки ДСВ
Що стало наслідком подій, відображених на картосхемі?
«Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»
У який період радянської історії України оприлюднено цитований документ?
Що було характерним для українського дисидентського руху середини 1950 – початку 1960-х рр.?
Яке визначення відповідає поняттю «номенклатура»?
Проаналізуйте уривок з історичного джерела: «Соціалістичне самоврядування реалізується в умовах широкої гласності шляхом участі всього колективу та його громадських організацій у виробленні найважливіших рішень і контролі за їх виконанням, виборності керівників та єдиноначальності в керуванні підприємством...».
Його доречно використати для характеристики суспільного життя України доби
Поруч із третім Президентом України на фотографії –
Укажіть фото Президента України, за каденції якого стали можливими зміни, описані в уривку джерела: «Адже за будь-яких умов оформлення візи потребує кількох днів, а з безвізом громадянин України може будь-коли перетинати кордон і в'їжджати до ЄС. Під дією безвізу український турист став почувати себе значно більш вільним, ніж раніше. Він набув можливості вибирати між значно більшою кількістю пропозицій відпочинку й подорожей, ніж за умов візового режиму».
Громадяни, не стійте, імпортне взуття закінчується. (Карикатура А. Юн)
Соціально-економічним процесам якого періоду розвитку України присвячена карикатура?
Скульптор, автор "Пам'ятника засновникам Києва"
Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.
1 проголошення Української Держави
2 утворення Західноукраїнської Народної Республіки
3 утворення Директорії УНР
4 розгром Добровольчої армії генерала А. Денікіна
А повалення режиму гетьмана П. Скоропадського
Б припинення збройної боротьби за незалежність України
В відновлення радянської влади на території України
Г запровадження державної монополії на продаж хліба, цукру, спирту; заборона на вивіз нафти
Д відновлення поміщицького землеволодіння
Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.
1 проголошення Української Держави
2 утворення Західноукраїнської Народної Республіки
3 утворення Директорії УНР
4 розгром Добровольчої армії генерала А. Денікіна
А повалення режиму гетьмана П. Скоропадського
Б припинення збройної боротьби за незалежність України
В відновлення радянської влади на території України
Г запровадження державної монополії на продаж хліба, цукру, спирту; заборона на вивіз нафти
Д відновлення поміщицького землеволодіння
Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.
1 проголошення Української Держави
2 утворення Західноукраїнської Народної Республіки
3 утворення Директорії УНР
4 розгром Добровольчої армії генерала А. Денікіна
А повалення режиму гетьмана П. Скоропадського
Б припинення збройної боротьби за незалежність України
В відновлення радянської влади на території України
Г запровадження державної монополії на продаж хліба, цукру, спирту; заборона на вивіз нафти
Д відновлення поміщицького землеволодіння
Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.
1 проголошення Української Держави
2 утворення Західноукраїнської Народної Республіки
3 утворення Директорії УНР
4 розгром Добровольчої армії генерала А. Денікіна
А повалення режиму гетьмана П. Скоропадського
Б припинення збройної боротьби за незалежність України
В відновлення радянської влади на території України
Г запровадження державної монополії на продаж хліба, цукру, спирту; заборона на вивіз нафти
Д відновлення поміщицького землеволодіння
З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.
1 Г. Верьовка
2 Л. Курбас
3 П. Вірський
4 М. Рильський
А актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Б поет, перекладач, голова Спілки письменників України, директор Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР
В танцівник, хореограф, балетмейстер, організатор і художній керівник Ансамблю танцю УРСР
Г митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.
Д композитор, диригент, педагог, організатор і художній керівник Українського державного народного хору
З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.
1 Г. Верьовка
2 Л. Курбас
3 П. Вірський
4 М. Рильський
А актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Б поет, перекладач, голова Спілки письменників України, директор Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР
В танцівник, хореограф, балетмейстер, організатор і художній керівник Ансамблю танцю УРСР
Г митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.
Д композитор, диригент, педагог, організатор і художній керівник Українського державного народного хору
З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.
1 Г. Верьовка
2 Л. Курбас
3 П. Вірський
4 М. Рильський
А актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Б поет, перекладач, голова Спілки письменників України, директор Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР
В танцівник, хореограф, балетмейстер, організатор і художній керівник Ансамблю танцю УРСР
Г митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.
Д композитор, диригент, педагог, організатор і художній керівник Українського державного народного хору
З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.
1 Г. Верьовка
2 Л. Курбас
3 П. Вірський
4 М. Рильський
А актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Б поет, перекладач, голова Спілки письменників України, директор Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР
В танцівник, хореограф, балетмейстер, організатор і художній керівник Ансамблю танцю УРСР
Г митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.
Д композитор, диригент, педагог, організатор і художній керівник Українського державного народного хору
Установіть відповідність між подією періоду «застою» та її наслідком.
1 зміна політичного керівництва УРСР
2 ліквідація рад народного господарства
3 ухвалення Конституції УРСР
4 підписання СРСР Гельсінського Заключного акту Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі
А проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
Б «друга хвиля» масових арештів дисидентів
В активізація та організаційне оформлення дисидентського правозахисного руху
Г відновлення вертикальної системи управління економікою
Д юридичне закріплення однопартійної політичної системи
Установіть відповідність між подією періоду «застою» та її наслідком.
1 зміна політичного керівництва УРСР
2 ліквідація рад народного господарства
3 ухвалення Конституції УРСР
4 підписання СРСР Гельсінського Заключного акту Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі
А проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
Б «друга хвиля» масових арештів дисидентів
В активізація та організаційне оформлення дисидентського правозахисного руху
Г відновлення вертикальної системи управління економікою
Д юридичне закріплення однопартійної політичної системи
Установіть відповідність між подією періоду «застою» та її наслідком.
1 зміна політичного керівництва УРСР
2 ліквідація рад народного господарства
3 ухвалення Конституції УРСР
4 підписання СРСР Гельсінського Заключного акту Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі
А проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
Б «друга хвиля» масових арештів дисидентів
В активізація та організаційне оформлення дисидентського правозахисного руху
Г відновлення вертикальної системи управління економікою
Д юридичне закріплення однопартійної політичної системи
Установіть відповідність між подією періоду «застою» та її наслідком.
1 зміна політичного керівництва УРСР
2 ліквідація рад народного господарства
3 ухвалення Конституції УРСР
4 підписання СРСР Гельсінського Заключного акту Наради з питань безпеки та співробітництва в Європі
А проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
Б «друга хвиля» масових арештів дисидентів
В активізація та організаційне оформлення дисидентського правозахисного руху
Г відновлення вертикальної системи управління економікою
Д юридичне закріплення однопартійної політичної системи
Увідповідніть подію з її наслідком.
1 початок діяльності Української робітничо-селянської спілки
2 офіційна реєстрація Української республіканської партії
3 утворення Української головної визвольної ради
4 заснування Української Гельсінської групи
А організаційне оформлення українського визвольного руху в роки Другої світової війни
Б зростання ролі правозахисної діяльності в українському дисидентському русі
В зародження українського дисидентського руху
Г проголошення незалежності України
Д формування багатопартійності в Україні
Увідповідніть подію з її наслідком.
1 початок діяльності Української робітничо-селянської спілки
2 офіційна реєстрація Української республіканської партії
3 утворення Української головної визвольної ради
4 заснування Української Гельсінської групи
А організаційне оформлення українського визвольного руху в роки Другої світової війни
Б зростання ролі правозахисної діяльності в українському дисидентському русі
В зародження українського дисидентського руху
Г проголошення незалежності України
Д формування багатопартійності в Україні
Увідповідніть подію з її наслідком.
1 початок діяльності Української робітничо-селянської спілки
2 офіційна реєстрація Української республіканської партії
3 утворення Української головної визвольної ради
4 заснування Української Гельсінської групи
А організаційне оформлення українського визвольного руху в роки Другої світової війни
Б зростання ролі правозахисної діяльності в українському дисидентському русі
В зародження українського дисидентського руху
Г проголошення незалежності України
Д формування багатопартійності в Україні
Увідповідніть подію з її наслідком.
1 початок діяльності Української робітничо-селянської спілки
2 офіційна реєстрація Української республіканської партії
3 утворення Української головної визвольної ради
4 заснування Української Гельсінської групи
А організаційне оформлення українського визвольного руху в роки Другої світової війни
Б зростання ролі правозахисної діяльності в українському дисидентському русі
В зародження українського дисидентського руху
Г проголошення незалежності України
Д формування багатопартійності в Україні
Установіть відповідність між подією та її наслідком.
1 запровадження національної валюти – гривні
2 «Помаранчева революція»
3 проведення першого Всеукраїнського референдуму
4 проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
А обрання Президентом України В. Ющенка
Б створення передумов до виходу держави з економічної кризи
В виникнення парламентської опозиції
Г припинення існування Союзу Радянських Соціалістичних Республік
Д створення Автономної Республіки Крим
Установіть відповідність між подією та її наслідком.
1 запровадження національної валюти – гривні
2 «Помаранчева революція»
3 проведення першого Всеукраїнського референдуму
4 проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
А обрання Президентом України В. Ющенка
Б створення передумов до виходу держави з економічної кризи
В виникнення парламентської опозиції
Г припинення існування Союзу Радянських Соціалістичних Республік
Д створення Автономної Республіки Крим
Установіть відповідність між подією та її наслідком.
1 запровадження національної валюти – гривні
2 «Помаранчева революція»
3 проведення першого Всеукраїнського референдуму
4 проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
А обрання Президентом України В. Ющенка
Б створення передумов до виходу держави з економічної кризи
В виникнення парламентської опозиції
Г припинення існування Союзу Радянських Соціалістичних Республік
Д створення Автономної Республіки Крим
Установіть відповідність між подією та її наслідком.
1 запровадження національної валюти – гривні
2 «Помаранчева революція»
3 проведення першого Всеукраїнського референдуму
4 проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
А обрання Президентом України В. Ющенка
Б створення передумов до виходу держави з економічної кризи
В виникнення парламентської опозиції
Г припинення існування Союзу Радянських Соціалістичних Республік
Д створення Автономної Республіки Крим
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома