Ситуація 1.
Ваша колега – творча, талановита особистість має статус неформального лідера в педагогічному колективі. Нещодавно він отримав нову посаду – заступника директора з навчально-виховної роботи, оскільки вирішує будь-які проблеми в оргвнізації освітнього процесу на високому професійному рівні. Водночас ваші взаємини з ним – напружені. Він не спиймає вас на рівних, поводить себе досить самовпевнено й амбіційно. Ваш попередній досвід свідчить про його негативну реакцію на критику: він стає дратівливимі настороженим. Аналіз розкладу уроків, запропонований колегою, виявив деякі недоліки. Виникла потреба вичловлювати критичні зауваження.
Як ви себе поводитимете?
Ситуація 2.
Під час наради директор різко висловився на вашу адресу. Жодне з ваших зауважень щодо організації освітнього процесу на наступний семестр не було взято до уваги. Ви розгублені, не можете змиритися з його поведінкою, адже він знецінює ваш статус у очах колег, підриває ваш авторитет. Ваша реакція на дії керівника.
Ситуація 3.
О 8 годині ранку до вашого кабінету входить агресивно налаштована, збуджена мама учня, класним керівником якого ви є. Вона стверджує, що вчитель не звертає уваги на її сина. Унаслідок чого він отримав 3 за семестр. У бесіді з нею з’ясовують, що вона напередодні мала розмову з учителем і висловила свої претензії.
Ситуація 4.
До приходу нового директора школи в педагогічному колективі панував «застій» (формальне відвідування уроків, проведення методичних семінарів, нарад «для галочки», формальна звітність про проведення навчально-виховних заходів тощо). Потрібна ситуація влаштовувала більшість членів педагогічного колективу. Новопризначений директор кардинально підвищив вимоги до кожного члена колективу, що викликало неадекватну реакцію. У колективі виникла нездорова атмосфера.
Ситуація 5.
Працівника районного відділу освіти призначено на посаду директора в сільську школу. Більшість колективу визнає та високо оцінює його організаційні, професійні та особистісні риси. Один із членів колективу, який був претендентом на керівну посаду, усі нововведення постійно піддає сумнівну, налаштовує колектив проти їх упровадження.
Ситуація 6.
У вас конфліктна ситуація з колегою. Припустимо, що причини цього вам не зовсім відомі, але нормалізувати взаємини необхідно, щоб не нашкодити роботі.
Ситуація 7.
Під час розподілення погодинного навантаження виник конфлікт між заступником директора школи й учителькою-пенсіонеркою – обидві викладають англійську мову. Клас, у якому викладала вчителька-пенсіонерка, віддали заступнику директора школи, оскільки молода сім’я з двома дітьми потребує фінансової підтримки. Учителька пенсіонерка поскаржилася в районний відділ освіти. Звідти зателефонували й попросили задовольнити прохання досвідченої вчительки.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома