Саморегуляція на молекулярному рівні. 11-А

Додано: 25 жовтня 2021
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 143 рази
15 запитань
Запитання 1

Здатність завдяки процесам саморегуляції зберігати відносну сталість внутрішнього середовища, що забезпечує оптимальні умови для життєдіяльності клітин, - це

варіанти відповідей

адаптація

імунітет

подразливість

гомеостаз

Запитання 2

Рівень активності ферментів регулюється контролем :

варіанти відповідей

концентрації субстратів реакції

кількісті ферментів;

активністі ферментів

синтеза білка

Запитання 3

Оберіть визначення саморегуляції:

варіанти відповідей

Сталість внутрішнього середовища.

Властивість систем зберігати внутрішню стабільність на певному, відносно сталому рівні.

 Запрограмована загибель клітини.

Взаємодія нервової та гуморальної регуляції

Запитання 4

На малюнку зображено приклад:

варіанти відповідей

 Хімічної модифікації.

Паракринної регуляції.

Обмеженого протеолізу.

Алостеричної регуляції.

Запитання 5

Оберіть рівні організації живого яким властива саморегуляція:

варіанти відповідей

 молекулярний;

клітинний і тканинний;

організмовий;

екосистемний і біосферний

 всі відповіді вірні;

Запитання 6

Прикладом регуляції на молекулярному рівні є:

варіанти відповідей

руйнування органел

перебіг ферментативних реакцій

обмін речовин між клітинами

регуляція рефлексів

Запитання 7

Результат процесу у разі позитивного зворотного зв язку:

варіанти відповідей

посилюється

нормалізується

 зменшується

не змінюється

Запитання 8

Який із наведених тут прикладів є прикладом зворотного зв'язку

варіанти відповідей

У клітині на молекулі ДНК синтезується молекула мРНК

При надходженні харчових мас із шлунка у дванадцятипалу кишку жовч із жовчного міхура активно транспортується в кишечник

Дятел продовбує кору сосни у пошуках шкідників

Ворона роздовбує дозрілий горіх

Запитання 9

Що із названого не впливає на роботу ферменту:

варіанти відповідей

 кількість фермента

хімічна модифікація фермента

активність фермента

немає вірної відповіді

Запитання 10

 Рівень організації живої матерії, не притаманний організму людини, - це

варіанти відповідей

 клітинний

 системний

тканинний

екосистемний

Запитання 11

Хімічна регуляція,це :

варіанти відповідей

 приєднання певних хімічних груп.

відщеплення пептидних ферментів;

взаємодія з певними речовинами,що змінюють конформацію активного центру;

Запитання 12

У чому полягає механізм зворотнього зв язку?

варіанти відповідей

організм отримує відгук, що робити далі

організм ніяк не реагує

зворотний зв’язок керує системою залежно від її стану

Запитання 13

Якщо у посудину певного об'єму помістити культуру бактерій і дати їм якусь кількість поживних речовин, що є навіть завеликою для цієї кількості мікроорганізмів та залишити цю систему на певний час в сприятливих умовах, то можна спостерігати:

варіанти відповідей

1. Спочатку зростання чисельності бактерій, потім її стабілізація і далі - зменшення чисельності та перехід їх у стан спори.

2. Дуже швидку загибель бактерій.

3. Неконтрольоване розмноження бактерій до безконечності.

4. Швидкий перехід бактерій у стан спори (стан спокою).

Запитання 14

Якщо ми уявимо собі, що в нашому розпорядженні є фермент Х, що каталізує перетворення речовини У на два фрагменти: більший К і менший М, то при втручанні в цей процес інгібітора активного центру ферменту ми будемо спостерігати:

варіанти відповідей

1. Збільшенні кількості речовини М та зменшення кількості речовини К.

2. Збільшення кількості речовини К і зменшення кількості речовини М.

3. Зменшення в середовищі речовини У.

4. Припинення розщеплення речовини У на речовини К і М.

Запитання 15

Усім добре відомо, що при збільшенні світлового потоку, який попадає на зіницю ока, у відповідь відбувається звуження просвіту зіниці. Якщо врахувати, що світло викликає зміну конформації світлочутливих білків клітини колбочок у сітківці ока, і у відповідь на цю зміну виникає нервовий імпульс, що потрапляє до відповідних центрів у мозку людини, то можна припустити, що тут має місце:

варіанти відповідей

1. Позитивний зворотний зв'язок.

2. Негативний зворотний зв'язок.

3. Алостерична регуляція.

4. Обмежений протеоліз.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест