Пряма мова.Складносурядне речення

Додано: 3 березня
Предмет: Українська мова, 10 клас
12 запитань
Запитання 1

Пунктуаційну помилку допущено на місці цифри.

Той дикий степ був полем бою на гранях багатьох епох, (1) і це не зава-

жало перекопській рівнині пишно зацвітати щовесни (2) і вигоряти на літо,

мокнути восени (3) і замерзати на зиму, тоді по ній ходили люті (4) й про-

кляті хуговії, а по селах плодилися степовики (5) і один із них народився

в цьому степу.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 2

Хай це, можливо, і не найсуттєвіше, але ти, дитино, покликана захища-

ти своїми долоньками крихітну свічечку букви «ї», а також, витягнувшись

на пальчиках, оберігати місячний серпик букви «є», що зрізаний з неба разом із ниточкою.

Речення НЕ ускладнене

варіанти відповідей

звертанням


однорідними членами речення

вставною конструкцією

відокремленою обставиною

відокремленим означенням

Запитання 3

Складносурядне речення наведено в рядку

варіанти відповідей

Комплекси — дуже тяжка штука для життя, але дуже непоганий мотиватор для

творчості.

Чудово святкувати успіх, але важливіше навчитися діставати уроки зі своїх

невдач.

Ми маємо давати одне одному шанс на помилку й маємо вміти навчитися визнавати свої помилки.

Мета знімає з плеч вагу велику і крила нам легкі дає.

Успіх — це ідея плюс втілений в життя вибір,а ще любов.

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Ще мить — і сад загубить пишну вроду.

Вздовж неба зацвітає верболіз, і світ нові вбирає імена, і я люблю.

Лист жовтий поволі на землю спадав, та ніжні стокротки схилялись з журбою до неї.

У будь-якому конфлікті можна захищатися, і треба вчитися виходити з нього без втрат.


Запитання 5

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

На небі, (1) як на лихо, (2) усе ще товклися хмари, (3) затуляючи зорі, (4) і ті тремтливо прослизували разом із місяцем крізь волохаті оболочні тіла,(5) випадаючи в сині ополонки, (6) а хмари, (7) густі й волохаті, (8) тяглися аж до обрію, (9) лягали на горби і спали. 

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

коми 1, 2 – при вставній конструкції

коми 3, 5 – при відокремленій обставині

коми 4, 6 – на межі сурядних частин складного речення

коми 7,8 – при відокремленій прикладці

кома 9між однорідними членами речення


Запитання 6

Складносурядне речення можна утворити, якщо серед варіантів про-

довження речення «Двори були прикрашені розмаїтими клумбами …» вибрати

варіанти відповідей

і химерно розмальованими лавками.


і милували око невідомими екзотичними квітами.

ніби там попрацював ландшафтний дизайнер.

адже ми змагалися за звання найкращого садівника.

а під’їзди – дзеркалами та квітами у вазонах.

Запитання 7

Кома перед і ставиться в реченні (коми пропущені)

варіанти відповідей

Я в пісні молодість знайду і довго-довго буду з нею.

Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.

Крізь темну ніч шумів весняний дощ і в унісон із ним шуміли сосни.

Тільки зозулі перекликались і солов’ї витьохкували.

Тепло було й густо пахло вишневим цвітом.

Запитання 8

Кома перед і ставиться в реченні (коми пропущено)

варіанти відповідей

Мова українська сповнена поетичної грації і тому вона досить важка для перекладу.

Доба Мазепи – це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.

Тема матері завжди була є і вічно залишатиметься актуальною як у народних піснях так і в професійній творчості.

Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з'являється все

більше і більше.

Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро

і зло вогонь і вода батько і мати.

Запитання 9

Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно

поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах.

Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.

Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

Запитання 10

Треба поставити кому між частинами складносурядного речення у варіанті

варіанти відповідей

Хто був той цар і як йому наймення?

Уночі місто затихає й можна почути шум прибою.

Лиш інколи проїде автомобіль чи заговорить запізнілий перехожий.

Мабуть, за цю хвилину я згадала усі свої гріхи і мені страшенно захотілося повернути час назад.

Ще один крок і щастя в наших руках.

Хто був той цар і як йому наймення?

Запитання 11

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову чи цитату в рядку

варіанти відповідей

М. Рильський відзначав: «Шукання Хвильового почались там, де урвалися шукання Коцюбинського».

«...Він був одним з батьків новочасного українського театру. — говорив Іван Франко про Івана Карпенка-Карого, — визначним артистом та при тім великим драматургом».

Юрій Шерех відзначав, що роман «Місто» Підмогильного — «це роман про людину, про місто, про життя, про незгасність вогню».

«Тарас Шевченко! Досить було однієї людини, щоб урятувати цілу націю!» — писав Остап Вишня.

«Я — українець, — написав про себе Василь Симоненко і додав: — Оце і вся моя автобіографія».

Запитання 12

Речення із прямою мовою Святослав Вакарчук співає: «Скажи мені, чому не можу забути те, чого нема» правильно передано непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

Святослав Вакарчук у пісні запитує, чому не можна забути те, що вже минуло.

Рядки з пісні С. Вакарчука про те, чи можна забувати минуле.

Святослав Вакарчук у пісні просить пояснити, чому не можна забувати те, що вже минуло.

Святослав Вакарчук у пісні просить пояснити йому, чому він не може забути те,що вже минуло.

У пісні С. Вакарчук співає про забуті спогади.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест