Середовища існування: грунтове, водне, наземно-повітряне

Додано: 4 жовтня 2022
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 308 разів
35 запитань
Запитання 1

Не є мікробіонтами (декілька відповідей):

варіанти відповідей
Запитання 2

Є представниками мегафауни зообіонтів (декілька відповідей):

варіанти відповідей
Запитання 3

Є фотобіонтами (декілька відповідей):

варіанти відповідей
Запитання 4

Прикладами адаптацій тварин мегафауни зообіонтів є (декілька відповідей):

варіанти відповідей

слабкий зір;

розвинутий нюх;

компактне, валькувате тіло з короткою шиєю;

довге густе хутро;

сильні копальні кінцівки з міцними кігтями;

коротке густе хутро.

Запитання 5

Едафобіонти - це:

варіанти відповідей

мешканці водного середовища існування;

мешканці наземно-повітряного середовища існування;

мешканці ґрунтового середовища існування;

група хребетних тварин.

Запитання 6

Хімічний склад ґрунту подібний до складу:

варіанти відповідей

атмосфери;

гідросфери;

біосфери;

літосфери.

Запитання 7

Едафобіонти здійснюють такі ґрунтові біологічні процеси (декілька відповідей):

варіанти відповідей

глибоке перетворення органічного та частково мінерального складу ґрунту;

вплив на фізичні та хімічні властивості ґрунту;

забезпечують достатньо стабільні умови існування;

кругообіг хімічних елементів.

Запитання 8

До фізичних властивостей ґрунту відносять (декілька відповідей):

варіанти відповідей

Кислотність


Життєдіяльність організмів

Хімічний склад

Пористість

Вологоємність

Щільність

Структурність

Наявність живих організмів

Запитання 9

Як називається верхній родючий шар землі, утворений едаобіонтами

варіанти відповідей

Хумус

Гумус

Вантус

Запитання 10

Оберіть організми мікробіонти

варіанти відповідей

бактерії

археї

нижчі гриби

діатомові водорості

мурахи

ракоподібні

Запитання 11

Вкажіть яка група едафобіонтів складає найбільшу частину біомаси грутну?

варіанти відповідей

Мікробіонти

Фітобіонти

Макробіонти

Зообіонти

Запитання 12

Двоє учнів розмірковували про склад грунту. Перший сказав, що за мірою занурення у грунт його температура стає стабільнішою. Другий сказав, що чим ближче до поверхні грунту то він більш насичений киснем. Хто з них має рацію

варіанти відповідей

Перший

Другий

Обидва праві

Обидва помиляються

Запитання 13

Морські та прісноводні організми, які постійно живуть у водному середовищі:

варіанти відповідей

адаптація;

кодадаптація;

гідробіонти;

нейстон

Запитання 14

Сукупність організмів, які дрейфують у товщі води та не можуть активно протистояти течіям:

варіанти відповідей

нейстон;

планктон;

нектон;

бентос

Запитання 15

Рослинні й твариноподібні організми, які живуть на ґрунті та в ґрунті морських і прісних водойм:

варіанти відповідей

нейстон;

планктон;

нектон;

бентос.

Запитання 16

Абіотичне середовище існування, основним ресурсом якого є вода:

варіанти відповідей

водне середовище існування;

ґрунтове середовище існування;

повітряне середовище існування;

наземно-повітряне середовище існування;

Запитання 17

Екологічні групи гідробіонтів розрізняють за:

варіанти відповідей

зовнішнім виглядом;

температурою тіла;

здатністю до переміщення;

просторовим розташуванням у водному середовищі.

Запитання 18

Лімітуючими ресурсами водного середовища є:

варіанти відповідей

вода;

кисень;

світло;

мінеральні речовини.

Запитання 19

Найбільшою густина води в океані є:

варіанти відповідей

на поверхні води;

під поверхневою плівкою води;

на великих глибинах;

на невеликих глибинах.

Запитання 20

Водне середовище має відносно:

варіанти відповідей

низький вміст кисню;

високий вміст кисню;

Запитання 21

За солоністю усі природні води поділяють на:

варіанти відповідей

прісні;

несолоні;

морські;

пересолені.

Запитання 22

Вода має:

варіанти відповідей

низьку теплопровідність;

високу теплопровідність;

низьку теплоємність;

високу теплоємність.

Запитання 23

Сукупність активно плаваючих організмів, які мешкають у водній товщі, можуть активно протидіяти течії та переміщуватись на значні відстані:

варіанти відповідей

нейстон;

планктон;

нектон;

бентос.

Запитання 24

Оберіть особливості наземно- повітряного середовища:

варіанти відповідей

мало повітря

різна кількість вологи

мала освітленість

значне коливання температури

Запитання 25

Оберіть ряд, у якому вказані лише мешканці наземно- повітряного середовища:

варіанти відповідей

олень, метелик, вовк, кульбаба

півень, кріт, миша, конвалія

журавель, кріль, ромашка, тюлень

лебідь, вівця, лелека, ряска

Запитання 26

Як живі організми пристосувалися до зміни тепла і вологи у наземно-повітряному середовищі:

варіанти відповідей

рослини накопичують воду у листках і стеблах

листопад

тварини у спеку ховаються у нірки

усе перелічене

Запитання 27

Світло- важливий чинник наземно-повітряного середовища. Який біологічний процес відбувається лише на світлі:

варіанти відповідей

дихання

фотосинтез

транспірація

живлення

Запитання 28

Виберіть з переліку рослину, яка пристосувалася до існування в посушливих місцевостях:

варіанти відповідей

верба

кактус

очерет

лілія

Запитання 29

Як їжак пристосувався до холодної пори року:

варіанти відповідей

мігрує у теплі краї

активно полює

впадає у сплячку

змінює забарвлення

Запитання 30

Мешканці наземно-повітряного середовища називаються:

варіанти відповідей

гідробіонти

едафобіонти

аеробіонти

паразити

Запитання 31

Пристосування тварин до пересування в наземно-повітряному середовищі :

варіанти відповідей

наявність ластів

видовжене тіло

добре розвинені кінцівки

наявність твердого покриву на тілі

Запитання 32

До рослин-ксерофілів належить:

варіанти відповідей

кактус, очиток

тюльпан, підсніжник

кульбаба, подорожник

латаття, ряска

Запитання 33

Яких чинників неживої природи достатньо в наземно-повітряному середовищі:

варіанти відповідей

вологи і тепла

повітря і світла

тепла і світла

тепла, світла, повітря

Запитання 34

Види, які спеціалізовані до життя в холодних умовах:

варіанти відповідей

гідрофіли

кріофіли

термофіли

анаероби

Запитання 35

До гігрофілів належать:

варіанти відповідей

мокриці

верблюди

саксаул

ковила

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест