Шістдесятники

Додано: 14 квітня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 357 разів
21 запитання
Запитання 1

Про кого з письменників-шістдесятників сказано: "Колір сонця у нього оранжевий, тобто жовтогарячий. Це, як мені здається, цілком відповідає характерові теоретичного сприймання світла українським народом"

варіанти відповідей

В. Симоненко

І. Драч

Д. Павличко

Г. Тютюнник

Запитання 2

Тему кохання порушено в усіх творах, ОКРІМ

варіанти відповідей

"Маруся Чурай"

"Три зозулі з поклоном"

"Задивляюсь у твої зіниці"

"Ікс плюс ігрек"

Запитання 3

Образи «досада», «казка з сивими очима», «тихі зорі» наявні у творі

варіанти відповідей

"Задивляюсь у твої зіниці"

"Лебеді материнства"

"Два кольори"

"Недумано, негадано..."

Запитання 4

«Хай мовчать Америки й Росії», – промовляє ліричний герой поезії

варіанти відповідей

Василя Симоненка

Івана Драча

Дмитра Павличка

Ліни Костенко

Запитання 5

Прочитайте рядки з поезії Д. Павличка «Два кольори» і визначте, які художні засоби в них ужито.

Мене водило в безвісті життя,

Та я вертався на свої пороги,

Переплелись, як мамине шиття,

Мої сумні і радісні дороги.

варіанти відповідей

антитеза, метафори, анафора

метафори, антитеза, порівняння 

епітети, порівняння, гіпербола

порівняння, метафори, гіпербола

Запитання 6

Обидва уривки належать перу одного поета

варіанти відповідей

1) Поезіє!.. Щомиті якийсь хлопчисько відкриває тебе для себе, Щоб стати навіки соняшником

2) Людей мільярди, і мільярди слів, А ти їх маєш вимовити вперше. 

1) Я проллюся крапелькою крові На твоє священне знамено

2) Ми — не безліч стандартних "я", А безліч всесвітів різних.

1) Все повторялося: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші

2) Мене водило в безвісті життя, Та я вертався на свої пороги.

1) Хай буде легко. Це був тільки сон, що ледь торкнувся пам'яті вустами.

2) І раптом побачив сонце, Красиве, засмагле сонце.

Запитання 7

Про творчість і митця йдеться в обох творах рядка

варіанти відповідей

«Два кольори» та «Маруся Чурай»

«Маруся Чурай» та «Балада про соняшник»

«Балада про соняшник» і «Недумано, негадано...»

«Недумано, негадано...» та «Я...»

Запитання 8

У цих рядках схарактеризовано героя твору "Маруся Чурай"

Він народився під такою зіркою,

щось в душі двоїлося йому.

Від того кидавсь берега до того.

Любив достаток і любив пісні


варіанти відповідей

Івана Іскру

Мартина Пушкаря

Гриця Бобренка

Вишняка

Запитання 9

Знайдіть помилкову характеристику персонажа з роману "Маруся Чурай"

варіанти відповідей

Гриць зрадив Марусю

Іван Іскра ініціював універсал про помилування Марусі

Богдан Хмельницький - справедливий державний діяч

Маруся Чурай випадково отруїла Гриця

Запитання 10

Правильним є всі твердження, ОКРІМ

варіанти відповідей

твір "Маруся Чурай" має дві сюжетні лінії - особисту й історичну

у Марусю Чурай був щиро закоханий Іван Іскра

Маруся Чурай на суді стверджувала, що Гриць випадково випив отруту, приготовану для себе

гетьман Богдан Хмельницький своїм універсалом скасовує смертний вирок

Запитання 11

Знайдіть правильне твердження

варіанти відповідей

Провідні мотиви твору "Три зозулі з поклоном" - сила кохання, протистояння влади й людини

Галя Вишняк і Гриць Бобренко - образи, які яскраво протиставляються

у рядку з вірша Л. Костенко "Все повторялось: і краса, й потворність..." використано оксиморон

три зозулі з поклоном були адресовані татом оповідача Марфі

Запитання 12

Укажіть неправильну відповідність

варіанти відповідей

Михайло – репресований чоловік Марфи

оповідач – син Михайла

Софія – дружина Михайла

дядько Левко – поштар

Запитання 13

Знайдіть образи (або образи-символи), які використані одним письменником

варіанти відповідей

Галя Вишняк - Марфа Яркова

сосни, які пахнуть ладаном - асфальти й спориші

Посейдон - соняшник

музика беріз - сонце оранжеве

Запитання 14

Яку ще проблему, крім кохання як найвищої сутності, порушено в новелі "Три зозулі з поклоном"

варіанти відповідей

зради та вірності

трагедії родини репресованого

стосунки між батьками й дітьми

доля матері

Запитання 15

Образ-символ, який вказує на тривале перебування Михайла на засланні, це...

варіанти відповідей

"Сибір неісходима"

"сині Марфині очі"

"татова сосна"

"останній лист від тата"

Запитання 16

Які рядки з поезії В.Симоненка "Лебеді материнства" передають основну думку твору?

варіанти відповідей

"Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,

Виростуть з тобою приспані тривоги".

"За тобою завше будуть мандрувати

Очі материнські і білява хата".

"Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину".

"І якщо впадеш ти на чужому полі,

Прийдуть з України верби і тополі".

Запитання 17

Які слова Михайло адресував Марфі (новела "Три зозулі з поклоном")

варіанти відповідей

"У горі, сину, ні на кого серця немає"

"Навіщо людину мучити, як вона і так мучиться"

"Голосок у неї тоді такий був, як і сама вона, ось-ось наче переломиться, ловкий"

"Серце у всіх людей неоднакове"

Запитання 18

Знайдіть неправильні твердження (оберіть дві відповіді)

варіанти відповідей

Софія щиро співчувала Марфі, яка кохала її чоловіка

Марфа потай читала листи, адресовані Софії

Марфа покохала чужого чоловіка, бо лишилася вдовою

Маруся Чурай є авторкою пісні "Засвіт встали козаченьки"

Маруся Чурай померла від сухот

Запитання 19

Не належить до "шістдесятників" поет/поетеса

варіанти відповідей

Ліна Костенко

Василь Симоненко

Павло Тичина

Василь Стус

Дмитро Павличко

Запитання 20

Прикладом стоїчної поезії є вірш, уривок з якого наведено в рядку

варіанти відповідей

Він ладен був мене розіпнути

За те, що я поважаю себе.

Господи, гніву пречистого

благаю — не май за зле.

Україно, ти моя молитва,

Ти моя розпука вікова...

Хай буде легко. Це був тільки сон,

що ледь торкнувся пам'яті вустами.

Запитання 21

Гетьман Богдан Хмельницький прислав універсал про помилування

Марусі Чурай, тому що

варіанти відповідей

знав особисто її батька

про помилування просив Іван Іскра

дівчина вчинила злочин із розпачу, а її пісні допомагали козакам у походах

під час війни не можна було нікого засуджувати до страти

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест