Укладання якого міжнародного договору викликало наведену оцінку сучасником: «Польща та більшовицька Росія поділились українськими землями, як колись в Андрусово в 1667 р.»?
У своїй зовнішній політиці гетьман П. Скоропадський орієнтувався на
Відкриття українських гімназій, державних університетів у Києві та Кам’янці-Подільському, Української Академії наук були складовими культурної політики
Яка подія увійшла в історію як «Листопадовий зрив»?
У листопаді 1918 р. В. Винниченко очолив
Що було урочисто проголошено 22 січня 1919 р. на Софійській площі в Києві?
Як між собою пов’язані Варшавська угода 1920 р. між УНР і Польщею та Ризький договір 1921 р. між радянськими республіками і Польщею?
«Взагалі мусимо дивитися на Варшавський договір як на тимчасовий вихід з тяжкої ситуації. Треба нам якось зміцнити свої сили для того, щоб продовжувати боротьбу з нашим головним ворогом — Московщиною», — так пояснював свої дії
Які політичні сили наприкінці жовтня — початку листопада 1917 р. вели збройну боротьбу за владу в Києві?
У яких містах у жовтні 1918 р. було створено два українських державних університети?
Якими подіями завершилася Громадянська війна в Україні?
Про яку державу йдеться в уривку з історичного джерела?
«Тепер є сприятливі обставини в цьому питанні, завдання створення в Києві Української академії наук бере на себе держава. Завдання це – справа державної ваги й вирішити його не під силу приватному товариству. Участь держави в цій справі, створення Комісії для вироблення законопроекту про заснування Академії на чолі з В. І. Вернадським дасть можливість втілити думку про Академію скоро та найбільш повно...»
Падіння Української Центральної Ради (УЦР) спричинено
Що із зазначеного нижче було складовою політики більшовиків в Україні наприкінці 1917 — у лютому 1918 рр.?
Економічна політика гетьмана П. Скоропадського
Яке гасло українського національно-визвольного руху відповідає змісту Четвертого Універсалу Української Центральної Ради (УЦР)?
Встанови співвідношення між характеристикою та ім'ям історичного діяча.
1. Український громадсько-політичний діяч, правник, доктор цивільного і церковного права, Президент ЗУНР.
2. Український державний, військовий та політичний діяч, публіцист, літературний і театральний критик. Організатор українських збройних сил. Член Генерального секретаріату Української Центральної Ради Головний отаман військ Української Народної Республіки, 2-й Голова Директорії УНР.
3. Український політичний і громадський діяч, прозаїк, драматург і художник. Автор усіх універсалів та законодавчих проєктів УНР. Голова Генерального секретаріату, перший голова Директорії УНР.
4. Український історик, громадський та політичний діяч. Голова Центральної Ради Української Народної Республіки (1917—1918).
А М. Грушевський
Б Є. Петрушевич
В В. Винниченко
Г С. Петлюра
Установи хронологічну послідовність подій.
А Варшавська угода
Б Утворення Директорії
В Другий зимовий похід Армії УНР
Г Бій під Крутами
Установи хронологічну послідовність подій.
А Акт Злуки
Б Ризький договір
В Прихід до влади П. Скоропадського
4 Листопадовий зрив
Встановіть співвідношення між характеристикою та ім'ям історичного діяча.
1. Український педагог, член Української Центральної Ради, Голова Всеукраїнської вчительської спілки
2. Український військовий діяч, генерал-хорунжий армії УНР. Здійснював загальне командування Другим зимовим походом.
3. З 14 березня 1919 до 25 липня 1938 р. — голова Всеукраїнського центрального виконавчого комітету (ВУЦВК) («всеукраїнський староста»). У 1922 році від УСРР підписав Договір про утворення СРСР.
4. Військовий та громадський діяч часів Української революції, головний отаман Холодноярської Республіки.
А Г. Петровський
Б В.Чучупак
В Ю. Тютюнник
Г С. Русова
Встановіть співвідношення між подією та владою, за якої вона відбувалася.
1. Політика "воєнного комунізму"
2. Бій під Крутами
3. Проголошення Акту злуки
4. Бій під Мотовилівкою
А УНР за УЦР
Б Гетьманат П. Скоропадського
В Директорія
Г УСРР на чолі з більшовиками
Встановіть співвідношення між фактами та владою, до якої вони мають відношення.
1. Головні зусилля спрямовано на розвиток освіти й утвердження державного статусу української мови. Проте фактично єдиним помітним заходом після приходу до влади в культурній сфері, була заміна всіх вивісок у Києві україномовними.
2. Боротьба з неписемністю, перехід до безкоштовної вищої освіти, створення умов для здобуття професійної освіти. Активний розвиток театру та кіно.
3. Відкрито 150 українських гімназій, засновано УАН, Другий Український національний хор, Державну капелу бандуристів Г. Хоткевича, Державний симфонічний оркестр ім. М. Лисенка.
4. Заснування Всеукраїнської спілки «Просвіта», створення першого стаціонарного державного кінотеатру, закінчення роботи П. Тичини над збіркою «Сонячні кларнети».
А УЦР за УНР
Б Гетьманат П. Скоропадського
В Директорія УНР
Г УСРР
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома