Стилістичні особливості частин мови

Додано: 18 квітня
Предмет: Українська література, 11 клас
11 запитань
Запитання 1

У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?

варіанти відповідей

а) п’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;

б) ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;

в) стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;

г) сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.

Запитання 2

У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?





варіанти відповідей

а) зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;

б) кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;

в) горло драти, криком кричати, милити шию;

г) лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.


Запитання 3

У якому рядку фразеологізми мають значення молодий?






варіанти відповідей

а) молоко на губах, курча жовтороте;

б) горобеня жовтодзьобе, наробити галасу;

в) немає гаразду в голові, жуки в голові.

г) Ні пари з уст, мало ще каші з’їв;

Запитання 4

У якому рядку фразеологізм має значення говорити щось беззмістовне?





варіанти відповідей

а) ковтати слова, відкривати душу, сон рябої кобили розказувати;

б) різати правду у вічі, кидати слова, розводити балачки;

в) точити балачки, на весь голос, не своїм голосом;

г) городити теревені, смаленого дуба плести, химині кури розводити.


Запитання 5

Потрібно вибрати два правильні варіанти відповіді.

Позначте рядки, куди входять фразеологізми-синоніми до слова втекти.






варіанти відповідей

а) дати лиха закаблукам, мов горохом сипати, ще прийде коза до воза;

б) п’ятами накивати, дати драла, дати ногам знати;

в) дремнути навтікача, зачепити за живе, робити публіку;

г) розводити боби, збігло за водою, розводити теревені;

д) дати ногам волю, дати тягу, намастити п’яти салом.

Запитання 6

Знайдіть рядок, у якому всі фразеологізми мають однакове значення: 


варіанти відповідей

а) вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води;

б) відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі;

в) давати відсіч; давати перцю; давати по руках;

г) входити в норму; входити в колію; входити в русло;

д) жити, як вареник у маслі; жити, як горох при дорозі; жити, як у Бога за пазухою.

Запитання 7

Позначте фразеологічне сполучення, яке є синонімічним до фразеологізму збити пиху:


варіанти відповідей

а) втерти носа

б) танцювати під дудку

в) скрутити в три погибелі

г) сам собі на умі

д) під п’ятою сидіти

Запитання 8

Позначте словосполучення, яке не є фразеологізмом:


варіанти відповідей

а) земля обітована


б) вогонь в одежі слова


в) нема де курці клюнути


г) як горохом об стіну

д) йти обраною дорогою

Запитання 9

Знайдіть несинонімічні фразеологізми:


варіанти відповідей

а) показати, де раки зимують – показати, де козам роги правлять


б) туман вісімнадцятий – без лою в голові


в) ні гу-гу – ні в тин ні в ворота

г) мале й велике – старе й мале



Запитання 10

Позначте фразеологізм, що логічно завершує речення

Думаєш, як вступив до ВНЗ, то ...



варіанти відповідей

а) Бога за бороду вхопив

б) знайшов сокирку під лавкою


в) коваль бабі рідній швець


г) посадив когось на лід


д) вже на гачок когось піймав

Запитання 11

Фразеологічні звороти є синонімічними в рядку:



варіанти відповідей

а) вбиватися в колодочки – у своє тіло не потовпитись


б) без ножа різати – без вогню пекти

в) підвести під монастир – повідбивати бебехи


г) як горох при дорозі – між мною і тобою


д) забивати памороки – забивати дух

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест