Яка обставина відіграла вирішальну роль у втраті більшовиками весною 1918 р. контролю над Україною?
На фото зображений
На фото зображений
Універсал Директорії УНР... Яка цитата стосується цього документа ?
Про яку державу йдеться в уривку з історичного джерела?
«Тепер є сприятливі обставини в цьому питанні, завдання створення в Києві Української академії наук бере на себе держава. Завдання це – справа державної ваги й вирішити його не під силу приватному товариству. Участь держави в цій справі, створення Комісії для вироблення законопроекту про заснування Академії на чолі з В. І. Вернадським дасть можливість втілити думку про Академію скоро та найбільш повно...»
У яких містах у жовтні 1918 р. було створено два українських державних університети?
У листопаді 1918 р. В. Винниченко очолив
Найбільш успішна наступальна операція Української Галицької армії, проведена на завершальному етапі українсько-польської війни 1918-1919 рр., увійшла в історію під назвою
Проаналізуйте наведену картосхему та дайте відповідь на запитання.Хто з діячів, зображених на фото, був Президентом державного утворення, позначеного на картосхемі?
«Німці, увійшовши до Києва, поводяться коректно, але як пани... Обиватель вважає, що справжніми господарями становища є німці, що здійснюється справжня окупація і що ми потрапили в остаточне ярмо... Українці грають сумну роль маріонеток, які привели до своєї країни іноземних поневолювачів…»
Підписання якого договору спричинило ситуацію, описану в уривку джерела?
«Німці, увійшовши до Києва, поводяться коректно, але як пани... Обиватель вважає, що справжніми господарями становища є німці, що здійснюється справжня окупація і що ми потрапили в остаточне ярмо... Українці грають сумну роль маріонеток, які привели до своєї країни іноземних поневолювачів…»
Із якою метою було укладено договір, що призвів до ситуації, описаної в джерелі?
Автором пам’ятника, зображеного на фото, є
Хто з указаних діячів був причетний до створення Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР)?
Заснування українських гімназій, державних університетів у Києві та Кам’янець-Подільську, відкриття Української академії наук, Національної бібліотеки були складовими національно-культурної політики
Про який договір йдеться в уривку з історичного джерела:
«Безсумнівно, він був великою поразкою української дипломатії та гробом самостійності Української держави в новітніх часах. Польща і більшовицька Росія поділились українськими землями, як в Андрусові в 1667 році…»?
Що спричинило виголошення Ф.Швецем такої промови : «Віднині зливаються в одно вікáми відділені одна від одної частини України — Галичина, Буковина, Закарпаття і Придніпровська Україна — в одну Велику Україну… Віднині Український народ, звільнений могутнім поривом своїх власних сил, має змогу об’єднати всі зусилля своїх синів для створення нероздільної незалежної Української Держави на добро і щастя українського народу…»?
Що було результатом та наслідком Другого зимового походу ?
Урочисте проголошення Директорією Універсалу про об’єднання Української Народної Республіки (УНР) й Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР) в єдину незалежну державу відбулося
Що було спільним для політики гетьмана
П. Скоропадського і генерала А. Денікіна на території України?
Укажіть складові політики «воєнного комунізму», здійснюваної в Україні в 1919—1921 рр.
«Наші Орли несуть мешканцям Волині, Поділля та Київщини порядок, свободу, благословенний мир, несуть народу можливість спокійної праці і гарантії того, що її ніхто не забере. З приводу наступу наших військ запевняємо, що він не є загарбницьким... Ми повинні встановити такі стратегічні кордони, які забезпечили б неможливість нової війни...» — із такою відозвою до місцевого населення в 1920 р. звернувся
Другий "Зимовий похід" військ Армії УНР здійснено з метою
Укажіть умови Варшавської угоди (1920 р.) між представниками Директорії УНР і уряду Польщі.
«На Львів через Київ!» - під таким гаслом улітку 1919 р. здійснювала наступ
Перебіг яких подій відображено на карті?
Рейд військових з’єднань Армії УНР тилами радянських і білогвардійських військ у 1919–1920 рр. увійшов в історію під назвою
«Обидві договірні сторони згідно з принципом самовизначення народів визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють, що східний кордон Польщі, тобто кордон між Росією, Білорусією і Україною з одного боку, і Польщею – з іншого, становить лінія: по річці Західна Двіна від кордону Росії з Латвією… далі вздовж річки Збруч до впадання її в річку Дністер».
У якому місті було підписано договір?
«Обидві договірні сторони згідно з принципом самовизначення народів визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють, що східний кордон Польщі, тобто кордон між Росією, Білорусією і Україною з одного боку, і Польщею – з іншого, становить лінія: по річці Західна Двіна від кордону Росії з Латвією… далі вздовж річки Збруч до впадання її в річку Дністер».
Укладання договору стало результатом
Карта-карикатура, зображена на фото, ілюструє події
«НАКАЗ
ДЛЯ ВСІХ ПІХОТНИХ І КАВАЛЕРІЙСЬКИХ ЧАСТИН І З’ЄДНАНЬ
[…]
До древнього града, “матері міст руських”, наближаються полки в нестримному прагненні повернути російському народу втрачену ним єдність... Прагнення відторгнути від Росії малоросійську гілку російського народу не залишено й понині. Колишні ставленики німців – Петлюра та його соратники, які поклали початок розчленуванню Росії, продовжують і тепер здійснювати свою злу справу створення самостійної “Української Держави” й боротьби проти відродження Єдиної Росії...»
Цитований наказ став передумовою
Що стало наслідком підписання Варшавської угоди (квітень 1920 р.)?
Події, перебіг яких позначено на картосхемі, відбувалися впродовж
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома