самостійна робота неп

Додано: 19 грудня 2023
Предмет: Історія України, 10 клас
15 запитань
Запитання 1

У 1920-х рр. багато українських емігрантів мешкало у <...>, де до 1926 року діяв Державний центр УНР на еміграції. Центр співпрацював з дипломатичною місією УНР на чолі з О. Шульгиним, яку створено на основі української делегації на Паризькій мирній конференції.


варіанти відповідей

А Парижі;

Б Берліні;

В Відні;

Г Празі.

Запитання 2

Визнач, невдоволення якої верстви населення УСРР політикою «воєнного комунізму» вилилося в масовий повстанський рух.



варіанти відповідей

А Робітників; .

Б селян;

В ремісників;

Г інтелігенції

Запитання 3

Укажи причини голоду 1921–1923 рр. в Українській СРР. (0–1 б.)


варіанти відповідей

А Нашестя сарани, масовий імпорт зернових;


Б високі ціни на хліб, завищені норми хлібозакупівлі;


В перерозподіл оброблюваної землі, масовий експорт хліба;


Г засуха та неврожай влітку 1921 року, політика «воєнного комунізму».

Запитання 4

Визнач, у чому, з позиції більшовиків, полягала мета політики «коренізації» / «українізації» в Україні. (0–1 б.)


варіанти відповідей

А Зупинити імміграцію та піднести громадську активність творчої інтелігенції;

Б перебудувати українську культуру на ідеологічних засадах марксизму та зміцнити

соціальне підґрунтя радянської влади;

В сформувати в українців національну самосвідомість і гарантувати територіальну

цілісність УСРР;

Г познайомити громадян СРСР з культурним доробком українських мит-

ців, щоб зміцнити в них почуття інтернаціоналізму («єдиної родини»).

Запитання 5

8 Визнач, коли в СРСР започатковано політику «коренізації».

варіанти відповідей

А 1920 р.;

Б 1921 р.;

В 1922 р.;

Г 1923 р.

Запитання 6

Визнач, що допомогло подолати голод початку 1920-х рр. в Українській СРР. (0–1 б.)


варіанти відповідей

А Підвищення норм хлібозаготівель;

Б утворення колективних господарств — комун;

В розгортання збройного опору селянства більшовицькому режиму;

Г надання допомоги тим, хто потерпав від голоду, зокрема з боку

міжнародних організацій.

Запитання 7

Укажи твердження, що розкриває зміст запропонованого В. Леніним плану

об’єднання радянських республік. (0–1 б.)


варіанти відповідей

А Входження республік на рівних правах до нового державного об’єднання;

Б включення неросійських республік до складу РСФРР на правах автономії;

В створення союзу суверенних держав, що цілковито зберігають незалежність;

Г укладення республіками договору про військово-політичний союз.

Запитання 8

Визнач, які економічні нововведення дозволили ліквідувати «кризу збуту»

в УСРР та відновити сільське господарство. (0–1 б.)


варіанти відповідей

А Упровадження доступного селянам кредиту й твердої валюти — червінців;

Б упровадження продуктової та засівної розверстки, заборона оренди землі та викорис-

тання найманої праці в сільському господарстві;


В дозвіл на вільну торгівлю сільськогосподарською продукцією на внутрішньому

та зовнішньому ринках;

Г упровадження квот на продаж промислової та сільськогосподарської продукції за кордон

і норм на забезпечення споживчими товарами міського населення.

Запитання 9

Продовж речення. (0–1 б.)


Використання курсу на «коренізацію» в інтересах української мови й культури стало заслугою нечисленної групи націонал-комуністів, які об’єднувалися навколо наркомів освіти...



варіанти відповідей

А Михайла Грушевського та Миколи Хвильового;

Б Олександра Шумського та Миколи Скрипника;

В Лазаря Кагановича й Олександра Шумського;

Г Християна Раковського та Миколи Скрипника.

Запитання 10

Укажи складові нової економічної політики. (0–3 б.)


варіанти відповідей

1 Продовольча та засівна розкладка.

2 Узаконення підприємницької діяльності.

3 Перехід великої промисловості в приватні руки.

4 Зрівняльний розподіл землі та споживчих продуктів.

5 Упровадження продподатку, відновлення грошових податків.

6 Відновлення грошово-фінансової системи та запровадження твердої валюти — червінця.

7 Широке застосування в господарстві позаекономічного примусу (відділи примусових

робіт і концтабори).

Запитання 11

Укажи твердження, що характеризують Чехословаччину 1920-х рр.

варіанти відповідей

1 Терени, на яких мешкало українське населення, називали Підкарпатською Руссю.

2 Забезпечення громадянських свобод і толерантне ставлення до національних культур.

3 Рішення уряду Владислава Грабського про запровадження утраквістичних (двомовних)

шкіл.

4 Спроби комуністів розхитати ситуацію і розпочати другу хвилю світової революції.

5 Численні селянські виступи, найбільший — у Татарбунарах.

6 Ухвалення Видовданської конституції, що започаткувала монархічну форму правління.

7 Часткова децентралізація країни, запровадження земельних управлінь.

Запитання 12

Укажи визначальну причину політичної кризи 1921 року в радянських республі-

ках, зокрема в УСРР. (0–1 б.)


варіанти відповідей

А Зовнішньополітична ізоляція;


Б політика «воєнного комунізму»;

В розкол у лавах більшовиків, формування кількох «ухилів»;

Г діяльність опозиційних політичних партій, зокрема українських націонал-комуністів.

Запитання 13

Визнач, яке з наведених тверджень розкриває зміст запропонованого Й. Сталіним

плану об’єднання радянських республік. (0–1 б.)


варіанти відповідей

А Входження республік на рівних правах до нового державного об’єднання;

Б включення неросійських республік до складу РСФРР на правах автономії;

В створення союзу суверенних держав, що цілковито зберігають незалежність;

Г укладення республіками договору про створення військово-політичного

союзу.

Запитання 14

Визнач, як називалося засноване з ініціативи Миколи

Хвильового літературне об’єднання, що прийняло своїм

гаслом «Геть від Москви!». (0–1 б.)

варіанти відповідей

А «Плуг»;

Б «Гарт»;

В «Молода муза»;

Г Вільна академія

пролетарської літератури.

Запитання 15

Визнач характерні ознаки політики «українізації». (2 правильних)



варіанти відповідей

1 Широкий повстанський (переважно селянський) антибільшовицький рух, що в 1920–

1921 рр. охопив значну частину України.

2 До кінця 1920-х рр. можливість для майже всіх дітей-українців відвідувати школи

з українською мовою навчання, а для дорослих — навчитися грамоти на курсах

лікнепу.

3 Швидкий розвиток нових галузей промисловості — автомобільної, авіаційної, хімічної,

радіотехнічної; утвердження вільного ринку.

4 Центром наукових досліджень стала Всеукраїнська академія наук, у 1922–1928 рр.

її очолював ботанік Володимир Липський.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест