Рослини (ІІч). Самостійна робота.

Додано: 28 лютого 2021
Предмет: Біологія, 6 клас
Тест виконано: 180 разів
30 запитань
Запитання 1

 Збільшення кількості особин одного виду називається:

варіанти відповідей

1. Розмноження.

2. Розвиток.

3. Цвітіння.

4. Ріст.

Запитання 2

Нестатева клітина, яка забезпечує нестатеве розмноження рослин, називається:

варіанти відповідей

1. Зигота.

2. Спора.

3. Яйцеклітина.

4. Сперматозоїд.

Запитання 3

Садову полуницю людина розмножує:

варіанти відповідей

1. Кореневими бульбами.

2. Стебловими бульбами.

3. Цибулинами.

4. Вусами.

Запитання 4

Частина кореня чи стебла з розташованими на ньому бруньками, яка використовується для вегетативного розмноження рослин, називається:

варіанти відповідей

1. Стебло.

2. Корінь.

3. Живець.

4. Листок.

Запитання 5

Частина квітки, на якій утворюються пилкові зерна, називається:

варіанти відповідей

1. Приймочка.

2. Тичинка.

3. Маточка.

4. Оцвітина.

Запитання 6

Якщо чашолистки та пелюстки у квітці мають різне забарвлення, то така оцвітина називається:

варіанти відповідей

1. Чашечкоподібною.

2. Віночкоподібною.

3. Простою.

4. Подвійною.

Запитання 7

Якщо на одній рослині є тільки тичинкові квітки, а на другій тільки маточкові, то такі рослини називаються:

варіанти відповідей

1. Однодомними.

2. Дводомними.

3. Двостатевими.

4. Дводольними.

Запитання 8

Розгляньте малюнок та визначте, як називаються суцвіття, що зображені на ньому буквами б та в відповідно:

варіанти відповідей

1. Китиця та простий колос.

2. Складний зонтик та головка.

3. Щиток та складний колос.

4. Простий зонтик та кошик.

Запитання 9

У цих рослин утворюється мало пилку, квітки непоказні, не мають запаху. Для них характерне:

варіанти відповідей

1. Запилення вітром.

2. Самозапилення.

3. Штучне запилення.

4. Запилення комахами.

Запитання 10

Коли пилок потрапляє на приймочку маточки, то він утворює:

варіанти відповідей

1. Зародок.

2. Зав'язь.

3. Пилкову трубку.

4. Ендосперм.

Запитання 11

У дводольних рослин у зародку нема:

варіанти відповідей

1. Ендосперму.

2. Зародкового корінця.

3. Зародкової брунечки.

4. Двох сім'ядолей.

Запитання 12

Серед перерахованих рослин виберіть ту групу, де вказано тільки дводомні рослини:

варіанти відповідей

1. Кропива і конвалія.

2. Коноплі і верба.

3. Айстри і кульбаба.

4. Тюльпани і підсніжники.

Запитання 13

Серед перерахованих рослин виберіть групу, де є види, які запилюються вітром:

варіанти відповідей

1. Соняшник та пшениця.

2. Жито і кукурудза.

3. Вишня і яблуня.

4. Кульбаба і квасоля.

Запитання 14

 Яка характеристика, на вашу думку, найкраще описує рослини, які запилюються при допомозі вітру:

варіанти відповідей

1. Вони мають великі поодинокі квітки із чітко вираженим ароматом.

2. Ці рослини ростуть великими групами і зацвітають ще до розпускання листя.

3. У цих рослин квітки непоказні, а пилку утворюється мало.

4. У цих рослин квітки зібрані у великі, яскраво забарвлені суцвіття, пилок липкий.

Запитання 15

Які ознаки властиві плодам, що поширюються при допомозі вітру:

варіанти відповідей

1. Плоди великі, соковиті, яскраво забарвлені.

2. На поверхні плодів є гачечки, шипики або клейкі речовини.

3. Ці плоди легкі, сухі, не змочуються водою.

4. Ці плоди мають крильця, парашутики або чубчики волосків.

Запитання 16

Період у розвитку рослини від утворення зиготи до проростання насінини, називається:

варіанти відповідей

1. Зародковим.

2. Проростка.

3. Молодості.

4. Старіння.

Запитання 17

Розташуйте етапи індивідуального розвитку рослини, починаючи від зародкового періоду: а) проросток; б) період старіння; в) зародковий період; г) період молодості; д) період зрілості.

варіанти відповідей

1. а, б, в, г, д.

2. б, в, д, г, а.

3. в, а, г, д, б.

4. д, а, в, г, б.

Запитання 18

Розгляньте малюнок та встановіть, що спільного між зображеними тут плодами:

варіанти відповідей

1. Вони всі є однонасінними.

2. Вони всі є сухими плодами.

3. Вони всі є прикладами плода яблуко.

4. Вони всі є плодами однорічних рослин.

Запитання 19

Побудуйте логічні пари між елементами квітки та функціями, які вони виконують. 1) квітконіжка; 2) квітколоже; 3) чашолистки; 4) пелюстки; 5) тичинки; 6) маточка – а) утворює насінний зачаток; б) утримує квітку на стеблі; в) захищає внутрішні елементи квітки та приваблює комах; г) здійснює фотосинтез і живить квітку; д) утримує всі частини квітки; е) утворює пилок:

варіанти відповідей

1. 1 - б, 2 - в, 3 - г, 4 - а, 5 - д, 6 - е.

2. 1 - б, 2 - д, 3 - г, 4 - в, 5 - е, 6 - а.

3. 1 - д, 2 - а, 3 - е, 4 - б, 5 - г, 6 - в.

4. 1 - а, 2 - б, 3 - д, 4 - е, 5 - в, 6 - г.

Запитання 20

 Побудуйте логічні пари між видами плодів та їх характеристикою. 1) кістянка; 2) зернівка; 3) ягода; 4) гарбузина; 5) збірна кістянка; 6) сім’янка – а) соковитий однонасінний плід; б) сухий однонасінний плід, у якого насінна шкірка зрослася із оплоднем; в) сухий багатонасінний плід; г) соковитий багатонасінний плід; д) на розрослому квітколожі розташовано багато однонасінних соковитих плодів; е) соковитий багатонасінний плід у якого зовнішній шар оплодня дуже щільний; є) сухий однонасінний плід, у якого оплодень не зрісся із насінною шкіркою:

варіанти відповідей

1. 1 - б, 2 -г, 3 - в, 4 - д, 5 - е, 6 - є.

2. 1 - в, 2 - д, 3 - а, 4 - б, 5 - г, 6 - є.

3. 1 - а, 2 - б, 3 - г, 4 - е, 5 - д, 6 - є.

4. 1 - в, 2 - а, 3 - д, 4 - є, 5 - б, 6 - е.

Запитання 21

 Розташуйте у відповідному порядку частини плода квасолі, починаючи зі стінок оплодня: а) насінна шкірка; б) стінки оплодня; в) сім’ядолі насінини; г) проміжок між стінками оплодня та насіниною, який заповнений повітрям; д) зародковий корінець, стебельце та брунечка.

варіанти відповідей

1. б, д, а, г, в.

2. б, г, а, в, д.

3. а, б, д, в, г.

4. в, д, б, г, а.

Запитання 22

Насіння цих рослин висівають наприкінці літа. Молоді рослини зимують під снігом, а навесні продовжують рости. Такі рослини називаються:

варіанти відповідей

1. Ранньовесняні.

2. Ярі.

3. Озимі.

4. Теплолюбні.

Запитання 23

Які ознаки властиві плодам, що поширюються при допомозі води:

варіанти відповідей

1. Плоди великі, соковиті, яскраво забарвлені.

2. На поверхні плодів є гачечки, шипики або клейкі речовини.

3. Ці плоди легкі, сухі, не змочуються водою, можуть мати повітряні камери.

4. Ці плоди мають крильця, парашутики або чубчики волосків.  

Запитання 24

Серед груп ознак виберіть ту, яка характерна для квіток комахозапильних рослин:  

варіанти відповідей

1. Квітки непоказні, мають малопомітну оцвітину, утворюють мало пилку.

2. Тичинки на довгих тичинкових нитках, у пиляках утворюється багато сухого і легкого пилку.

3. Квітки мають нектарники із великою кількістю запашного нектару, пилок липкий, його утворюється велика кількість.

4. Квітки утворюють пилок який не тоне у воді, такого пилку утворюється багато. 

Запитання 25

Серед перерахованих груп рослин знайдіть ту, де перераховано тільки однодомні рослини, врахувавши, що у цих рослин квітки одностатеві:

варіанти відповідей

1. Соняшник і кульбаба.

2. Верба і тополя.

3. Огірок і кукурудза.

4. Горох і квасоля.

Запитання 26

У рослин відоме вегетативне розмноження. У якій групі перераховані види рослин, які розмножуються кореневищами:

варіанти відповідей

1. Пирій та кропива.

2. Яблуня та вишня.

3. Малина та верба.

4. Фіалка та кульбаба.

Запитання 27

Покрив плода - оплодень розвивається із:

варіанти відповідей

1. Ендосперму.

2. Стінки зав'язі маточки.

3. Покривів насінного зачатка.

4. Зиготи.

Запитання 28

 На кінці пилкової трубки, яка проростає до зав’язі маточки, знаходиться:

варіанти відповідей

1. Один спермій.

2. Два спермії.

3. Три спермії.

4. Чотири спермії.

Запитання 29

Розгляньте схему будови квітки та встановіть, якими цифрами на ньому позначено квітколоже, пелюстки, пиляки та приймочка маточки відповідно:

варіанти відповідей

1. 2, 8, 3, 5.

2. 1, 6, 3, 8.

3. 9, 4, 1, 5.

4. 5, 2, 6, 4.

Запитання 30

Голою називають квітку, у якій нема:

варіанти відповідей

1. Тичинок.

2. Оцвітини.

3. Маточки.

4. Чашолистків.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест