Хвора, 39 років, скаржиться на гострий, “кинджальний” біль у животі, різку загальну слабкість. Захворіла раптово після фізичного навантаження. В анамнезі – виразкова хвороба дванадцятипалої кишки. Під час огляду: обличчя бліде, шкіра вкрита холодним потом, живіт дошкоподібний. Яке ускладнення розвинулося в хворої?
Пацієнт 42 років госпіталізований в гастроентерологічне відділення з діагнозом хронічний гастрит типу В. Вкажіть препарат, який застосовують для зниження секреції соляної кислоти.
Пацієнт госпіталізований з підозрою на виразкову хворобу шлунка і дванадцятипалої кишки. До якого додаткового методу обстеження необхідно медичній сестрі підготувати пацієнта?
Хворий К., 59 років, перебуває на диспансерному обліку з приводу виразкової хвороби шлунка. Скаржиться на погіршення стану - за 3 місяці схуд на 10 кілограм, відзначає відразу до м'ясної їжі. Який метод додаткового дослідження буде запланований?
Пацієнт з підозрою на хронічний гастрит знаходиться на обстеженні. Назвіть сучасний метод визначення секреторної функції шлунка:
Який метод обстеження дозволяє виявити у хворого на виразкову хворобу хелікобактерну інфекцію?
Пацієнтка перебуває на лікуванні в гастроентерологічному відділенні з приводу виразкової хвороби. Лікар призначив дослідження калу на приховану кров. Які харчові продукти необхідно виключити з раціону пацієнта з метою підготовки до дослідження?
Пацієнт скаржиться на відсутність апетиту, переважно до м’ясної їжі, відчуття тяжкості в надчеревній ділянці, нудоту, втрату маси тіла на 5 кг. Об’єктивно: блідість шкіри, пальпація надчервної ділянки болісна. У калі позитивна реакція на приховану кров. До якого дослідження м/с повинна підготувати пацієнта?
Хворий знаходиться на лікуванні у терапевтичному відділенні з діагнозом: “Гострий гастрит”. Яку з перерахованих проблем пацієнта можна вважати пріоритетною?
Хворий 40 років скаржиться на нудоту, блювання, печію, відчуття важкості в
епігастральній ділянці. Ознаками якого синдрому є вказані проблеми?
У пацієнта на рак шлунку в термінальній стадії скарги: біль у надчеревній ділянці, втрата апетиту, схуднення, загальна слабкість. Яка потенційна проблема може виникнути у пацієнта?
Хворий скаржиться на тупий біль у надчеревній ділянці відразу після їди, бурчання та метеоризм, проноси. Який засіб використає медсестра за призначенням лікаря для усунення метеоризму?
Хворий скаржиться на неприємний присмак у ротовій порожнині, печію, нудоту, блювання,біль у надчеревній ділянці. Напередодні споживав недоброякісну їжу. Об’єктивно: язик обкладений сіро-білим нальотом. При пальпації – помірна розлита болючість у надчеревній ділянці. Що запідозрить медична сестра?
До дільничного лікаря звернувся пацієнт. У нього виявлені такі проблеми: загальна слабкість, стомлюваність, зниження працездатності, зменшення апетиту, відраза до м’яса, відчуття тяжкості в надчеревній ділянці, втрата ваги 5 кг за місяць. При обстеженні: блідість та сухість шкіри. Для якого захворювання характерні дані ознаки?
У хворого Н., 27 р. з’явились болі в епігастрії, що виникають через 1,5-2 год. після прийому їжі, голодні, нічні болі, нудота. Яке захворювання можна запідозрити?
Пацієнтка 45 років скаржиться на періодичний ниючий біль у надчеревній ділянці, який з’являється через 40-60 хв. після їди. Який медсестринський діагноз?
У пацієнта виразкова хвороба дванадцятипалої кишки. Який основний медсестринський діагноз?
Основні клінічні синдроми виразкової хвороби дванадцятипалої кишки:
Інтоксикаційний, набряковий, анемічний
Пацієнтка доставлена бригадою швидкої допомоги у терапевтичне відділення зі скаргами на блювання темно-коричневого кольору, дьогтеподібні випорожнення, біль у животі, серцебиття, загальну слабкість. Страждає на виразкову хворобу шлунка. Яке ускладнення виникло у пацієнтки?
В гастроентерологічному відділенні у пацієнта на виразкову хворобу шлунка раптово вночі з’явився “кинджальний” біль у надчеревній ділянці. Об’єктивно: холодний липкий піт,блідість шкіри. Захисне напруження м’язів передньої черевної стінки, позитивний симптом Щоткіна-Блюмберга. Яке ускладнення розвинулось у пацієнта?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома