Шкільні конфлікти

Додано: 22 березня 2021
Предмет:
Тест виконано: 89 разів
7 запитань
Запитання 1

Ситуація 1.

Ваша колега – творча, талановита особистість має статус неформального лідера в педагогічному колективі. Нещодавно він отримав нову посаду – заступника директора з навчально-виховної роботи, оскільки вирішує будь-які проблеми в оргвнізації освітнього процесу на високому професійному рівні. Водночас ваші взаємини з ним – напружені. Він не спиймає вас на рівних, поводить себе досить самовпевнено й амбіційно. Ваш попередній досвід свідчить про його негативну реакцію на критику: він стає дратівливимі настороженим. Аналіз розкладу уроків, запропонований колегою, виявив деякі недоліки. Виникла потреба вичловлювати критичні зауваження.

Як ви себе поводитимете?

варіанти відповідей

А. Висловлюючи критичні зауваження, не звертатиму увагу на його дратівливість, але наполегливо домагатимуся усунення недоліків.

Б. Тактовно висловлю колезі власну думку щодо проблемної ситуації та з’ясую його погляди.

В. За будь-яких умов намагатимуся знайти знайти компромісне вирішення ситуації.

Г. Висловивши критичні зауваження, зроблю все, щоб уникнути марного напруження у взаєминах.

Д. Критикуючи запропонований колегою розклад уроків, намагатимуся не вразити його почуття.   

Запитання 2

Ситуація 2.

Під час наради директор різко висловився на вашу адресу. Жодне з ваших зауважень щодо організації освітнього процесу на наступний семестр не було взято до уваги. Ви розгублені, не можете змиритися з його поведінкою, адже він знецінює ваш статус у очах колег, підриває ваш авторитет. Ваша реакція на дії керівника.

варіанти відповідей

А. Незважаючи на його статус, переконуватиму присутніх у справедливості висловлених мною зауважень. За будь-яких умов обстоюватиму власну позицію.

Б. Промовчу в присутності підлеглих, але пізніше, якщо мої зауваження слушні, намагатимуся зробити так, щоб директор їх зрозумів.

В. Навряд чи мені вдається заперечувати директору, тому спробую уникнути неприємностей.

Г. Намагатимуся негайно усунути спільні усунути спільні суперечності, тактовно пояснюючи слушність зауважень.  

Не обтяжуватиму себе роздумами, якщо це зробить директора «щасливим», то дам йому можливість наполягати на своєму. 

Запитання 3

Ситуація 3.

О 8 годині ранку до вашого кабінету входить агресивно налаштована, збуджена мама учня, класним керівником якого ви є. Вона стверджує, що вчитель не звертає уваги на її сина. Унаслідок чого він отримав 3 за семестр. У бесіді з нею з’ясовують, що вона напередодні мала розмову з учителем і висловила свої претензії.  

варіанти відповідей

А. Я рішуче перериваю розмову, даючи зрозуміти співрозмовнику, що не маю часу вирішувати цього питання.

Б. Спочатку намагатимуся чітко визначити, у чому полягають суперечливі інтереси обох сторін. Потім запропоную розробити план спільних дій щодо налагодження ситуації.

В. Намагатимуся знайти «золоту середину» у вирішенні суперечки між матір’ю й учителем.

Г. Викличу вчителя й запропоную йому взяти на себе ініціативу у вирішенні конфліктної ситуації.

Д. Намагатимуся переконати матір учня в тому, що потреби її дитини завжди ставатимуть на перше місце. Під час розмови виявлятиму щиру турботу й інтерес до долі її дитини.   

Запитання 4

Ситуація 4.

До приходу нового директора школи в педагогічному колективі панував «застій» (формальне відвідування уроків, проведення методичних семінарів, нарад «для галочки», формальна звітність про проведення навчально-виховних заходів тощо). Потрібна ситуація влаштовувала більшість членів педагогічного колективу. Новопризначений директор кардинально підвищив вимоги до кожного члена колективу, що викликало неадекватну реакцію. У колективі виникла нездорова атмосфера.

варіанти відповідей

А. Вважаю, що основним пріоритетом повинні бути гармонійні взаємини в колективі. Тому цілком підтримуватиму директора школи, переконуючи колектив у необхідності та виправданості запропонованих керівником нововведень.

Б. Будь-яка конфронтація негативна, оскільки призводить до напруження. Отже, я уникатиму займати позицію, яка може викликати суперечності.

В. Вивчу, хто є хто й спробую встановити контакт з лідерами: краще пережити кілька неприємних хвилин, аніж відмовитися від своєї думки.

Г. Шукатиму способи, щоб дослідити особливості ситуаціїспільно з членами колективу та знайти оптимальні умови співпраці.

Д. Займу середню позицію як оптимальний варіант подолання розбіжностей між керівником і педагогічним колективом.

Запитання 5

Ситуація 5.

Працівника районного відділу освіти призначено на посаду директора в сільську школу. Більшість колективу визнає та високо оцінює його організаційні, професійні та особистісні риси. Один із членів колективу, який був претендентом на керівну посаду, усі нововведення постійно піддає сумнівну, налаштовує колектив проти їх упровадження.

варіанти відповідей

А. Допомогти претенденту «не втрачати обличчя».

Б. Наполегливо аргументувати свою позицію, нехтуючи упередженим ставленням колеги. Посилити контроль за його діяльністю та дисципліною.

В. Намагатися знайти такий компроміс, який був би прийнятим для обох сторін.

Г. Тактовно поговорити з претендентом віч-на-віч, прагнучи чітко визначити, у чому полягають порушені інтереси й суперечливі питання.

Д. Будь-що уникнути втягнення в конфлікт.

Запитання 6

Ситуація 6.

У вас конфліктна ситуація з колегою. Припустимо, що причини цього вам не зовсім відомі, але нормалізувати взаємини необхідно, щоб не нашкодити роботі.

варіанти відповідей

А. Створю умови, які сприятимуть врегулюванню конфлікту: шукатиму привід для відвертої розмови з колегою.

Б. Уникатиму будь-яких контактів із колегою, щоб не загострювати взаємини.

В. У взаєминих із колегою намагатимуся досягти гармонії, підкреслюючи переваги взаємних поступок.

Г. В інтересах професійної справи прагнутиму показати переваги власної позиції. Виявлятиму наполегливість і принциповість у досягненні взаєморозуміння з колегою.

Д. Запропоную колезі зайняти середню позицію для подолання розбіжностей.

Запитання 7

Ситуація 7.

Під час розподілення погодинного навантаження виник конфлікт між заступником директора школи й учителькою-пенсіонеркою – обидві викладають англійську мову. Клас, у якому викладала вчителька-пенсіонерка, віддали заступнику директора школи, оскільки молода сім’я з двома дітьми потребує фінансової підтримки. Учителька пенсіонерка поскаржилася в районний відділ освіти. Звідти зателефонували й попросили задовольнити прохання досвідченої вчительки.

варіанти відповідей

А. Проситиму членів колективу висловити свої пропозиції щодо ситуації, що склалася, пізніше прийму рішення.

Б. Задовольню вимогу відділу світи.

В. Намагатимуся залагодити справу, ураховуючи інтереси кожної сторони та власні.

Г. Перегляну чинне законодавство та строковий договір учительки-пенсіонерки й докладу зусиль, щоб ситуацію вирішити по-моєму.

Д. Вестиму переговори, щоб дійти компромісу у взаєминах із колегами.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест