Самостійна робота "Українська революція: універсали"

Додано: 29 квітня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 176 разів
20 запитань
Запитання 1

Укажіть документ, у якому Українська Центральна Рада вперше сформулювала широку програму соціально-економічних перетворень:


варіанти відповідей

АПерший Універсал;

БДругий Універсал;

В Третій Універсал;

ГЧетвертий Універсал.

Запитання 2

Укажіть подію, яка відбулася 4 березня 1917 року:

варіанти відповідей

А проголошення Української Народної Республіки;

Б встановлення радянської влади в Україні;

В проголошення незалежності України;

Г утворення Української Центральної Ради.

Запитання 3

Коли було ухвалено цитований документ?

    «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі… До Установчих Зборів України вся власть вторили лад на землях наших, давати закони й правити належить нам, Українській Центральній Раді…»

варіанти відповідей

А липень 1917р.

Б червень 1917р.

В листопад 1917р.

Г грудень 1917р.


Запитання 4

Який документ В.Винниченко назвав «… не чим іншим, як цинічним і провокаційним порушенням угоди 16 липня й одвертим бажанням видерти з рук українства всі його революційні здобутки….»?

варіанти відповідей

А резолюцію Харківського з’їзду рад «Про організацію влади на Україні»

Б постанову З’їзду народів Росії «Про федеративний устрій Російської держави»


В «Маніфест до українського народу з ультимативними вимогами до Української Ради»

Г «Тимчасову інструкцію Генеральному Секретаріату Тимчасового уряду на Україні»

Запитання 5

Укажіть положення, які розкривають основний зміст Третього Універсалу Української Центральної Ради:

1 установлення восьмигодинного робочого дня, державного контролю над продукцією;

2 поширення влади Центральної Ради на Київщину, Поділля, Волинь і Чернігівщину;

3 проголошення УНР у складі федеративної Росії;

4 проголошення православ'я державною релігією;

5 скасування приватної власності на землю поміщицьких та інших нетрудових господарств;

6 проголошення політичних, громадянських прав і свобод;

7 проголошення автономії України у складі більшовицької Росії.

варіанти відповідей

А 1,3,5,6;

Б 2,3,4,6;

В 1,2,4,5;

Г 2,4,6,7.

Запитання 6

Вкажіть гасло, під яким розгортався національний рух в Україні після перемоги Лютневої революції:


варіанти відповідей

А“Україна – для українців!”;

Б“Автономія України у складі федеративної Росії!”;

В“Вся влада Радам!”;

Ó³докремлення від Росії. Незалежність Україні!”.

Запитання 7

Територію якого державного утворення позначено на карті жирною лінією?



варіанти відповідей

А Української Народної республіки (листопад 1917р.)

Б Української Держави П.Скоропадського (квітень 1918р.)

В Української Народної Республіки (січень 1919р.)

Г Української Соціалістичної Радянської Республіки (березень 1921р.)

Запитання 8

«Народний секретаріат» - це

варіанти відповідей

А «революційний орган українського народу», створений у червні 1917р. Українською Центральною радою після оприлюднення Першого Універсалу.

Б перший робітничо-селянський уряд радянської України, створений у грудні 1917р. постановою Центрального Виконавчого Комітету Рад України.

В виконавчий орган Української Народної Республіки, створений у січні 1918р. Четвертим Універсалом Української Центральної Ради

Г вищий розпорядчий орган Західноукраїнської Народної Республіки, створений у листопаді 1918р. рішенням Української Національної Ради.

Запитання 9

Авторство якого з цитованих документів НЕ НАЛЕЖИТЬ Українській Центральній Раді?

варіанти відповідей

А «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії ... хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям...»

Б «... визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно зв’язана, ... ми рішуче ставимось проти ... самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання...»

В «На час до вирішення справи ...Установчими Зборами по справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат...»

Г «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі...»

Запитання 10

Якому діячеві належать такі факти біографії:

«Позитивно сприйнявши повалення царизму революцією 1917р. , став одним із ініціаторів створення Української Центральної Ради (УЦР). Став заступником голови УЦР, членом Малої ради, генеральним секретарем міжнаціональних справ у Генеральному секретаріаті УЦР. У червні 1917р. очолив Українську партію соціалістів-федералістів»?

варіанти відповідей

А М.Міхновському

Б В.Винниченку

В С.Єфремову

Г С. Петлюрі

Запитання 11

На карті заштриховано територію


1 поширення повноважень Генерального секретаріату відповідно до «Тимчасової інструкції Генеральному секретаріатові Тимчасового уряду на Україні».

2 на яку Генеральний секретаріат поширив свою владу після падіння Тимчасового уряду.

3 передану Українській Народній Республіці за умовами Брест-Литовського мирного договору

варіанти відповідей

А1, 2

Б 2, 3

В1, 3

Г1, 2, 3

Запитання 12

Яка подія стала однією з причин збройного виступу самостійників у Києві(липень 1917 р.)?

варіанти відповідей

А скликання Українського національного конгресу

Б оприлюднення Українською Центральною Радою Другого Універсалу

В укладення Брестського мирного договору

Г початок корніловського заколоту в Росії

Запитання 13

Наприкінці червня 1917р. до Києва прибула делегація міністрів Тимчасового уряду. Під час переговорів із представниками Української Центральної Ради сторони дійшли компромісу. У якому уривку з історичних джерел зафіксовано одну з умов досягнутого компромісу?

варіанти відповідей

А«Влада на території Української республіки віднині належить виключно радам робітничих, солдатських і селянських депутатів; … в центрі – Всеукраїнському зїздові рад… його Центральному виконавчому комітетові…»

Б«… на землі Республіки Української має бути забезпечено всі свободи, здобуті всеросійською революцією: свободу слова, друку, віри, зібрань, союзів, страйків, недоторканості особи…»

В«…визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно зв'язана, … ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»

Г«Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від Російської Республіки, ми твердо станемо на нашій землі, щоб помогти аби уся Російська Республіка стала федерацією вільних народів… »

Запитання 14

Яку позицію займала Українська Центральна Рада у відносинах з Тимчасовим урядом Росії?

варіанти відповідей

А намагалась знайти компроміс щодо термінів реалізації національних прав українського народу

Б підбурювала неросійські народи до розвалу Російської імперії силовими методами

В ігнорувала будь-які спроби Тимчасового уряду налагодити переговорний процес

Г повністю підтримувала заходи Тимчасового уряду на придушення національних рухів.

Запитання 15

Прочитайте уривок з історичного документа та виконайте завдання.

«На час до вирішення справи про місцеве врядування Установчими Зборами по справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, який призначає Тимчасовий уряд за пропозицією Центральної Ради. Повноваження Генерального Секретаріату поширюються на губернії: Київську, Волинську, Подільську, Полтавську і Чернігівську…»

Поява цитованого документа призвела до

варіанти відповідей

А надання Українською Центральною Радою допомоги Тимчасовому уряду в боротьбі з більшовиками.

Б оформлення компромісу між Українською Центральною Радою та Тимчасовим урядом у вигляді Другого Універсалу.

В підтримки Українською Центральною Радою генерала Л. Корнілова – очільника заколоту проти Тимчасового уряду.

Г загострення стосунків між Українською Центральною Радою та Тимчасовим урядом.

Запитання 16

Ухваливши Другий Універсал, Українська Центральна Рада зобов’язалася

варіанти відповідей

А розпочати й довести до кінця переговори про мир із Німеччиною та її союзниками.

Б установити державний контроль за продукцією, виготовленою в Україні.

В підтримати Тимчасовий уряд у боротьбі з корніловський заколотом.

Г поповнити свій склад представниками національних меншин.

Запитання 17

Про яку інституцію В.Винниченко писав:

«…[його скликання] стало першим кроком відродження нації на шляху державності. Будучи одночасно сильним організуючим і агітаційним засобом, він став першим підготовчим етапом у творенні як ідеї Української держави, так і в частковому втіленні її в життя.»?

варіанти відповідей

А З'їзд народів Росії

Б Трудовий конгрес України

В Всеукраїнський з'їзд хліборобів

Г Всеукраїнський національний конгрес

Запитання 18

Позначте статус, який надавався Генеральному секретаріату відповідно до “Тимчасової інструкції для Генерального секретаріату”:

варіанти відповідей

А виконавчий орган Центральної Ради;

Б виконавчий орган Української Народної Республіки;

В місцевий орган Тимчасового уряду;


Г виконавчий орган Центральної Ради та Тимчасового уряду.

Запитання 19

Вкажіть дату прийняття Центральною Радою Універсалу, в якому проголошено УНР у федеративному зв’язку з Російською Республікою:


варіанти відповідей

А 10 жовтня 1917 р.;

Б 7 листопада 1917 р.;

В 4 грудня 1917 р.;

Г 9 січня 1918 р.

Запитання 20

Укажіть положення другого Універсалу

варіанти відповідей

Включення до УНР земель, де більшість населення складали українці: Київщина, Поділля, Волинь, Чернігівщина, Полтавщина, Харківщина, Катеринославщина, Херсонщина, Таврія (без Криму), у майбутньому — приєднання шляхом переговорів інших українських етнічних територій.

визначив правовий статус ГС як вищого крайового органу;

покладав на ЦР підготовку проекту закону про автономний устрій;

гарантувалася передача землі селянам без викупу ще до почат­ку весняних польових робіт;

запросив до складу ЦР представників усіх національностей в Україні.

Визнано необхідність розроблення закону про землю, згідно з яким право порядкувати українськими землями, право користуватися ними належить тільки народові України.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест