1. Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.
2. Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.
3. У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.
Прощай наша Січ-Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!
4. Яке речення відповідає даній схемі – «П! – а. – П?». Розділові знаки пропущено.
5. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові.
6. У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку?
7. У якому рядку схематично подано всі можливі позиції прямої мови щодо слів автора?
8. Виберіть рядок, у якому цитату записано правильно.
9. У якому рядку записано речення з прямою мовою? Розділові знаки пропущено.
10. Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні
Прочитайте текст. Виконайте завдання 11 до нього. Виберіть правильну відповідь.
(1) Хлопець сусідин приніс вечерю. (2) «Просили вас на вечерю батько й мати, і я вас прошу. Будьте здорові з Святим вечором!» приказав він дзвінким голосом, подаючи мисчину в хустці. (3) А де ж Василько поспитав він перегодом. (4) Олена заголосила. (5) Господи! Всі люди радіють, весело зустрічають велике свято; тільки її побила лиха година, відірвала від неї любе дитя й кинула його в хуртовину на поталу вовкам – сіроманцям…
М. Коцюбинський
11. Розділові знаки при прямій мові треба поставити в реченні
Прочитайте текст. Виконайте завдання 12 до нього. Виберіть правильну відповідь.
(1) Хлопець сусідин приніс вечерю. (2) «Просили вас на вечерю батько й мати, і я вас прошу. Будьте здорові з Святим вечором!» приказав він дзвінким голосом, подаючи мисчину в хустці. (3) А де ж Василько поспитав він перегодом. (4) Олена заголосила. (5) Господи! Всі люди радіють, весело зустрічають велике свято; тільки її побила лиха година, відірвала від неї любе дитя й кинула його в хуртовину на поталу вовкам – сіроманцям…
М. Коцюбинський
12. Тире пропущено у реченні
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома