ТАРАС ШЕВЧЕНКО (Тема 5)

Додано: 13 лютого 2022
Предмет: Українська література, 11 клас
Копія з тесту: ТАРАС ШЕВЧЕНКО (Тема 5)
Тест виконано: 47 разів
40 запитань
Запитання 1

"Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури", - так сказав

варіанти відповідей

Іван Франко

Євген Маланюк

Михайло Коцюбинський

Максим Рильський

Пантелеймон Куліш

Запитання 2

Перше видання "Кобзаря" Тараса Шевченка побачило світ

варіанти відповідей

1838 р.

1840 р.

1841 р.

1850 р.

1861 р.

Запитання 3

Щоб викупити Шевченка із кріпацтва, було намальовано й продано портрет

варіанти відповідей

Павла Енгельгардта

Тараса Шевченка

Василя Жуковського

Карла Брюллова

Івана Сошенка

Запитання 4

Ознаки романтизму й реалізму є у творі Тараса Шевченка

варіанти відповідей

"Катерина"

"Кавказ"

"Сон"("У всякого своя доля...")

"Заповіт"

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

Запитання 5

За короткий час побувати в кількох місцях ліричному героєві дозволяє форма твору

варіанти відповідей

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

"Катерина"

"Сон"("У всякого своя доля...")

"Кавказ"

"Заповіт"

Запитання 6

Для раннього періоду творчості Тараса Шевченка НЕ є характерним

варіанти відповідей

інтерес до незвичайного, яскравого, фантастичного

поєднання реалізму й романтизму

заклик до революційної боротьби

піднесений стиль мови

сентименталізм

Запитання 7

Найточніше розкрито підтекст авторських слів "Той мурує, той руйнує" із поеми "Сон"("У всякого своя доля...") в рядку

варіанти відповідей

суспільство не досконале: працю одних використовують і нищать інші

вибір професії членами суспільства

уміння однієї людини виконувати кілька доручень одночасно

хто працює, того й поганяють

у суспільстві завжди є бідні й багаті

Запитання 8

Незламність, титанізм народів передає символічний образ поеми "Кавказ" -

варіанти відповідей

неситий орел

Прометей

Бог

Сибір

розрита могила

Запитання 9

Використання художнього прийому сну в однойменній поемі Т. Шевченка дало авторові змогу (переважно):

варіанти відповідей

додати фантастичності в сюжет

уникнути розкриття гострих соціальних проблем

показати всю панораму суспільного життя Російської імперії ХІХ ст.

передати настрій і почуття героя, власні думки з приводу соціальної нерівності

передати красу України

Запитання 10

Цитата:

"Осьде воно, подивися!

Де ж ти? Заховався?

Утік!.. нема!.. Сина, сина

Батько одцурався!

Боже ти мій!..Дитя моє!

Де дінусь з тобою?" -

ілюструє сюжетний елемент твору "Катерина"

варіанти відповідей

експозицію

зав'язку

розвиток дії

кульмінацію

розв'язку

Запитання 11

Ідея поеми "Кавказ" - це критика

варіанти відповідей

загарбницької політики царської Росії

кріпосницької системи царської Росії

національної ворожнечі між народами Кавказу й Росії

байдужого ставлення інтелігенції до історичної пам'яті

української інтелігенції за зраду національних інтересів

Запитання 12

Твори "Сон" ("У всякого своя доля...") та "І мертвим, і живим, і ненарожденним..." об'єднує

варіанти відповідей

рік написання

період творчості

жанр послання

наявність присвяти

розповідь від першої особи

Запитання 13

Цитатами із твору "І мертвим, і живим, і ненарожденним..." є всі, ОКРІМ

варіанти відповідей

"Подивіться на рай тихий,

На свою країну,

Полюбіте щирим серцем

Велику руїну..."

"В своїй хаті своя й правда,

І сила, і воля".

"Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрість би була своя.

А то залізете на небо:

- І ми не ми, і я не я,

І все те бачив, і все знаю..."

"Доборолась Україна

До самого краю.

Гірше ляха свої діти

ЇЇ розпинають".

"І мене в сім'ї великій,

В сім'ї вольній, новій,

Не забудьте пом'янути

Незлим тихим словом".

Запитання 14

25 грудня 1845 р. в м. Переяславі під час тяжкої хвороби Т. Шевченко написав твір, цитату з якого наведено в рядку

варіанти відповідей

"Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий".

"Обніміться ж, брати мої.

Молю вас, благаю!"

"У нас же й світа, як на те -

Одна Сибір неісходима!"

"Не нам на прю з тобою стати!

Не нам діла твої судить!"

"У всякого своя доля

І свій шлях широкий,

Той мурує, той руйнує,

Той неситим оком

За край світа зазирає..."

Запитання 15

Т. Шевченко закликає "... і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь" у творі

варіанти відповідей

"Заповіт"

"Катерина"

"Сон" ("У всякого своя доля...")

"Кавказ"

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

Запитання 16

Аморальність землячків-перевертнів Т. Шевченко засуджує у творі

варіанти відповідей

"Заповіт"

"Катерина"

"Сон" ("У всякого своя доля...")

"Кавказ"

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

Запитання 17

Укажіть літературознавчий термін за його визначенням:

Злобна, уїдлива насмішка, вищий ступінь іронії, троп і засіб комічності, в основі якого лежить гострий дошкульний глум, сповнений зневаги.

варіанти відповідей

іронія

гумор

сатира

сарказм

гротеск

Запитання 18

Художньо-виражальними засобами в уривку

"Кати знущаються над нами,

А правда наша п'яна спить"

варіанти відповідей

гіпербола, антитеза

персоніфікація, антитеза

оксиморон, гіпербола

персоніфікація, гіпербола

постійний епітет, гіпербола

Запитання 19

НЕ є рисою романтизму

варіанти відповідей

розрив між мрією та реальністю

зображення незвичайного героя в незвичайних ситуаціях

наявність фантастичних елементів

інтерес до національної історії

зацікавленість фольклором

Запитання 20

Правильним є всі твердження, ОКРІМ

варіанти відповідей

Тарас Григорович Шевченко народився в с. Моринці.

Перше видання "Кобзаря" містило вісім творів.

Якову де Бальмену присвячено твір "Кавказ".

Пейзажем похмурих гір розпочинається твір "Заповіт".

Твір "І мертвим, і живим, і ненарожденним..." за жанром - послання.

Запитання 21

Установіть відповідність між назвою твору Т. Шевченка і цитатою з нього.


"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

варіанти відповідей

"Той мурує, той руйнує,

Той неситим оком

За край світа зазирає..."

"Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрість би була своя".

"Вийшла, та вже не співає,

Як перше співала,

Як москаля молодого

В вишник дожидала".

"Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров'ю

Волю окропіте".

"Чурек і сакля - все твоє,

Воно не прошене, не дане,

Ніхто й не возьме за своє,

Не поведе тебе в кайданах".

Запитання 22

Установіть відповідність між назвою твору Т. Шевченка і цитатою з нього.


"Сон" ("У всякого своя доля...")

варіанти відповідей

"Той мурує, той руйнує,

Той неситим оком

За край світа зазирає..."

"Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрість би була своя".

"Вийшла, та вже не співає,

Як перше співала,

Як москаля молодого

В вишник дожидала".

"Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров'ю

Волю окропіте".

"Чурек і сакля - все твоє,

Воно не прошене, не дане,

Ніхто й не возьме за своє,

Не поведе тебе в кайданах".

Запитання 23

Установіть відповідність між назвою твору Т. Шевченка і цитатою з нього.


"Кавказ"

варіанти відповідей

"Той мурує, той руйнує,

Той неситим оком

За край світа зазирає..."

"Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрість би була своя".

"Вийшла, та вже не співає,

Як перше співала,

Як москаля молодого

В вишник дожидала".

"Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров'ю

Волю окропіте".

"Чурек і сакля - все твоє,

Воно не прошене, не дане,

Ніхто й не возьме за своє,

Не поведе тебе в кайданах".

Запитання 24

Установіть відповідність між назвою твору Т. Шевченка і цитатою з нього.


"Заповіт"

варіанти відповідей

"Той мурує, той руйнує,

Той неситим оком

За край світа зазирає..."

"Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрість би була своя".

"Вийшла, та вже не співає,

Як перше співала,

Як москаля молодого

В вишник дожидала".

"Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров'ю

Волю окропіте".

"Чурек і сакля - все твоє,

Воно не прошене, не дане,

Ніхто й не возьме за своє,

Не поведе тебе в кайданах".

Запитання 25

Установіть відповідність між цитатою з твору та його жанром.


"Нема на світі України,

Немає другого Дніпра;

А ви претеся на чужину

Шукати доброго добра,

Добра святого".

варіанти відповідей

сатирична поема

соціально-побутова поема

послання

соціально-побутова драма

бурлескно-травестійна поема

Запитання 26

Установіть відповідність між цитатою з твору та його жанром.


"Лучче умерти, як з немилим жити,

Сохнуть з печалі, щодень сльози лити".

варіанти відповідей

сатирична поема

соціально-побутова поема

послання

соціально-побутова драма

бурлескно-травестійна поема

Запитання 27

Установіть відповідність між цитатою з твору та його жанром.


"Полюбила молодого,

В садочок ходила,

Поки себе, свою долю

Там занапастила".

варіанти відповідей

сатирична поема

соціально-побутова поема

послання

соціально-побутова драма

бурлескно-травестійна поема

Запитання 28

Установіть відповідність між цитатою з твору та його жанром.


"Стоїть собі,

Голову понурив

Сіромаха,

де ж ділася

Медвежа натура?

Мов кошеня, такий чудний".

варіанти відповідей

сатирична поема

соціально-побутова поема

послання

соціально-побутова драма

бурлескно-травестійна поема

Запитання 29

Установіть відповідність між художнім образом і назвою твору.


БІЛА ПТАШКА

варіанти відповідей

"Заповіт"

"Катерина"

"Сон" ("У всякого своя доля...")

"Кавказ"

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

Запитання 30

Установіть відповідність між художнім образом і назвою твору.


ЛАНИ ШИРОКОПОЛІ

варіанти відповідей

"Заповіт"

"Катерина"

"Сон" ("У всякого своя доля...")

"Кавказ"

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

Запитання 31

Установіть відповідність між художнім образом і назвою твору.


СИБІР НЕІСХОДИМА

варіанти відповідей

"Заповіт"

"Катерина"

"Сон" ("У всякого своя доля...")

"Кавказ"

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

Запитання 32

Установіть відповідність між художнім образом і назвою твору.


ВАРШАВСЬКЕ СМІТТЯ

варіанти відповідей

"Заповіт"

"Катерина"

"Сон" ("У всякого своя доля...")

"Кавказ"

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

Запитання 33

Установіть відповідність між цитатою із твору Т. Шевченка і художніми засобами, використаними в ній.


"Заговорять і Дніпро, і гори!

І потече сторіками кров у синє море".

варіанти відповідей

риторичне звертання

персоніфікація, постійний епітет

карикатура, порівняння

гіпербола, епітет

тавтологія

Запитання 34

Установіть відповідність між цитатою із твору Т. Шевченка і художніми засобами, використаними в ній.


"Цариця-небога,

Мов опеньок засушений,

Тонка, довгонога,

Та ще, на лихо, сердешне

Хита головою".

варіанти відповідей

риторичне звертання

персоніфікація, постійний епітет

карикатура, порівняння

гіпербола, епітет

тавтологія

Запитання 35

Установіть відповідність між цитатою із твору Т. Шевченка і художніми засобами, використаними в ній.


"В своїй хаті своя й правда,

І сила, і воля".

варіанти відповідей

риторичне звертання

персоніфікація, постійний епітет

карикатура, порівняння

гіпербола, епітет

тавтологія

Запитання 36

Установіть відповідність між цитатою із твору Т. Шевченка і художніми засобами, використаними в ній.


"Обніміться ж, брати мої,

Молю вас, благаю!"

варіанти відповідей

риторичне звертання

персоніфікація, постійний епітет

карикатура, порівняння

гіпербола, епітет

тавтологія

Запитання 37

Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом із твору.


ОКСИМОРОН

варіанти відповідей

"І в темній темниці...

Голодом замучив..."

"Так із його, сердешного,

Кров, як воду, точить!.."

"Тополі по волі...

Розмовляють з полем..."

"А той нишком у куточку

Гострить ніж на брата".

"На той останній Страшний суд

Мерці за правдою встають"

Запитання 38

Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом із твору.


ТАВТОЛОГІЯ

варіанти відповідей

"І в темній темниці...

Голодом замучив..."

"Так із його, сердешного,

Кров, як воду, точить!.."

"Тополі по волі...

Розмовляють з полем..."

"А той нишком у куточку

Гострить ніж на брата".

"На той останній Страшний суд

Мерці за правдою встають"

Запитання 39

Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом із твору.


ПОРІВНЯННЯ

варіанти відповідей

"І в темній темниці...

Голодом замучив..."

"Так із його, сердешного,

Кров, як воду, точить!.."

"Тополі по волі...

Розмовляють з полем..."

"А той нишком у куточку

Гострить ніж на брата".

"На той останній Страшний суд

Мерці за правдою встають"

Запитання 40

Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом із твору.


ПЕРСОНІФІКАЦІЯ

варіанти відповідей

"І в темній темниці...

Голодом замучив..."

"Так із його, сердешного,

Кров, як воду, точить!.."

"Тополі по волі...

Розмовляють з полем..."

"А той нишком у куточку

Гострить ніж на брата".

"На той останній Страшний суд

Мерці за правдою встають"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест