СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ. Варіант 3

Додано: 20 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 60 разів
36 запитань
Запитання 1

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні Ми йшли (1) вздовж дороги, (2) що круто повертала ліворуч, (3) та раптом (4) назустріч виїхала вантажівка.

1 А займенник

2 Б прислівник

3 В прийменник

4 Г сполучник

Д частка

варіанти відповідей

1В 2А 3Г 4Б

1Д 2А 3Г 4Б

1В 2Д 3Г 4Б

1В 2А 3Д 4Б

1В 2А 3Г 4Д

Запитання 2

Прийменником є виділене слово в реченні

варіанти відповідей

Це вам не казочки про хмарки та русалок. 

Біля Вадима товклося кілька хлопців.

Потім ніби одужала, та щастя не зазнала.   

Софійка й собі непотіно вхопила пирога з капустою.

Запитання 3

Виділене слово є прийменником у реченні

варіанти відповідей

Він завжди був поруч.

Гуляли навколо школи.

Вони сиділи навпроти.

Попереду йде молодь.

Запитання 4

Через дефіс треба писати обидва прийменники в рядку

варіанти відповідей

по/при, з/проміж

з/поміж, за/для

з/попід, по/під

із/за, з/посеред

Запитання 5

РАЗОМ треба писати всі прийменники в рядку

варіанти відповідей

на/зустріч, в/результаті, до/вкола

за/ради, з/посеред, по/між

на/прикінці, по/серед, за/для  

в/наслідок, по/переду, у/разі

Запитання 6

Граматичну помилку допущено в словосполученні

варіанти відповідей

відпочиваємо по черзі

називати на прізвище

виконати за умови

змагання по плаванню

Запитання 7

Помилку у вживанні прийменника допущено в рядку

варіанти відповідей

українець за походженням, пішов за водою    

згідно з інструкцією, підручник з алгебри

через неуважність, автобус на замовлення   

вхід за перепустками, залежно від погоди

Запитання 8

Утворіть граматично правильні словосполучення

1 згідно                               А наказам

2 відповідно      Б наказами

3 керуючись      В з наказами

4 усупереч          Г до наказів

                               Д без наказів

варіанти відповідей

1В 2Г 3Б 4А

1Д 2Г 3Б 4А

1В 2Д 3Б 4А

1В 2Г 3Б 4Д

Запитання 9

Сполучник з’єднує частини речення, а не слова

варіанти відповідей

Робота гарна, та день малий. 

Без роботи ані хліба, ані хати.

Уночі панують сови та сичі.  

Будь слугою власної совісті і господарем долі.

Запитання 10

Сполучник підрядності є в реченні

варіанти відповідей

Боліло горло, але серце співало.

Чи зірка в небі враз розквітла, чи у залі нарешті спалахнуло світло.

Не пригадаю, щоб так пізно восени була гроза.

Та не вбити вже у живих пісню праці й волі.

Запитання 11

Виділене слово є сполучником, і його треба писати РАЗОМ у реченні

варіанти відповідей

Я хочу жити так, що/б серце билось. 

Що/б не робив, роби тільки найкраще.

Що/б не сталося, ми не розлучимось.     

Думаю, що/б то приготувати на вечерю.

Запитання 12

Правильно вжито парний сполучник у реченні

варіанти відповідей

Не тільки міцну деревину з красивим малюнком має клен, а й горобина.

Різьбярі люблять липу за те, що її деревина як в роботі легка, так і м’яка.

У гідропарку діти відпочивали не лише біля річки, але й каталися на каруселях.

Мені подобається відкривати нові сторінки не тільки історії, а й географії

Запитання 13

Частками є виділені слова в рядку

варіанти відповідей

крізь терни, через поле  

дуже швидко, кудись пішов   

майже написав, ледве встиг  

прийшов несподівано,  мов зірка  

Запитання 14

ОКРЕМО треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

знайшов/би, ні/би, поки/що

прийшли/б, не/мов/би, знав/же

взяв/таки, зроби/ж, отакий/от   

не/говори, знай/же, таки/втік 

Запитання 15

Емоційні вигуки наведено в рядку

варіанти відповідей

матінко, ой, овва

киць-киць, му-у-у, ку-ку

будь ласка, перепрошую, до побачення

геть, цить, тс-с-с

Запитання 16

Виділене слово є прийменником і його треба писати окремо в реченні

варіанти відповідей

У/середині хати був порядок.

Кімната замкнута з/середини.

У/середині розділу

Запитання 17

Разом треба писати прийменник у сполученні

варіанти відповідей

у/разі невдачі

за/винятком дітей

в/напрямку до школи

в/наслідок аварії

Запитання 18

Виділене слово є сполучником і його треба писати РАЗОМ у реченні

варіанти відповідей

Як/би дівчата не любили гомоніти, а мовчать.  

Як/би не було важко, йди до своєї мети.

Як/би я був чарівником, то допоміг би своїй команді.   

Як/би там не було, ми мали це перевірити.

Запитання 19

Виділене слово є сполучником і його треба писати РАЗОМ у реченні

варіанти відповідей

Що/б не сталося, я завжди буду поруч.  

Що/б тобі, синку, подарувати на день народження?

Я не знаю, що/б таке цікаве розказати. 

Треба малого навчитися, що/б знати більше.

Запитання 20

Граматично правильною є конструкція

варіанти відповідей

відповідно з інструкцією

згідно інструкції

відповідно інструкції

відповідно до інструкції

Запитання 21

НЕ потребує редагування речення

варіанти відповідей

Вони спізнилися із-за дощу.    

Вони спізнилися через дощ.

Вони спізнилися, так як ішов дощ. 

Так як ішов дощ, вони спізнилися.

Запитання 22

Виділене слово є сполучником у реченні

варіанти відповідей

Я йду туди, де мене чекає вільний степ.    

Життя – то неповторна пісня, яку ще треба вміти проспівати.

Найбагатший той, хто володіє рідною мовою.    

У юності так хочеться, щоб виповнилося тобі вісімнадцять.

Життя - це обирання реп’яхів, що пазурами уп’ялися в душу.

Запитання 23

Виділене слово є сполучником у реченні

варіанти відповідей

Той ліс, що ядитиною сади, гуде на каміннім узгір’ї.

Там, де ми йшли, сполохане птаство підіймалося з трав.

Немає такого дерева, щоб на нього птиці не сідали.

Слово, яке не з серця вийшло, до серця не дійде.

Я заздрю тим, хто світлий розум має.

Запитання 24

ОКРЕМО треба писати не з обома словами в рядку

варіанти відповідей

не/хотіти, не/добрати

не/слухаючи, не/складно

не/хтувати, не/вщухаючи

не/замкнено, не/добачати

Запитання 25

ОКРЕМО треба писати не з обома словами в рядку

варіанти відповідей

не/можна, не/досяжність

не/спроста, не/варто

не/мічний, не/до смаку

не/по-моєму, не/дивно

Запитання 26

РАЗОМ з не треба писати слово в рядку

варіанти відповідей

не/допущений до екзамену

зовсім не/достатньо

не/добрати балів

цього не/досить

Запитання 27

Через дефіс треба писати вигуки

варіанти відповідей

до/побачення, на/добраніч

тьох/тьох, їй/богу

ой/лишенько, ой/боже

на/здоров’я, добри/день

Запитання 28

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні Хочу, (1) щоб цвіла (2) край шляху квітка й гула над (3) нею (4) працьовита бджола

1 А іменник

2 Б займенник

3 В прикметник

4 Г прийменник

Д сполучник


варіанти відповідей

1Д 2Г 3Б 4В

1В 2Г 3Б 4Д

1Д 2А 3Б 4В

1Б 2Г 3Д 4В

Запитання 29

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (1) Довго сам учись, (2) якщо хочеш (3) навчати (4) інших.

1                            А дієслово

2                            Б займенник

3                            В прислівник

4                            Г прийменник

Д сполучник


варіанти відповідей

1В 2Д 3А 4Б

1Г 2Д 3А 4Б

1В 2Г 3А 4Б

1В 2Д 3Г 4Б

Запитання 30

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні Затихли людські голоси в маленькій хатині, лише цвіркуни десь (1) під печею та в старих стінах заливались (2) своїм цвіркотом, (3) мовби для них (4) щойно зійшло сонце

1                            А частка

2                            Б сполучник

3                            В прийменник

4                            Г займенник

Д прислівник

варіанти відповідей

1В 2Г 3Б 4Д

1А 2Г 3Б 4Д

1В 2А 3Б 4Д

1В 2Г 3А 4Д

Запитання 31

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні Нема тих грошей, (1) якими можна б заплати (2) за людський розум і людське серце (3) навіть тоді, коли хтось думає, (4) що у світі все купується.

1                            А частка

2                            Б сполучник

3                            В прийменник

4                            Г займенник

Д прислівник

варіанти відповідей

1Г 2В 3А 4Б

1Д 2В 3А 4Б

1Г 2Д 3А 4Б

1Г 2В 3Д 4Б

Запитання 32

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні Яка (1) б хвилина не була (2) гірка, ти пам’ятай: (3) хтось (4) завжди допоможе.

1                            А частка

2                            Б прийменник

3                            В займенник

4                            Г прислівник

Д прикметник

варіанти відповідей

1А 2Д 3В 4Г

1Б 2Д 3В 4Г

1А 2Б 3В 4Г

1А 2Д 3Б 4Г

Запитання 33

Прочитайте текст. Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч і зупинитися посеред степу. Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. А хто бажав би перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу.

ОКРЕМО в тексті треба писати слово

варіанти відповідей

як/би

на/зустріч

на/силу

до/долу

Запитання 34

Помилково вжито прийменник у варіанті

варіанти відповідей

заходьмо по двоє

наказ по коледжу

надішли по адресі 

сходіть по молоко

Запитання 35

Граматично правильно побудовано словосполучення

варіанти відповідей

змагання по тенісу

при сприянні міністерства

звернутися по допомогу

пропустити через хворобу 

Запитання 36

Усі прийменники написано правильно в рядку

варіанти відповідей

з метою, з-над, наприкінці, з-перед

у продовж, поперед, упоперек, з-під

з-поміж, у зв'язку з, з-поза, підчас

по-під, за винятком, із-за, поруч 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест