1. У реченні Минають дні минає літо а Україна знай горить... (Т.Шевченко) вставне слово (словосполучення, речення) слід виділити з обох боків:
3. У реченні А там, внизу, вода свій берег мила... (М.Вінграновський) наявна така пунктограма:
5. V. У якому з наведених речень є звертання, яке треба виділити комами?
6. Кома ніколи не ставиться у такому випадку:
9. VIII. У реченні О так, живемо - не хлібом єдиним у цьому світі (Г.Світлична) виділяється комою (знаком оклику):
11. У реченні Душе моя вже хоч озвись в мені! (Г.Світлична) допущено помилку, тобто порушена така пунктограма:
Уточнювальне означення є в реченні:
Тире треба поставити, якщо до частини "Люблю теплу весняну пору..." додати фрагмент рядка
Поширену обставину треба відокремити комою в реченні (розділові знаки пропущено):
Уточнювальне означення є в реченні:
Після виділеного слова треба поставити кому в реченні (розділові знаки вилучено)
Поширеним є речення
Простим неповним є речення
Неозначено-особовим є речення
Складеного іменного присудка немає в реченні
Визначте, який розділовий знак вжито неправильно:
І вся земля, (1) росяніючи, (2) тепер здається, (3) колискою, (4) колискою життя, (5) надій (М. Стельмах).
12. VI. У реченні Україна була як чайка в степу, що вивела діток при дорозі (І.Нечуй-Левицький) порівняльний зворот не відокремлюється комами, тому що він:
10. У реченні Ні з сього, ні з того вона навіть шаріється перед бабою (О.Гончар) допущено помилку, тобто порушена така пунктограма:
7. Звертання може виділятися за допомогою:
4. IV. З наведених речень вставне слово, яке треба виділити комами, наявне в такому випадку:
Що виражає речення?
За метою висловлювання речення поділяються на…
Яке з цих речень спонукальне?
1. Залишаючи ліс, старанно гасіть багаття і засипайте його землею.
2. Не кидайте запалених сірників не лише в лісі, а й у полі, в степу, на болоті.
3. Горіти може не лише ліс, а й торф і суха трава.
Скільки однорідних членів у цьому реченні?
Українці будували хати з дерева глини соломи очерету лози та каміння.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома