Саморегуляція. Узагальнення (профільний рівень).

Додано: 13 листопада 2023
Предмет: Біологія, 11 клас
18 запитань
Запитання 1

Оберіть визначення гомеостазу.

варіанти відповідей

Сталість внутрішнього середовища.

Властивість систем зберігати внутрішню стабільність на певному, відносно сталому рівні.

Запрограмована загибель клітини.

Спосіб сполучення клітин у тканині за допомогою білкових каналів.

Запитання 2

Оберіть визначення саморегуляції:

варіанти відповідей

Спосіб сполучення клітин у тканині за допомогою білкових каналів.

Сталість внутрішнього середовища.

Властивість систем зберігати внутрішню стабільність на певному, відносно сталому рівні.

Запрограмована загибель клітини.

Запитання 3

Оберіть рівні організації живого яким властива саморегуляція:

варіанти відповідей

молекулярний;

клітинний і тканинний;

організмовий;

всі відповіді вірні;

надорганізмовий.

Запитання 4

Вкажіть шляхи регуляції рівня активності ферментів:

варіанти відповідей

контроль просторової орієнтації ферменту;

контроль кількості ферменту;

контроль рухливості ферменту;

контроль активності ферменту.

Запитання 5

На малюнку зображено приклад:

варіанти відповідей

Обмеженого протеолізу.

Алостеричної регуляції.

Хімічної модифікації.

Паракринної регуляції.

Запитання 6

Оберіть вірні твердження щодо структури гена:

варіанти відповідей

Промотор і термінатор - це ділянки початку та кінця транскрипції.

Оператор - ділянка, яка регулює експресію гена.

Оператор - ділянка з кількох генів.

Термінатор - ділянку, що запускає процес сплайсингу.

Запитання 7

Оберіть приклади дистантної сигналізації:

варіанти відповідей

ендокринна;

алостерична:

щілинний контакт;

паракринна;

синапс;

аутокринна.

Запитання 8

Оберіть приклад контактної сигналізації на тканинному рівні:

варіанти відповідей

паракринна;

ендокринна;

щілинний контакт;

протеоліз.

Запитання 9

Назвіть тип хімічної сигналізації за якої виділені клітиною речовини діють на неї саму:

варіанти відповідей

ендокринна;

цитологічна;

аутокринна;

паракринна.

Запитання 10

Назвіть тип сигнальних речовин, що передають сигнал у синапсах нервових клітин і діють тільки на

постсинаптичну клітину:

варіанти відповідей

гістогормони;

нейромедіатори;

гормони;

цитокіни.

Запитання 11

Вкажіть відділи нервової системи:

варіанти відповідей

Автономна;

Мобільна;

Соматична;

Внутрішня;

Екзогенна.

Запитання 12

Оберіть вірні твердження щодо автономної нервової системи:

варіанти відповідей

Має симпатичний та парасимпатичний відділи;

Інервує скелетні м’язи та органи чуття;

Регулює роботу гладенької мускулатури та внутрішніх органів;

Не підконтрольна свідомості;

Підконтрольна свідомості.

Запитання 13

Оберіть вірні твердження щодо парасимпатичного відділу автономної НС:

варіанти відповідей

мобілізує сили організму для фізичної діяльності;

активується під час стресу:

налаштовує організм на роботу в спокійних умовах;

прискорює частоту серцевих скорочень та дихальних рухів;

активізує роботу травної системи;

звужує зіниці.

Запитання 14

Оберіть вид регуляції, що здійснюється за рахунок рідких середовищ організму:

варіанти відповідей

нервова:

гуморальна:

контактна;

безпосередня.

Запитання 15

Оберіть характеристики гормонів:

варіанти відповідей

довготривала дія;

виробляються залозами внутрішньої секреції;

діють місцево;

виділяються в кров;

виділяються в порожнини органів;

забезпечують швидку відповідь на зміни.

Запитання 16

Вкажіть вірні пари: ендокринна залоза → гормон:

варіанти відповідей

щитоподібна→ паратгормон;

підшлункова→інсулін;

гіпофіз→вазопресин;

паращитоподібна→кальцитонін.

Запитання 17

Зазначте вірні пари: гормон → дія.

варіанти відповідей

глюкагон→підвищення рівня глюкози в крові;

кальцитонін→зниження рівня Ca2+ у крові;

паратгормон→зниження рівня Ca2+ у крові;

інсулін→підвищення рівня глюкози в крові;

Запитання 18

Дайте назву виду імунітету, що спрямований проти широкого спектра чужорідних агентів.

варіанти відповідей

Специфічний;

Неспецифічний;

Природний;

Набутий.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест