У якому році Українська СРР стала складовою СРСР?
Яку політику більшовиків С. Петлюра характеризував таким чином:
«...У цьому напрямку нинішньої політики більшовиків я вбачаю чергову їхню поступку стихійній силі українського національного руху, а водночас логічно послідовний і політичний захід з метою оволодіння силою цього руху й зміцнення своїх позицій в Україні...»?
Укладення якого міжнародного договору викликало такий коментар сучасника:
«Польща та більшовицька Росія поділились українськими землями, як колись в Андрусові в 1667 році…»?
Із якою метою ухвалено Постанову ВУЦВК і РНК УСРР, уривок з якої процитовано:
«…Щоб усунути нерівність культур, що створилися внаслідок вікового утиску, Робітничо-Селянський уряд, дотримуючись рівноправності мов усіх національностей, які є на території України, вживає низку практичних заходів, що мають забезпечити українській мові місце, відповідне числу та питомій вазі українського народу на території УСРР…»?
Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті
У 1925 р. в Українській СРР нараховувалося 79,1% шкіл з українською мовою викладання. У 1930 р. цей відсоток зріс до 85%. Що обумовило це зростання?
Установіть відповідність між назвами державних утворень, проголошених у 1917—1919 рр., та поняттями й термінами, які потрібно застосовувати для їхньої характеристики.
1 Українська Народна Республіка
2 Українська Держава П. Скоропадського
3 Західноукраїнська Народна Республіка
4 Українська Соціалістична Радянська Республіка
А «воєнний комунізм», «націоналізація промисловості», «Ризький мир»
Б «Українська Національна Рада», «Українська галицька армія», «Чортківська офензива»
В «Універсали», «Генеральний секретаріат», «Директорія»
Г «осадництво», «пацифікація», «русинство»
Д «Всеукраїнський хліборобський конгрес», «гетьманський переворот», «Українська академія наук»
Установіть відповідність між назвами державних утворень, проголошених у 1917—1919 рр., та поняттями й термінами, які потрібно застосовувати для їхньої характеристики.
1 Українська Народна Республіка
2 Українська Держава П. Скоропадського
3 Західноукраїнська Народна Республіка
4 Українська Соціалістична Радянська Республіка
А «воєнний комунізм», «націоналізація промисловості», «Ризький мир»
Б «Українська Національна Рада», «Українська галицька армія», «Чортківська офензива»
В «Універсали», «Генеральний секретаріат», «Директорія»
Г «осадництво», «пацифікація», «русинство»
Д «Всеукраїнський хліборобський конгрес», «гетьманський переворот», «Українська академія наук»
Установіть відповідність між назвами державних утворень, проголошених у 1917—1919 рр., та поняттями й термінами, які потрібно застосовувати для їхньої характеристики.
1 Українська Народна Республіка
2 Українська Держава П. Скоропадського
3 Західноукраїнська Народна Республіка
4 Українська Соціалістична Радянська Республіка
А «воєнний комунізм», «націоналізація промисловості», «Ризький мир»
Б «Українська Національна Рада», «Українська галицька армія», «Чортківська офензива»
В «Універсали», «Генеральний секретаріат», «Директорія»
Г «осадництво», «пацифікація», «русинство»
Д «Всеукраїнський хліборобський конгрес», «гетьманський переворот», «Українська академія наук»
Установіть відповідність між назвами державних утворень, проголошених у 1917—1919 рр., та поняттями й термінами, які потрібно застосовувати для їхньої характеристики.
1 Українська Народна Республіка
2 Українська Держава П. Скоропадського
3 Західноукраїнська Народна Республіка
4 Українська Соціалістична Радянська Республіка
А «воєнний комунізм», «націоналізація промисловості», «Ризький мир»
Б «Українська Національна Рада», «Українська галицька армія», «Чортківська офензива»
В «Універсали», «Генеральний секретаріат», «Директорія»
Г «осадництво», «пацифікація», «русинство»
Д «Всеукраїнський хліборобський конгрес», «гетьманський переворот», «Українська академія наук»
У якому уривку з історичних джерел відображено одну з причин впровадження в Україні на початку 1920-х рр. політики коренізації?
Про політику якого уряду в галузі освіти йдеться в уривку з історичного джерела?
«Для звуження впливу старої професури та викладачів було реорганізовано управління вищою школою. До факультетських рад включалися представники студентства, кількість яких у радах дорівнювала кількості викладачів. Від автономії вузів нічого не залишилося. Університети взагалі були ліквідовані, а на їхній основі утворювалися галузеві навчальні заклади, зокрема інститути народної освіти».
Одним із наслідків упровадження в Україні НЕПу є
Стосовно якого політичного курсу було прийнято цитовану нижче резолюцію?
«Розмови про переваги російської культури і висування положення про неминучість перемоги більш високої російської культури над культурами більш відсталих народів — українського, азербайджанського та ін. — є не що інше, як спроба закріпити панування великоросійської національності. Рішуче борючись проти пережитків російського шовінізму, партія мусить водночас боротися і проти українського шовінізму».
Складовою якої політики радянської влади в УСРР були заходи, відображені в документі, уривок із якого процитовано:
«Повна рівноправність української та російської мов, усунення тих перешкод, які б затримували природний розвиток української культури... У школах з викладанням російською мовою необхідне запровадження обов’язкового вивчення української мови...»?
У результаті здійснення в Україні в 1920–1930-х роках політики коренізації
Проаналізуйте наведені твердження та вкажіть правильне.
У якому році започатковано політику «коренізації» в УСРР?
Установіть відповідність між подією та наслідком.
1 запровадження політики «коренізації»
2 започаткування нової економічної політики
3 створення СРСР
4 початок насильницької колективізації
А розгортання спротиву селянства
Б обмеження державного суверенітету УСРР
В упровадження продподатку
Г широка українізація багатьох сторін життя суспільства
Д поширення стахановського руху
Установіть відповідність між подією та наслідком.
1 запровадження політики «коренізації»
2 започаткування нової економічної політики
3 створення СРСР
4 початок насильницької колективізації
А розгортання спротиву селянства
Б обмеження державного суверенітету УСРР
В упровадження продподатку
Г широка українізація багатьох сторін життя суспільства
Д поширення стахановського руху
Установіть відповідність між подією та наслідком.
1 запровадження політики «коренізації»
2 започаткування нової економічної політики
3 створення СРСР
4 початок насильницької колективізації
А розгортання спротиву селянства
Б обмеження державного суверенітету УСРР
В упровадження продподатку
Г широка українізація багатьох сторін життя суспільства
Д поширення стахановського руху
Установіть відповідність між прізвищем діяча та подією, до якої він причетний.
1 С. Петлюра
2 П. Скоропадський
3 Х. Раковський
4 Є. Петрушевич
А створення Холодноярської республіки
Б проголошення ЗУНР
В ухвалення Конституції УСРР
Г підписання Варшавської угоди
Д гетьманський переворот
Установіть відповідність між прізвищем діяча та подією, до якої він причетний.
1 С. Петлюра
2 П. Скоропадський
3 Х. Раковський
4 Є. Петрушевич
А створення Холодноярської республіки
Б проголошення ЗУНР
В ухвалення Конституції УСРР
Г підписання Варшавської угоди
Д гетьманський переворот
Установіть відповідність між прізвищем діяча та подією, до якої він причетний.
1 С. Петлюра
2 П. Скоропадський
3 Х. Раковський
4 Є. Петрушевич
А створення Холодноярської республіки
Б проголошення ЗУНР
В ухвалення Конституції УСРР
Г підписання Варшавської угоди
Д гетьманський переворот
Установіть відповідність між прізвищем діяча та подією, до якої він причетний.
1 С. Петлюра
2 П. Скоропадський
3 Х. Раковський
4 Є. Петрушевич
А створення Холодноярської республіки
Б проголошення ЗУНР
В ухвалення Конституції УСРР
Г підписання Варшавської угоди
Д гетьманський переворот
Якою цифрою на картосхемі позначено територію, що мала статус автономії в складі Української СРР?
Державне утворення, територію якого позначено на картосхемі штрихуванням, на початку 1920-х років очолював
Увідповідніть назву виконавчого органу влади та державне утворення.
1 Рада народних комісарів
2 Генеральний секретаріат
3 Державний секретаріат
4 Рада міністрів
А Українська Народна Республіка доби Центральної Ради
Б Західноукраїнська Народна Республіка
В Українська Соціалістична Радянська Республіка
Г Українська Держава гетьмана П. Скоропадського
Д Українська Народна Республіка доби Директорії
Увідповідніть назву виконавчого органу влади та державне утворення.
1 Рада народних комісарів
2 Генеральний секретаріат
3 Державний секретаріат
4 Рада міністрів
А Українська Народна Республіка доби Центральної Ради
Б Західноукраїнська Народна Республіка
В Українська Соціалістична Радянська Республіка
Г Українська Держава гетьмана П. Скоропадського
Д Українська Народна Республіка доби Директорії
Увідповідніть назву виконавчого органу влади та державне утворення.
1 Рада народних комісарів
2 Генеральний секретаріат
3 Державний секретаріат
4 Рада міністрів
А Українська Народна Республіка доби Центральної Ради
Б Західноукраїнська Народна Республіка
В Українська Соціалістична Радянська Республіка
Г Українська Держава гетьмана П. Скоропадського
Д Українська Народна Республіка доби Директорії
Увідповідніть назву виконавчого органу влади та державне утворення.
1 Рада народних комісарів
2 Генеральний секретаріат
3 Державний секретаріат
4 Рада міністрів
А Українська Народна Республіка доби Центральної Ради
Б Західноукраїнська Народна Республіка
В Українська Соціалістична Радянська Республіка
Г Українська Держава гетьмана П. Скоропадського
Д Українська Народна Республіка доби Директорії
З’ясуйте рік створення цитованого документа.
1 «Обидві договірні сторони... визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють… кордон між Росією, Білоруссю та Україною, з одного боку, та Польщею, з другого, становить лінія... вздовж річки Збруч, до впадання її в річку Дністер…»
2 «Однині воєдино зливаються століттям одірвані одна від одної частини єдиної України – Західноукраїнська Народна Республіка (Галичина, Буковина й Угорська Україна) і Наддніпрянська велика Україна…»
3 «Польські та українські війська діють як війська союзні… Від початку спільних дій проти більшовиків Український уряд зобов’язується постачати продукти польській армії… Командування польськими військами зобов’язується постачати українським військам зброю та амуніцію…»
4 «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від усієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям...»
А 1917 р.
Б 1918 р.
В 1919 р.
Г 1920 р.
Д 1921 р.
З’ясуйте рік створення цитованого документа.
1 «Обидві договірні сторони... визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють… кордон між Росією, Білоруссю та Україною, з одного боку, та Польщею, з другого, становить лінія... вздовж річки Збруч, до впадання її в річку Дністер…»
2 «Однині воєдино зливаються століттям одірвані одна від одної частини єдиної України – Західноукраїнська Народна Республіка (Галичина, Буковина й Угорська Україна) і Наддніпрянська велика Україна…»
3 «Польські та українські війська діють як війська союзні… Від початку спільних дій проти більшовиків Український уряд зобов’язується постачати продукти польській армії… Командування польськими військами зобов’язується постачати українським військам зброю та амуніцію…»
4 «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від усієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям...»
А 1917 р.
Б 1918 р.
В 1919 р.
Г 1920 р.
Д 1921 р.
З’ясуйте рік створення цитованого документа.
1 «Обидві договірні сторони... визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють… кордон між Росією, Білоруссю та Україною, з одного боку, та Польщею, з другого, становить лінія... вздовж річки Збруч, до впадання її в річку Дністер…»
2 «Однині воєдино зливаються століттям одірвані одна від одної частини єдиної України – Західноукраїнська Народна Республіка (Галичина, Буковина й Угорська Україна) і Наддніпрянська велика Україна…»
3 «Польські та українські війська діють як війська союзні… Від початку спільних дій проти більшовиків Український уряд зобов’язується постачати продукти польській армії… Командування польськими військами зобов’язується постачати українським військам зброю та амуніцію…»
4 «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від усієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям...»
А 1917 р.
Б 1918 р.
В 1919 р.
Г 1920 р.
Д 1921 р.
З’ясуйте рік створення цитованого документа.
1 «Обидві договірні сторони... визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють… кордон між Росією, Білоруссю та Україною, з одного боку, та Польщею, з другого, становить лінія... вздовж річки Збруч, до впадання її в річку Дністер…»
2 «Однині воєдино зливаються століттям одірвані одна від одної частини єдиної України – Західноукраїнська Народна Республіка (Галичина, Буковина й Угорська Україна) і Наддніпрянська велика Україна…»
3 «Польські та українські війська діють як війська союзні… Від початку спільних дій проти більшовиків Український уряд зобов’язується постачати продукти польській армії… Командування польськими військами зобов’язується постачати українським військам зброю та амуніцію…»
4 «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від усієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям...»
А 1917 р.
Б 1918 р.
В 1919 р.
Г 1920 р.
Д 1921 р.
Документ, зображений на фото, свідчить про здійснення в УСРР політики
У результаті здійснення в Україні в 1920 – на початку 1930-х рр. політики «коренізації»
Яка політика, на думку вчених, «...мала зміцнити новоутворену державну структуру – Радянський Союз: наданням прав «культурно-національної автономії», бодай частково компенсувати республікам втрату політичного суверенітету»?
У результаті здійснення в Україні в 1920–1930-х рр. політики коренізації було
На діаграмі відображено наслідки
Якою цифрою на картосхемі позначено територію УСРР, утрачену республікою в 1920-ті рр.?
Ліквідація українських комуністичних партій в УСРР
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома