5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Слова і символи як подразники

Додано: 30 вересня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 2 рази
9 запитань
Запитання 1

У тваринному світі є цілий ряд поведінкових реакцій, які провокують у них певний тип поведінки. Так "танці" у журавлів передують процесу парування. Це приклад роботи:

варіанти відповідей

1. Першої сигнальної системи.

2. Другої сигнальної системи.

3. Першої та другої сигнальної системи разом.

4. Нема вірної відповіді.

Запитання 2

У тварин є перша сигнальна система. Чи є вона і в людини.

варіанти відповідей

1. Ні, людина втратила її в процесі еволюції.

2. Ні, вона так і не сформувалася в людини в процесі еволюції.

3. Так, вона була першим етапом формування процесу сприймання подразнень середовища, що виникло в процесі еволюції.

4. Так, бо перша сигнальна система може замінити другу коли в людини порушується робота якогось із органів чуття.

Запитання 3

Відомо, що сойки в лісі є своєрідними сторожами. Вони будують свої гнізда ближче до краю лісу і при появі біля лісу людини видають своєрідні голосні звуки, які далеко чути. Це сигнал для інших мешканців про небезпеку, яка наближається. В цьому випадку мова іде про використання тваринами:

варіанти відповідей

1. Першої сигнальної системи.

2. Другої сигнальної системи.

3. Першої та другої сигнальної системи.

4. Активної розумової діяльності.

Запитання 4

Всім відомий закон Архімеда про виштовхувальну силу. Формування цього закону давньогрецьким вченим та розуміння суті цього закону нами є прикладом діяльності в нього та в нас:

варіанти відповідей

1. Першої сигнальної системи.

2. Другої сигнальної системи.

3. Першої та другої сигнальної системи.

4. Тут мова іде тільки про мислительну діяльність і жодна із сигнальних систем не має відношення до цього процесу.

Запитання 5

Друга сигнальна система в людини виникла тоді, коли вона почала впроваджувати слова та символи в повсякденне життя для позначення певних предметів, дій, явищ. То ж чи можна вважати розуміння суті певних жестів теж прикладом функціонування другої сигнальної системи:

варіанти відповідей

1. Ні, жести сприймаються тільки при участі першої сигнальної системи.

2. Так, бо жест треба побачити, а це вже робота другої сигнальної системи.

3. Ні, бо жести притаманні і примітивним тваринам, наприклад маскувальна поза у гусениці метелика березового п'ядуна, але в неї нема другої сигнальної системи.

4. Так, бо мова іде не тільки про те, що людина побачить цей жест, але й про те, що вона повинна розуміти що він означає.

Запитання 6

Яке генетичне підґрунтя має друга сигнальна система:

варіанти відповідей

1. Вона не має жодного генетичного підґрунтя і формується тільки в процесі життя.

2. Вона повністю обумовлена генетично і в процесі життя уже не змінюється.

3. Вона в певній мірі обумовлена генетично, але формується в ранньому дитинстві під впливом умов середовища.

4. Вона не обумовлена генетично і умови її формування поки що науці не зрозумілі.

Запитання 7

У житті людини важливу роль відіграють контакти із іншими людьми: родичами, друзями, випадковими людьми на вулиці. Чи мають ці контакти вплив на формування другої сигнальної системи:

варіанти відповідей

1. Ні, вони впливають тільки на першу сигнальну систему.

2. Так, вони відіграють важливу роль у формуванні другої сигнальної системи, особливо у ранньому дитинстві.

3. Ні, бо розвиток другої сигнальної системи залежить тільки від генетичного матеріалу особистості, але не від її контактів з іншими людьми.

4. Так, бо розвиток другої сигнальної системи залежить тільки від таких контактів, але не має генетичної основи.

Запитання 8

При навчанні їзди на автомобілі від слухачів курсів вимагають обов'язкового вивчення та розуміння дорожніх знаків. При засвоєнні такого матеріалу значення має не тільки запам'ятовування вигляду самого знаку, але й розуміння того, що цей знак означає. При цьому в людини працює:

варіанти відповідей

1. Тільки перша сигнальна система.

2. Друга сигнальна система.

3. Тільки процеси пам'яті.

4. Нема правильної відповіді.

Запитання 9

На уроці біології учні переглянули невеличкий науковий фільм про імунітет. Вони вперше почули тут такі терміни як антитіла та антигени. В фільму було дано пояснення цим термінам. Ролі відповідних структур у формуванні імунітету. Чи може тут іти мова про функціонування в процесі перегляду фільму другої сигнальної системи:

варіанти відповідей

1. Так, бо мова іде про символи (нові слова, терміни) та розуміння їх значення

2. Ні, бо учні тільки дивилися і слухали, а це приклади роботи першої сигнальної системи.

3. Так, бо в ході перегляду фільму учні ще і слухали текст до нього, тобто були задіяні дві сенсорні системи: зорова та слухова.

4. Ні, бо нова інформація не впливає на діяльність другої сигнальної системи.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест