Тарас Шевченко. Повторення вивченого (біографія, рання творчість, "До Основ'яненко", "Сон").

Додано: 18 березня 2020
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 665 разів
20 запитань
Запитання 1

Роки життя Т.Шевченко:

варіанти відповідей

1814 - 1867

1814 -1861

1817- 1867

1817 - 1872

Запитання 2

Де народився Тарас Шевченко?

варіанти відповідей

Київщина

Полтавщина

Львівщина

Харківщина

Запитання 3

Кріпаком якого пана був Тарас Шевченко?

варіанти відповідей

Енгельгардта

Енгельгарта

Вієльгорського

Вільгельмського

Запитання 4

За словама першого біографа митця О.Конинського, яку зустріч "треба вважати за найважливіший момент у житті нашого Кобзаря"?

варіанти відповідей

з Євгеном Гребінкою

з Василем Жуковським та Карлом Брюлловим

з Іваном Сошенко

Запитання 5

Яким чином Тараса Шевченко викупили із кріпацтва?

варіанти відповідей

К.Брюллов намалював портрет В.Жуковського і продали його за 2500 руб.

Учні Академії мистецтв організували благодійний збір

Тарас Шевченко продав свої роботи і за ці гроші викупив себе

Запитання 6

У якому віці Тарас Шевченко отримав відпускну?

варіанти відповідей

34

24

47

31

Запитання 7

Яка визначна подія сталася в житті Кобзаря 1840р.?

варіанти відповідей

побачила світ перша поетична збірка "Кобзар"

закінчив навчання в Академії мистецтв

арешт і заслання

Запитання 8

Яка визначна для Тараса Шевченко подія сталася 19 квітня 1843р. ?

варіанти відповідей

вирушив у подорож до рідного краю

перше видання "Кобзаря"

отримав звання художника

закінчив навчання в Академії мистецтв

Запитання 9

Тарас Шевченко був членом Кирило-Мефодіївського братства. Що нам відомо про це угрупування?

варіанти відповідей

Таємна політична партія. Ідеї панславізму та українського національного відродження. Головне завдання братства полягало в побудові майбутнього суспільства на засадах християнської моралі, шляхом здійснення цілого ряду реформ, зокрема, створенні демократичної федерації слов'янських народів на принципах рівності і суверенності на чолі з Україною; знищенні царизму, скасуванні кріпосного права та станів; встановлення демократичних прав і свобод для громадян; зрівняння у правах всіх слов'янських народів щодо їх національної мови, культури та освіти.

Це поєднання письменників вважати літературною організацією можна лише умовно, адже воно не мало ні статуту, ні членства, ні структури. Ідеологія сильної людини, "державника", алюзія до минулого України, культ особистості.



Це угрупування письменників у творчості яких ми прослідковуємо фольклорність, увага до внутрішнього світу особистості, національно-патріотична ідея, історична тематика

Запитання 10

Скільки років Тарас Шевченко був у засланні за участь у Кирило-Мефодіївському товаристві?

варіанти відповідей

3

5

7

10

15

20

25

Запитання 11

Хто були членами Кирило-Мефодіївського товариства?

варіанти відповідей

 В. Білозерський, М. Гулак, М. Костомаров, П. Куліш, О. Маркевич.

Г.Квітка-Основ'яненко, М.Гоголь, Є.Гребінка, П.Гулак-Артемовський, І.Франко

І.Франко, Л.Українка, М.Коцюбинський

Запитання 12

Тарас Шевченко є (декілька правильних):

варіанти відповідей

основоположник нової української літератури

засновник (зачинатель) нової української літератури

пророк національного відродження

великий Кобзар

Запитання 13

Козацький морський похід на Царград - мотив твору:

варіанти відповідей

«Гайдамаки»

«Тарасова ніч»

«Іван Підкова»

"Сон"

Запитання 14

Нарис "Головатий" став поштовхом твору:

варіанти відповідей

"Думи мої, думи"

"До Основ'яненко"

"Гайдамаки"

"Причинна"

Запитання 15

В основі якого твору покладено події 1768 року, відомі в історії під назвою Коліївщина на чолі з Іваном Гонтою та Максимом Залізняком?

варіанти відповідей

«Тарасова ніч»

«Іван Підкова»

«Гайдамаки»

"Причинна"

Запитання 16

У якому творі Тараса Шевченка звучать ідеї: минуле має дати відповідь, як вирішити проблеми сучасності, заклик поета оспівувати героїчне минуле народу,віра в безсмертя рідного народу, його мови, культури?

варіанти відповідей

«Гайдамаки»

«Тарасова ніч»

«Іван Підкова»

"До Основ'яненка"

Запитання 17

Яка поема Тараса Шевченко викриває політичний устрій царської Росії?

варіанти відповідей

"До Основ'яненка"

"Сон" ("У всякого своя доля")

«Гайдамаки»

«Тарасова ніч»

«Іван Підкова»

Запитання 18

До якого жанру належить поема "Сон"?

варіанти відповідей

героїчна поема

балада

елегія

комедія

політична сатира

Запитання 19

На які частини умовно поділяємо поему "Сон"?

варіанти відповідей

1 частина - вступ (панорамно описує усі вади суспільства).

2 частина - зображення України (чарівні пейзажи різко контрастують зі злиднями і несправедливістю, що панує на українській землі).

3 частина - зображення Сибіру (одноманітний пейзаж, який автор порівнює чи то з пустелею, чи то з домовиною; ліричному герою чується стук з-під землі, раптом він бачить каторжан, які нагадують мерців).

4 частина - зображення Петербургу (ліричний герой бачить білих птахів - душі козаків, що померли під час будування міста Петербург; розглядає пам'ятники Петру І та Катерині ІІ, засуджує їх ставлення до України, називає їх катами українського народу; зустрічає українця, що зрікся своєї мови, звичаїв, любові до свого народу та російську мову не вивчив і розмовляє на суржику; засудження політики підлабузництва, хабарництва, "кругової поруки" у сцені генерального мордобою.

1 частина - вступ (панорамно описує усі вади суспільства).

2 частина - зображення Петербургу (ліричний герой бачить білих птахів - душі козаків, що померли під час будування міста Петербург; розглядає пам'ятники Петру І та Катерині ІІ, засуджує їх ставлення до України, називає їх катами українського народу; зустрічає українця, що зрікся своєї мови, звичаїв, любові до свого народу та російську мову не вивчив і розмовляє на суржику; засудження політики підлабузництва, хабарництва, "кругової поруки" у сцені генерального мордобою.

3 частина - зображення України (чарівні пейзажи різко контрастують зі злиднями і несправедливістю, що панує на українській землі), Сибіру (одноманітний пейзаж, який автор порівнює чи то з пустелею, чи то з домовиною; ліричному герою чується стук з-під землі, раптом він бачить каторжан, які нагадують мерців).

4 частина - висновок.

1 частина - зображення Петербургу (ліричний герой бачить білих птахів - душі козаків, що померли під час будування міста Петербург; розглядає пам'ятники Петру І та Катерині ІІ, засуджує їх ставлення до України, називає їх катами українського народу; зустрічає українця, що зрікся своєї мови, звичаїв, любові до свого народу та російську не вивчив і розмовляє на суржику; засудження політики підлабузництва, хабарництва, "кругової поруки" у сцені генерального мордобою.

2 частина - зображення Сибіру (одноманітний пейзаж, який автор порівнює чи то з пустелею, чи то з домовиною; ліричному герою чується стук з-під землі, раптом він бачить каторжан, які нагадують мерців).

3 частина - зображення України (чарівні пейзажи різко контрастують зі злиднями і несправедливістю, що панує на українській землі).

4 частина - висновок.

1 частина - вступ (панорамно описує усі вади суспільства).

2 частина - зображення України (чарівні пейзажи різко контрастують зі злиднями і несправедливістю, що панує на українській землі).

3 частина - зображення Сибіру (одноманітний пейзаж, який автор порівнює чи то з пустелею, чи то з домовиною; ліричному герою чується стук з-під землі, раптом він бачить каторжан, які нагадують мерців).

4 частина - зображення Петербургу (ліричний герой бачить білих птахів - душі козаків, що померли під час будування міста Петербург; розглядає пам'ятники Петру І та Катерині ІІ, засуджує їх ставлення до України, називає їх катами українського народу; зустрічає українця, що зрікся своєї мови, звичаїв, любові до свого народу та російську не вивчив і розмовляє на суржику; засудження політики підлабузництва, хабарництва, "кругової поруки" у сцені генерального мордобою.

5 частина - висновок.

Запитання 20

Ідея якого твору засуджує самодержавство і кріпосництво, вірнопідданство і аморальність земляків-переветнів.

варіанти відповідей

«Іван Підкова»

«Гайдамаки»

"Сон" ("У всякого своя доля")

"До Основ'яненка"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест