Способи передачі чужого мовлення

Додано: 12 травня 2020
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 1118 разів
12 запитань
Запитання 1

Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

А Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.


Б Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.


В А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.


Г Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?


Запитання 2

 Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні


варіанти відповідей

А Один мудрець вдало підмітив: Чим більше пізнаєш людей, тим більше починаєш любити тварин.


Б Павло Тичина сказав про Сковороду «Великий наш філософ щедру залишив нам спадщину по собі: обсягом широку, змістовністю глибоку і щодо світогляду свого - чисту та моральну».


В «Ще б ми стільки прочитали, як ти, - докинула Василина і пояснила подрузі: - Взимку цілі ночі просиджує над книжками».


Г Коли садили капусту, господарка хапалася за голову - «Дай же, Боже, час добрий! Щоб моя капусточка приймалась і в головки складалась, щоб із кореня була коренистая, а із листу голосистая!»


Д «А в нашій учительській роботі треба, щоб минули роки й десятиліття, поки стане людиною той, хто несміливо переступив поріг школи і вивів на папері олівцем перші палички та кружечки, написав перше слово», думав учитель.


Запитання 3

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні


варіанти відповідей

А «За що ж, хто-небудь попитає, Зозуля Півня вихваляє?»


Б «Та чим же я вам досадив?» ягнятко, плачучи, питає.


В Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка.


Г Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.


Д Жалібно жовте листя березини, здається, шепче, «Літо, де ти, літо?».


Запитання 4

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні


варіанти відповідей

А Літо в осені питає: де ти поділа журавлів.


Б До булави треба голови!, казали запорожці.


В Ой казали, говорили по всім селі люди — «Та вже з того козаченька нічого не буде!»


Г «Опізнився, небораче, одказав земляк йому, хто кохав життя ледаче, непереливки тому».


Д «Дозвольте і мені, панове, річ держать!» — тут обізвалася Лисиця.


Запитання 5

 Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні


варіанти відповідей

А «Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.


Б «Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».


В «Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».


Г «Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.


Д Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.


Запитання 6

 Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

А Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?


Б «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.


В «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.


Г «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».


Д Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться»


Запитання 7

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

А «Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.


Б Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».


В «Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».


Г Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш».


Д «Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».


Запитання 8

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

А «Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».


Б Автор зазначає: «Близько 90 % багатіїв читають щодня бодай 30 хвилин. Це зазвичай три типи видань: біографії успішних людей, книги із саморозвитку та історичні розвідки».


В «Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптимістами, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».


Г «Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».


Д «А от що вам може бути не до вподоби, – інтригує Томас Корлі, – то це те, що багатії прокидаються за три години до початку свого робочого дня, бо мають устигнути залагодити дві-три особисті справи».


Запитання 9

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

А «Життя лише доти має вартість, – говорив батько частенько – доки людина може допомагати іншим».


Б «Поки людина жива, вона ніколи не повинна втрачати надії», – говорив давньоримський філософ Сенека.


В «Це ж хто сказав, що одна ластівка не робить весни?» – переможно вигукнув Таран.


Г Давньогрецький філософ Епікур казав: «Якщо доля особливо прихильна до людини, вона дає їй вірних друзів».


Д «Розумні люди говорять тому, що їм є що сказати, – стверджував мудрець і додавав: – А дурні просто хочуть сказати хоч щось».


Запитання 10

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

А «Слово – перше дзеркало духу, – казав Петрарка, – а дух – головний поводир слова».


Б «Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, – писав Борис Грінченко, – і вчити змалечку того своїх дітей».


В «Якщо ми не дамо народові можливості вчитися своєю мовою, він стане вчитися чужою – і наша нація зникне», – стверджував Микола Костомаров.


Г Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ, у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».


Д «Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари – духовного каліцтва,– говорив Г. Нудьга і додавав – Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».


Запитання 11

Правильно оформлено пряму мову в реченні


варіанти відповідей

А Іван Франко писав «Народи тільки тоді зможуть досягнути щастя й свободи, коли всі будуть ученими працівниками».


Б «Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».


В «Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».


Г «Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл.


Д «Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних».


Запитання 12

 НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку


варіанти відповідей

А «Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», - повідомляє прес-служба відомства.


Б У повідомленні зазначено: «Погоджено проект рішення щодо зменшення з використання поліетиленових пакетів у магазинах та інших місцях продажу товарів».


В «Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовим пакетам, - зазначає розробник, а далі пропонує: - Це можуть бути біологічні полімерні чи паперові пакунки, багаторазові торбинки тощо».


Г «Щороку в масштабах ЄС на смітниках виявляють вісім мільярдів поліетиленових пакетів, - мотивують це рішення чиновники - тобто на одного європейця припадає 200 одноразових пакунків за рік».


Д «Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними наслідками для морської флори та фауни»,- додає автор проекту Костянтин Яловий.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест