Реформи М. Хрущова у промисловості та соціальній сфері

Узагальнення знань з вивченій теми

Додано: 27 жовтня 2020
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 281 раз
12 запитань
Запитання 1

Поява поняття «раднаргоспи» була пов’язана:

варіанти відповідей

зі здійсненням децентралізації управління народним господарством

з укрупненням колгоспів та ліквідацією МТС

з освоєнням цілинних і перелогових земель

із запровадженням держприймання на підприємствах

Запитання 2

У роки науково-технічної революції (НТР) в СРСР її досягнення впроваджувалися переважно у:

варіанти відповідей

виробництво товарів масового споживання

розвиток воєнно-промислового комплексу

розвиток сільського господарства

розбудову транспортної мережі

Запитання 3

Яка зміна в економічному розвитку України в другій половині 1950-х — першій половині 1960-х рр. пов’язана зі створенням раднаргоспів?

варіанти відповідей

перехід підприємств на повний госпрозрахунок у межах економічних зон

установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників

раціоналізація використання місцевих матеріальних і людських ресурсів

ліквідація товарно-грошових відносин і централізованого планування

Запитання 4

 Яку реформу управління економікою в середині 1950 рр. описано в наведеному джерелі:

«Реформування управління господарським життям започаткував лютневий пленум ЦК КПРС... У травні того ж року... ухвалено закон про вдосконалення організації управління промисловістю і будівництвом»?

варіанти відповідей

створення трестів

створення раднаргоспів

реорганізацію МТС

створення Вищої Ради народного господарства СРСР

Запитання 5

Укажіть правильне твердження?

варіанти відповідей

Реформа управління народним господарством, яка розпочалася 1955 р., передбачала заміну централізованого галузевого управління економікою управлінням територіальним на рівні областей.

Територіальні Ради народного господарства були органами місцевого самоврядування.

Метою створення раднаргоспів було передавання управління економікою на місцях органам місцевого самоврядування.

1957 р. ліквідовані галузеві міністерства і створені територіальні Ради народного господарства — раднаргоспи.

Запитання 6

Що свідчило про розширення економічних прав УРСР у період «відлига»?

варіанти відповідей

перехід більшості підприємств під контроль Ради Міністрів УРСР

створення самостійної банківської, фінансової й податкової систем

вихід УРСР із рубльової зони та введення власної грошової одиниці

розширено права республіки у формуванні бюджету

Запитання 7

 Яка з реформ управління народним господарством створила умови для зміцнення економічної самостійності УРСР наприкінці 1950-х — у першій половині 1960-х рр.?

варіанти відповідей

зміцнення ролі партії в управління народним господарством

початок переходу підприємств на господарський розрахунок

створення територіальних органів управління промисловістю

часткове скорочення адміністративно-управлінського апарату

Запитання 8

Укажіть особливості розвитку промисловості та соціальної сфери УРСР за доби «відлиги».

1 Скорочення масштабів будівництва державного житла.

2 Неефективність соціальної політики через брак достатніх фінансових ресурсів.

3 Залучення додаткових асигнувань на розвиток хімічної промисловості.

4 Переорієнтація господарського механізму управління промисловістю з директивного на ринковий.

5 Децентралізація управління промисловістю через створення раднаргоспів.

6 Уповільнення розвитку електроенергетики.

7 Створення нових галузей промисловості: ракетної тощо.

варіанти відповідей

1, 3, 4

2, 5, 6

3, 4, 6

3, 5, 7

Запитання 9

Які з тверджень стосуються пенсійної реформи за доби «відлиги»?

1 Робітники однакових професій, але різних міністерств та відомств отримували різні за розмірами пенсії.

2 Середній розмір пенсій зріс майже на 80 % при скороченні розриву між пенсійним забезпеченням різних категорій громадян.

3 Істотно розширювалося коло осіб, які мали право на державну пенсію.

4 Встановлювався однаковий для всіх категорій пенсіонерів, окрім колгоспників, пенсійний вік: для чоловіків - 65 років, для жінок - 60 років.

5 Одержання пенсій за відсутності повного стажу роботи за віком було неможливим.

варіанти відповідей

1, 4

2, 3

2, 5

4, 5

Запитання 10

Які твердження характеризують явища та процеси соціально-економічного життя УРСР за доби «відлиги»?

1 Втрата значення особистого господарства через зростання обсягів виробництва сільськогосподарської продукції в колгоспах.

2 Відтік молоді з села позитивно позначився на темпах зростання промислового виробництва, але підривав сільське господарство.

3 Великі присадибні ділянки і наявність великої рогатої худоби у робітників та службовців радгоспів були перешкодою розвитку радгоспного виробництва.

4 Встановлення державної системи пенсійного забезпечення колгоспників: право на пенсію чоловіки одержували у віці - 60 років, а жінки - 55.

5 Влада не наважилася поширити паспортну систему на все населення сільської місцевості, проте істотно послабила паспортний режим.

6 Зменшення матеріальної зацікавленості колгоспників, скорочення державних асигнувань на потреби села.

варіанти відповідей

1, 3, 6

2, 4, 5

2, 3, 5

3, 4, 6

Запитання 11

Які з тверджень стосуються реформ у соціальній сфері за доби «відлиги»?

1 Робітники не мали права змінювати місце роботи без згоди адміністрації підприємства.

2 Скорочення тривалості робочого дня на дві години у передвихідні та передсвяткові дні.

3 Збільшення тривалості відпусток за вагітністю і пологами - з 77 до 112 календарних днів.

4 Впроваджено плату за навчання у старших класах середніх шкіл та у вищих навчальних закладах.

5 Перехід підприємств, організацій та установ на п'ятиденний робочий тиждень при семигодинному робочому дні.

варіанти відповідей

1, 3

2, 3

2, 4

4, 5

Запитання 12

Яким методом намагалися подолати житлову проблему у хрущовський період?

варіанти відповідей

перебудовою існуючих житлових площ

масовим будівництвом дешевого державного житла

наданням кредитів усім бажаючим придбати житло

створенням житлових кооперативів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест