Середовища існування. Адаптації. Паразитизм.

Додано: 8 листопада 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 70 разів
18 запитань
Запитання 1

Відносини, що виникають між організмами, що потребують подібних або однакових умов існування й харчових ресурсів називаються:

варіанти відповідей

мутуалізм;

паразитизм:

конкуренція;

хижацтво;

коменсалізм.

Запитання 2

Відносини, при яких відбувається пряме знищення жертви і використання її для одноразового харчування іншими організмами, називаються:

варіанти відповідей

коменсалізм;

паразитизм;

мутуалізм;

конкуренція:

хижацтво.

Запитання 3

Морські анемони ведуть прикріплений спосіб життя, полюють на рибу, паралізуючи її своїми отруйними щупальцями. Риби-клоун несприйнятливі до отрути анемона і фактично живуть в його щупальцях. Вони очищають щупальця анемона, роблячи їх вільними від паразитів, а також діють як приманка, заманюючи рибу і іншу здобич. Морська анемона забезпечує захист для риби-клоун, оскільки потенційні хижаки тримаються подалі від його

щупальців. 

варіанти відповідей

а) паразитизм;

б) хижацтво;

в) мутуалізм;

г) конкуренція.

Запитання 4

Якщо вирощувати різні види ряски окремо, то звичайний багатокорінник росте швидше за горбату ряску. Проте, якщо обидві рослини опиняються в одному водоймищі, багатокорінник несподівано припиняє свій ріст і поступається позиціями повільніше зростаючому виду. Парадоксальність результату пояснюється тим, що в умовах загущення горбата ряска розвиває повітряносну тканину, що дає їй велику плавучість і що дозволяє притопити і затінити суперника.

варіанти відповідей

мутуалізм;

   

конкуренція;

 коменсалізм;

 паразитизм.

Запитання 5

Позначте приклад паразитизму:



 

варіанти відповідей

 накипний лишайник;

 аскарида в організмі людини;

  актинія на черепашці рака-самітника;

кишкова паличка в організмі людини.

Запитання 6

Відносини, при яких деякі плісняві гриби продукують антибіотики, що пригнічують ріст бактерій, називаються:

варіанти відповідей

конкуренція;

коменсалізм;

паразитизм;

аменсалізм.

Запитання 7

Укажіть приклад мутуалізму:




  

варіанти відповідей

 трутовики і дерева;

  печериці і перегній;

 бактерії в рубці жуйних ссавців;

бактерії гниття та грунт.

Запитання 8

Прикладами паразитизму є:

варіанти відповідей
Запитання 9

Прикладом конкуренції є:

варіанти відповідей
Запитання 10

Сукупність організмів, які живуть на грунті та в грунті морських та континентальних водоймищ, називають :

варіанти відповідей

планктоном;

нейстоном

нектоном;

бентосом;

Запитання 11

Укажіть, яка група гідробіонтів зображена на малюнку:

варіанти відповідей

планктон;

нейстон;

нектон;

бентос;

Запитання 12

Укажіть нектонові форми гідробіонтів:

варіанти відповідей
Запитання 13

Позначте пристосування рослин до життя за високих температур та дефіциту вологи:

варіанти відповідей

сланке стебло;

відсутність опушення листків і стебел;

максималізація листкової поверхні;

редукція листків або перетворення їх на колючки.

Запитання 14

Посухостійкі - це рослини, що:

варіанти відповідей

утворюють дрібне летке насіння;

мають дрібні листки з товстою кутикулою, запасають воду у м'ясистих листках і стеблах;

під час посухи скидають листя;

стебло вкрите великими темними листками.

Запитання 15

Укажіть рядок, що містить тільки ксерофітів:

варіанти відповідей

осока, сфагнум, сосна;

очерет, стрілиця, конвалія;

очиток, алое, молодило;

росичка, зозулин льон; кактус.

Запитання 16

Укажіть світлолюбні рослини:

варіанти відповідей
Запитання 17

Форма симбіотичних відносин, за якої один організм використовує організм хазяїна як джерело живлення і місце постійного або тимчасового проживання та покладає на нього завдання регуляції своїх взаємовідносин із зовнішнім середовищем

варіанти відповідей

мутуалізм

паразитизм

коменсалізм

нахлібництво

Запитання 18

Паразитування певних паразитів на або в тілі інших паразитів називають

варіанти відповідей

надпаразитизмом

соціальним паразитизмом

ендопаразитизмом

облігатним паразитизмом

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест