Сталінські репресії 20-30 років

Додано: 17 березня
Предмет: Історія України, 10 клас
23 запитання
Запитання 1

Жертвою якої репресивної акції став С. Єфремов?


варіанти відповідей

«Закону про п’ять колосків»

  «Шахтинської справи»

справи «Спілки визволення України»

  Великого терору

Запитання 2

У 1932 р. кількість членів КП(б)У становила понад 500 тис. осіб, а в 1938 р. — близько 260 тис. осіб. Що зумовило скорочення чисельності Компартії України?


варіанти відповідей

зневіра в можливості побудови соціалізму

  здійснення масових репресій у республіці

  наростання загрози Другої світової війни

  згортання політики «українізації»

Запитання 3

Політичний процес в СРСР, що започаткував широкомасштабні репресії в країні наприкінці 1920 — на початку 1930-х рр., увійшов в історію під назвою


варіанти відповідей

 справа «Українського національного центру».


  справа «Спілки визволення України».

  Шахтинська справа.

 Справа Промпартії.

Запитання 4

Комісія В. Молотова, що діяла в Україні впродовж жовтня 1932 р. – січня 1933 р. ...


варіанти відповідей

 підводила підсумки кампанії індустріалізації

 контролювала повне виконання хлібозаготівельного плану

  розслідувала справу «Спілки визволення України»

  уводила в дію Харківський тракторний завод

Запитання 5

Конституція Української РСР 1937 р. законодавчо закріплювала 


варіанти відповідей

 побудову суспільства комунізму та керівну роль компартії в державі

  перемогу соціалізму та побудову основ соціалістичного суспільства

  входження республіки до складу СРСР без права виходу з його складу 

  

  початок переходу від буржуазного ладу до соціалізму

Запитання 6

Одним з місць поховання жертв «Великого терору» 1937–1938 рр. в Україні є


варіанти відповідей

 урочище Бабин Яр.


  урочище Сандармох

 урочище Биківня.


   урочище Сосонки.

Запитання 7

Які верстви українського суспільства зникають наприкінці 1930-х років? 


варіанти відповідей

 духовенство, промисловці, селяни-власники

  підприємці, наймані робітники, духовенство

  селяни-власники, промисловці, підприємці

 підприємці, інтелігенція, духовенство

Запитання 8

Вкажіть особливості політичних репресій 1930-х років (3 правильні відповіді)


варіанти відповідей

 проходили лише УРСР на території інших республік репресій не було

 постраждали лише "старі комуністи"

 були базовані на примусових зізнаннях, часто здобуті за допомогою тортур

  люди були звинувачені за сфабрикованими доказами у різноманітних політичних злочинах

 підсудним було забезпечено справедливий суд

  кампанія репресій торкнулася представників багатьох інших груп суспільства

 судові процеси проходили таємно

Запитання 9

Хто став головною мішенню у справі СВУ?



варіанти відповідей

 священнослужителі

 українська інтелігенція

  інженерно-технічні кадри

 

українські військові

Запитання 10

Позначте, про який судовий процес йдеться в уривку з історичного джерела:


«На лаву підсудних сіло 45 осіб: академіки професори, лікарі, священики, письменники, студенти та викладачі вищої школи, учителі. Основним обвинувачуваним влада зробила віце-президента ВУАН С.Єфремова. Звинувачувальний вирок зайняв кілька номерів столичної газети «Вісті».


варіанти відповідей


«Шахтинська справа»


  «Спілка визволення України»

 «Український національний центр»

«Українська військова організаці

Запитання 11

«Розстріляне відродження» – умовна назва


варіанти відповідей

 покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час Великого терору 1930-х років

 групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі «шкідництвом» у 1920 – 1930-х роках

 літературно-мистецької генерації України 1920 – 1930-х років, репресованої сталінським режимом

 плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х роках у справі «Спілки визволення України» 

Запитання 12

Позначте, кого з відомих політичних діячів було засуджено за участь у діяльності Спілки визволення України:


варіанти відповідей

  Д. Багалія; 

 М. Грушевського

 С. Єфремова

  М. Яворського

Запитання 13

Про кого з видатних українських діячів культури 20-30-х років йде мова: “Засновник політичного (1922-1926), а потім і філософського (1926-1933) театру в Україні. У виставах свого філософського театру “Березіль” у м. Харкові, малює всесвіт, де головним стає особлива довіра до життя людини у всіх його суперечностях..."


варіанти відповідей

  Н. Ужвій

   Л. Курбас

   Б. Гмиря

  О. Довженко

Запитання 14

Які риси були притаманні розвитку культури в 1930-х рр.? (3 відповіді)


варіанти відповідей

 встановлення партійно-ідеологічного контролю за науковою діяльністю та мистецтвом

  вільний розвиток мистецтва

 поглиблення співпраці вітчизняних і зарубіжних вчених

  фінансування наукових розробок громадськими організаціями та приватними

 збільшення кількості науково-дослідних установ

  репресії проти цілої низки визначних вчених та митців

Запитання 15

Що стало наслідком створення в 1934 р. Спілки письменників України?


варіанти відповідей

 припинення масових репресій серед літераторів

   

  утвердження ідеологічного контролю за творчістю митців

  формування самобутньої течії модерністів

поглиблення процесів українізації

Запитання 16

Як стала називатись Україна за Контитуцією 1937 року?


варіанти відповідей

 Українська держава


 УНР

  УCРР

  УРСР

Запитання 17

Згідно з постановою РНК УСРР занесення на «чорну дошку» за «злісне саботування хлібозаготівель» передбачало...


варіанти відповідей

 ліквідацію «куркулів» і «підкуркульників» і виселення решти селян до Сибіру

  конфіскацію всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів

 вилучення зерна, господарського інвентарю і відправка на примусові роботи на промислові новобудови

 надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників

Запитання 18

Яке історичне явище зображено на польській карикатурі?


варіанти відповідей

  прийняття конституції


  мілітаризація країни

 монополізація влади

 

  масові репресії

Запитання 19

Яким поняттям можна охарактеризувати дану тезу: «Показові політичні процеси, позасудові переслідування, створення особових нарад, застосування методів фізичного впливу».


варіанти відповідей

 мета репресій


 об’єкт репресій

  методи репресій

 

   наслідки репресій

Запитання 20

У наведеному уривку Р. Конквест, автор книги «Великий терор» вказав: «Терор був настільки загальним і настільки “скорострільним”, що законні органи влади розпалися. В українському ЦК більше не було кворуму; не існувало органу, що призначав уряд. Наркоми, що призначалися нерегулярно, з’являлись у наркоматах на тижні чи навіть на дні і потім щезали. Безпрецедентний удар по політичному керівництву означав повну руйнацію української партії. …навіть формальна партійна і радянська робота завмерла».


варіанти відповідей

 на організаторів і виконавців терору

 

 на передумови та привід до терору

 на причини та сутність терору


 на масштаби та наслідки терору

Запитання 21

Письменник, ініціатор створення ВАПЛІТЕ, під тиском політичного життя, арешту М. Ялового покінчив життя самогубством 1933р.

варіанти відповідей

М. Грушевський

Л. Курбас

О. Довженко

М.Хвильовий

Запитання 22

Що стало результатом державної політики в галузі культури в СРСР та УРСР наприкінці 1930-х рр.?


варіанти відповідей

розквіт авангардного мистецтва

утвердження ідейного різноманіття в мистецтві

скасування цензури засобів масової інформації

ліквідація масової неписьменності дорослих


Запитання 23



Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.

(3 від)

варіанти відповідей

утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві

стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами

«прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест