РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВИ.

Додано: 29 січня 2023
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 156 разів
22 запитання
Запитання 1

Укладання якого міжнародного договору викликало наведену оцінку сучасником: «Польща та більшовицька Росія поділились українськими землями, як колись в Андрусово в 1667 р.»? 

варіанти відповідей

 Ризького договору 1921 р. 

Брестського договору 1918 р. 

Варшавського договору 1920 р. 

Раппальського договору 1922 р.



Запитання 2

У своїй зовнішній політиці гетьман П. Скоропадський орієнтувався на

варіанти відповідей

країни Антанти 

радянську Росію 

Центральні держави 

Запитання 3

Відкриття українських гімназій, державних університетів у Києві та Кам’янці-Подільському, Української Академії наук були складовими культурної політики 

варіанти відповідей

 Української Держави П. Скоропадського 

Української Народної Республіки 

Західноукраїнської Народної Республіки 

Української Соціалістичної Радянської Республіки 

Запитання 4

Яка подія увійшла в історію як «Листопадовий зрив»? 

варіанти відповідей

Повстання проти гетьмана П. Скоропадського, очолюване Директорією 

Наступ військ ЗУНР у листопаді 1918 р. на Перемишль 

Повстання у Львові 1 листопада 1918 р. і встановлення української влади в місті 

Повстання робітників заводу «Арсенал» у Києві 

Запитання 5

У листопаді 1918 р. В. Винниченко очолив 

варіанти відповідей

Державний секретаріат ЗУНР 

Генеральний Секретаріат УЦР 

Раду Народних Міністрів УНР 

Директорію УНР 

Запитання 6

Що було урочисто проголошено 22 січня 1919 р. на Софійській площі в Києві? 

варіанти відповідей

Повалення гетьманату 

 Об’єднання УНР та ЗУНР 

 Незалежність УНР 

Встановлення влади більшовиків 

Запитання 7

Як між собою пов’язані Варшавська угода 1920 р. між УНР і Польщею та Ризький договір 1921 р. між радянськими республіками і Польщею? 

варіанти відповідей

Вирішували приналежність Східної Галичини на користь Польщі 

Припиняли ведення бойових дій на території України 

Були укладені після тривалої війни між сторонами 

Передбачали встановлення союзницьких відносин між учасниками 

Запитання 8

«Взагалі мусимо дивитися на Варшавський договір як на тимчасовий вихід з тяжкої ситуації. Треба нам якось зміцнити свої сили для того, щоб продовжувати боротьбу з нашим головним ворогом — Московщиною», — так пояснював свої дії 

варіанти відповідей

М. Грушевський 

 Є. Петрушевич 

С. Петлюра 

 П. Скоропадський 

Запитання 9

Які політичні сили наприкінці жовтня — початку листопада 1917 р. вели збройну боротьбу за владу в Києві?

варіанти відповідей

Українська Центральна Рада, підтримана українізованими військовими частинами

Більшовики, що спиралися на ради робітничих і солдатських депутатів

Сердюцька дивізія гетьмана П. Скоропадського

Анархістські збройні загони Н. Махна

Прихильники Тимчасового уряду Росії, згуртовані навколо штабу Київського військового округу

Частини Добровольчої армії генерала А. Денікіна

Підрозділи Головного отамана Армії УНР

Запитання 10

У яких містах у жовтні 1918 р. було створено два українських державних університети?

варіанти відповідей

Київ, Львів

Львів, Харків

Харків, Кам’янець-Подільський

Кам’янець-Подільський, Київ

Запитання 11

Якими подіями завершилася Громадянська війна в Україні?

варіанти відповідей

Розгромом Червоною Армією військових частин Української Галицької Армії та укладанням Ризького мирного договору.

Розгромом Червоною Армією Армії Української Народної Республіки та польської армії маршала Ю. Пілсудського.

Розгромом Червоною Армією військ генерала П. Врангеля в Криму та основних сил повстанських загонів Н. Махна.

Розгромом Червоною Армією Збройних сил Півдня Росії генерала А. Денікіна та військ Директорії УНР.

Запитання 12

Про яку державу йдеться в уривку з історичного джерела?

«Тепер є сприятливі обставини в цьому питанні, завдання створення в Києві Української академії наук бере на себе держава. Завдання це – справа державної ваги й вирішити його не під силу приватному товариству. Участь держави в цій справі, створення Комісії для вироблення законопроекту про заснування Академії на чолі з В. І. Вернадським дасть можливість втілити думку про Академію скоро та найбільш повно...»

варіанти відповідей

Українську Народну Республіку доби Центральної Ради

Українську Державу гетьмана П. Скоропадського

Українську Народну Республіку доби Директорії

Українську Соціалістичну Радянську Республіку

Запитання 13

Падіння Української Центральної Ради (УЦР) спричинено

варіанти відповідей

відкритою підтримкою УЦР селянських виступів і робітничих страйків.

відмовою УЦР від виконання умов Брест-Литовського мирного договору.

завершенням УЦР аграрної реформи та переданням землі в руки селян.

загостренням відносин УЦР з німецьким і австро-угорським командуванням.

Запитання 14

Що із зазначеного нижче було складовою політики більшовиків в Україні наприкінці 1917 — у лютому 1918 рр.?

варіанти відповідей

Ліквідація приватної власності.

Введення на підприємствах відрядної оплати.

Проведення суцільної колективізації.

Створення сільськогосподарських комун.

Націоналізація промислових підприємств.

Проведення форсованої індустріалізації.

Запитання 15

Економічна політика гетьмана П. Скоропадського

варіанти відповідей

сприяла відновленню економіки України як складової частини Російської імперії.

відновила рівноправність економічних відносин із країнами Четверного союзу.

захищала інтереси промисловців і великих землевласників.

забезпечила вільний розвиток селянського господарства.

Запитання 16

Яке гасло українського національно-визвольного руху відповідає змісту Четвертого Універсалу Української Центральної Ради (УЦР)?

варіанти відповідей

«Хай живе самостійна Україна!»

«Україна для українців!»

«Вся влада Радам!»

«Геть Тимчасовий уряд!»

Запитання 17

Встанови співвідношення між характеристикою та ім'ям історичного діяча.

1. Український громадсько-політичний діяч, правник, доктор цивільного і церковного права, Президент ЗУНР.

2. Український державний, військовий та політичний діяч, публіцист, літературний і театральний критик. Організатор українських збройних сил. Член Генерального секретаріату Української Центральної Ради Головний отаман військ Української Народної Республіки, 2-й Голова Директорії УНР.

3. Український політичний і громадський діяч, прозаїк, драматург і художник. Автор усіх універсалів та законодавчих проєктів УНР. Голова Генерального секретаріату, перший голова Директорії УНР.

4. Український історик, громадський та політичний діяч. Голова Центральної Ради Української Народної Республіки (1917—1918).


А М. Грушевський

Б Є. Петрушевич

В В. Винниченко

Г С. Петлюра

варіанти відповідей

1Г, 2Б, 3В, 4А

1Б, 2Г, 3В, 4А

1А, 2Г, 3В, 4Б

1Б, 2В, 3Г, 4А

Запитання 18

Установи хронологічну послідовність подій.



А Варшавська угода

Б Утворення Директорії

В Другий зимовий похід Армії УНР

Г Бій під Крутами

варіанти відповідей

Г,Б,А,В

Г,А,Б,В

Б,Г,А,В

Г,Б,В,А

Запитання 19

Установи хронологічну послідовність подій.


А Акт Злуки

Б Ризький договір

В Прихід до влади П. Скоропадського

4 Листопадовий зрив


варіанти відповідей

А,Г,В,Б

В,Б,А,Г

Б,Г,А,В

В,Г,А,Б

Запитання 20

Встановіть співвідношення між характеристикою та ім'ям історичного діяча.


1. Український педагог, член Української Центральної Ради, Голова Всеукраїнської вчительської спілки

2. Український військовий діяч, генерал-хорунжий армії УНР. Здійснював загальне командування Другим зимовим походом.

3. З 14 березня 1919 до 25 липня 1938 р. — голова Всеукраїнського центрального виконавчого комітету (ВУЦВК) («всеукраїнський староста»). У 1922 році від УСРР підписав Договір про утворення СРСР.

4. Військовий та громадський діяч часів Української революції, головний отаман Холодноярської Республіки.


А Г. Петровський

Б В.Чучупак

В Ю. Тютюнник

Г С. Русова

варіанти відповідей

1Г, 2В, 3Б, 4А

1Г, 2В, 3А, 4Б

1Б, 2В, 3А, 4Г

1А, 2В, 3Г, 4Б

Запитання 21

Встановіть співвідношення між подією та владою, за якої вона відбувалася.

1. Політика "воєнного комунізму"

2. Бій під Крутами

3. Проголошення Акту злуки

4. Бій під Мотовилівкою


А УНР за УЦР

Б Гетьманат П. Скоропадського

В Директорія

Г УСРР на чолі з більшовиками



варіанти відповідей

1Г, 2В, 3А, 4Б

1А, 2Г, 3Б, 4В

1Г, 2А, 3В, 4Б

1Г, 2В, 3Б, 4А

Запитання 22

Встановіть співвідношення між фактами та владою, до якої вони мають відношення.


1.  Головні зусилля спрямовано на розвиток освіти й утвердження державного статусу української мови. Проте фактично єдиним помітним заходом після приходу до влади в культурній сфері, була заміна всіх вивісок у Києві україномовними.

2. Боротьба з неписемністю, перехід до безкоштовної вищої освіти, створення умов для здобуття професійної освіти. Активний розвиток театру та кіно.

3. Відкрито 150 українських гімназій, засновано УАН, Другий Український національний хор, Державну капелу бандуристів Г. Хоткевича, Державний симфонічний оркестр ім. М. Лисенка.

4. Заснування Всеукраїнської спілки «Просвіта», створення першого стаціонарного державного кінотеатру, закінчення роботи П. Тичини над збіркою «Сонячні кларнети».

 

А УЦР за УНР

Б Гетьманат П. Скоропадського

В Директорія УНР

Г УСРР

варіанти відповідей

1В, 2Г, 3Б, 4А

1В, 2Г, 3А, 4Б

1Г, 2В, 3Б, 4А

1В, 2Б, 3Г, 4А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест