Річна підсумкова контрольна робота з біології та екології 10 клас (профіль) ІІІ варіант

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Біологія, 10 клас
Тест виконано: 50 разів
31 запитання
Запитання 1

Інвазія – це :


варіанти відповідей

перенесення одного з видів живих організмів за межі його ареалу в нові умови існування,в результаті якого вид закріплюється у складі нової екосистеми й утворює новий ареал;

переселення видів на територію, яка раніше була частиною їхнього ареалу, але потім з якихось причин була ними залишена;

цілеспрямоване переселення людиною одного з видів живих організмів за межі його ареалу в нові умови існування.


Запитання 2

Наука ,яка вивчає комах ?



варіанти відповідей

бріологія;

арахнологія;

ентомологія .

Запитання 3

Наука ,яка вивчає риб ?


варіанти відповідей

іхтіологія;

маммологія;

мірмекологія.

Запитання 4

Серед основних властивостей наявність певних груп речовин,які називають органічними речовинами, це ?



варіанти відповідей

наявність обміну речовин;

певний хімічний склад;

здатність до розвитку.

Запитання 5

Всі частини біологічних систем пов’язані між собою значною кількістю зв’язків.Прикладом опосередкованого зв’язку є :


варіанти відповідей

взаємодія мозку і серця в організмі людини;

умовний рефлекс, коли, дивлячись на лимон, у людини вже виділяється слина або навіть виникати відчуття кислого смаку ;

взаємодія вовків і зайців у біоценозі .


Запитання 6

. Всі живі організми,які входять до складу екосистеми називають :


варіанти відповідей

абіотичним компонентом екосистеми;

біотичним компонентом екосистеми;

біотичним та абіотичним компонентом екосистеми.

Запитання 7

Абіотичними компонентами екосистеми є :


варіанти відповідей

тварини рослини,бактерії;

каміння,вода,повітря;

всі варіанти вірні.

Запитання 8

Середовище,яке не було змінене людською діяльністю називають:



варіанти відповідей

антропогенно-змінене;

природне;

штучне.

Запитання 9

Які можливі наслідки дії стресу на нервову систему ?



варіанти відповідей

зменшення здатності протистояти інфекціям;

порушення роботи репродуктивних органів;

зміна настрою, депресія, порушення концентрації, головний біль.

Запитання 10

До емпіричних методів дослідження належать:


варіанти відповідей

математична обробка;

моніторингове дослідження;

моделювання.


Запитання 11

Фактом є:



варіанти відповідей

спостереження або експеримент;

експеримент або математична розробка;

моделювання або моніторингові дослідження.

Запитання 12

Предметом дослідження є :


варіанти відповідей

міграція кажанів;

представники ряду Рукокрилі;

особливості поведінки цих представників, що пов’язані із сезонами року..

Запитання 13

Систематика – це:


варіанти відповідей

наука про вимерлі організми;

наука про еволюцію організмів;

наука про живі організми.

Запитання 14

Скільки видів організмів налічують флора України?


варіанти відповідей

понад 46 000видів;

понад 27 000 видів;

понад 35 000 видів.

Запитання 15

. Ця концепція дуже незручна для видів,особини яких можуть сильно відрізнятися за зовнішніми ознаками,наприклад собака домашній,кінь.. Усі особини виду порівнюються з еталонним зразком ,це є особливістю:


варіанти відповідей

філогенетична концепція;

біологічна концепція;

типологічної концепції.


Запитання 16

Концепція визначає вид виходячи з його монофілетичного походження.Не є вдалою для визначення видів,які виникли шляхом схрещування або симбіогенезу, це є особливістю:



варіанти відповідей

філогенетична концепція;

номіналістичної концепції;

типологічної концепції.

Запитання 17

Біохімічний критерій виду характеризується:



варіанти відповідей

особливостями поведінки тварин;

пошириннями видів в ареалах;

перебігом біохімічних реакцій(будовою білків і нуклеїнових кислот.

Запитання 18

. Екологічний критерій виду характеризується:



варіанти відповідей

кількістю і структурою хромосом виду ,тобто його каріотип;

процесами життєдіяльності організму;

умовами існування виду та його місцем в біоценозі.

Запитання 19

До представників екскаватів відноситься:



варіанти відповідей

трихомонада;

кульбаба;

олен.

Запитання 20

Одноклітинні аморфеї можуть бути збудником такого захвоювання,як:



варіанти відповідей

трипаносома;

лейшманія;

кандидоз.

Запитання 21

Високорозвинуті гетеротрофні організми – тварини та гриби:



варіанти відповідей

амебозої;

екскавати;

опістоконти.

Запитання 22

До насінних рослин відносяться :



варіанти відповідей

плауни;

саговники;

справжні папороті.

Запитання 23

Міцелій у більшості представників не має внутрішніх перегородок(септ).У результаті статевого процесу утворюють зигомейоспори.Є сапротрофами або паразитами,деякі представники є хижими грибами,це є особливістю:



варіанти відповідей

ооміцети;

зигоміцети;

аскоміцети.

Запитання 24

Характерними ознаками ооміцетів є :


варіанти відповідей

міцелій не поділений на окремі клітини,багатоядерний;

міцелій у більшості представників не має внутрішніх перегородок(септ);

міцелій має внутрішні перегородки,що розділяють його на сегменти(клітини).


Запитання 25

До представників групи Первиннороті відносяться :


варіанти відповідей

комахи, молюски, круглі та кільчасті черви;

морські зірки, риби, птахи, ссавці;

аурелія, гідра, коренерот.

Запитання 26

Моніторинг здійснюється у природних та біосферних заповідниках і на інших територіях, що охороняються :



варіанти відповідей

загальний;

оперативний ;

фоновий.

Запитання 27

Скорочений варіант «біорізноманіття»в 1986 році запропонував :



варіанти відповідей

Т.Лавджой;

Е.О.Вілсон;

К.Воуз

Запитання 28

Представниками однодольних є такі рослини,як :



варіанти відповідей

горох;

соняшник;

пшениця.

Запитання 29

Представниками дводольних є такі рослини,як :


варіанти відповідей

лілії;

липа;

жито.

Запитання 30

89.Представником амніоти є :



варіанти відповідей

качка;

лин;

мінога.

Запитання 31

Реінтродукція– це :



варіанти відповідей

перенесення одного з видів живих організмів за межі його ареалу в нові умови існування,в результаті якого вид закріплюється у складі нової екосистеми й утворює новий ареал;

переселення видів на територію, яка раніше була частиною їхнього ареалу, але потім з якихось причин була ними залишена;

цілеспрямоване переселення людиною одного з видів живих організмів за межі його ареалу в нові умови існування.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест