Тема 17. Культура України в другій половині ХІХ - на початку ХХ ст.

Додано: 15 квітня
Предмет: Історія України, 11 клас
30 запитань
Запитання 1

З ім’ям Іллі Мечнікова пов’язано

варіанти відповідей

Відкриття різних груп крові та резус-фактора в людини

Відкриття Новоросійського університету

Винайдення ліків проти інфекційних хвороб – пеніциліну

Створення першої в Росії (другої у світі) бактеріологічної станції

Запитання 2

З іменами яких діячів пов’язано створення національного гімну «Ще не вмерла Україна»?

варіанти відповідей

І. Франко, М. Лисенко

М. Вербицький, Л. Українка

М. Лисенко, П. Чубинський

П.Чубинський, М. Вербицький

Запитання 3

Хто є автором першої національної опери «Запорожець за Дунаєм»?

варіанти відповідей

М. Лисенко

Г. Квітка-Основ’яненко

С. Гулак-Артемовський

М. Вербицький

Запитання 4

Про якого історичного діяча йдеться?

Письменник, учений, громадський і політичний діяч. У 1875 р. закінчив дрогобицьку гімназію, навчався у Львівському, Чернівецькому та Віденському університетах. Із 1894 р. очолював філологічну секцію, а з 1898 р. також етнографічну комісію НТШ, редагував «Літературно-науковий вісник». Стояв біля витоків Української радикального партії. Свої твори почав друкувати на початку 1870-х рр. Залишив значну поетичну, прозову, публіцистичну спадщину.

варіанти відповідей

Ю. Романчук

Ю. Бачинський

В. Стефаник

І. Франко

Запитання 5

У якому місті в 1865 р. було відкрито Новоросійський університет?

варіанти відповідей

Сімферополі

Одесі

Катеринославі

Юзівці

Запитання 6

До якого наслідку привела реформа 1863—1864 рр. у розвитку освіти Наддніпрянської України?

варіанти відповідей

У ВНЗ було запроваджено належні умови для навчання українською мовою

Було скасовано автономні права університетів

З’явилися нові типи навчальних закладів — гімназії

Було започатковано середню та вищу освіту для жінок

Запитання 7

У якому університеті наприкінці ХІХ ст. було створено кафедру української історії (кафедру історії Східної Європи) на чолі з М. Грушевським?

варіанти відповідей

Львівському

Харківському

Київському

Новоросійському

Запитання 8

Архітектурний стиль, який сформувався в Україні на початку ХХ ст., отримав назву:

варіанти відповідей

Українське рококо

Український класицизм

Українське бароко

Український модерн

Запитання 9

Якою діяльністю уславилися наприкінці XIX — на початку XX ст. родини підприємців Симиренків, Терещенків, Ханенків?

варіанти відповідей

Правозахисною

Революційною

Меценатською

Педагогічною

Запитання 10

Художній напрям і творчий метод у літературі та мистецтві, що був домінуючим у другій половині ХІХ ст. і якому було притаманне послідовне дотримання принципу найбільш повного життєво правдивого відображення світу («відтворення життя у формі самого життя»), — це:

варіанти відповідей

Реалізм

Модернізм

Романтизм

Класицизм

Запитання 11

Хто з українських істориків присвятив все своє життя вивченню історії запорозького козацтва?

варіанти відповідей

М. Грушевський

Д. Багалій

А. Кримський

Д. Яворницький

Запитання 12

«Запорожье в остатках старины и преданьях народа», «История запорожских казаков», «По следам запорожцев» — це наукові праці:

варіанти відповідей

М. Грушевського

А. Кримського

Д. Багалія

Д. Яворницького

Запитання 13

Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?

«Походив зі старовинного козацького роду. 1837 р. переїхав до Петербурга, де зайнявся музичною освітою і співом. Виступав на сценах Петербурга і Москви. Виконав понад 50 партій в операх М. Глінки, Дж. Верді, Дж. Россіні. Автор опери “Запорожець за Дунаєм”».



варіанти відповідей

М. Лисенка

С. Гулака-Артемовського

М. Вербицького

М. Леонтовича

Запитання 14

Про кого говорив К. Станіславський такі слова?

«Я палко люблю українську музику. Якщо Чайковського ми називаємо чарівником російської музики, то … — цього чудового і захоплюючого красою своєї музики композитора — ми сміливо можемо назвати сонцем української музики».



варіанти відповідей

Д. Січинського

С. Гулака-Артемовського

М. Лисенка

М. Вербицького

Запитання 15

Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела: «Коли й залишилися хвилини для відпочинку, то треба було їх віддати якійнебудь громадській справі… Треба дивуватися, звідки він відривав якісь миті для творчості. А вона не припинялась. За цей час… закінчив “Тараса Бульбу” і майже зовсім оркестрував його, написав для дітей три опери»?

варіанти відповідей

М. Леонтовича

М. Лисенка

І. Карпенка-Карого

С. Гулака-Артемовського

Запитання 16

У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?

варіанти відповідей

«Значення його мистецтва для української музики таке саме, як Глінки для росіян, Шопена для поляків, Сметани для чехів чи Гріга для норвежців, бо крім “Запорожця за Дунаєм” Гулака-Артемовського, справді мистецької музики не було»

«Будучи одним із основоположників модернізму в українській музиці, не залишав поза увагою і народну тематику, створюючи як і обробки українських пісень для голосу з фортепіано, так і вишукані романси на слова давніх китайських поетів»

«Втілюючи в своїй творчості риси італійської (“Алкід”) та французької (“Свято сеньйора”) опер, органічно поєднуючи діалоги, пісенні форми, балетні та водевільні сцени, йому вдалося перетворити оперу на мистецтво широкого діапазону почуттів»

«Перлина народного мелосу (“Щедрик”, “Дударик”) у його хорових композиціях набули нового звучання. Вирізняючись природністю руху голосів, ювелірною шліфовкою деталей, вони донині є неперевершеними інтерпретаціями українських пісень...»

Запитання 17

Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела?

«На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її « Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією».

варіанти відповідей

Г. Борисоглібську

М. Садовську-Барілотті

М. Заньковецьку

С. Крушельницьку

Запитання 18

Укажіть назву пам’ятки архітектури України, зображеної на ілюстрації.

варіанти відповідей

Володимирський собор у Києві

Троїцька соборна церква у Новомосковську

Покровський собор у Харкові

Успенська соборна церква Почаївської лаври

Запитання 19

З іменем якого архітектора пов’язано спорудження пам’ятки мистецтва, зображеної на листівці початку ХХ ст.?

варіанти відповідей

О. Беретті

В. Городецького

О. Бекетова

М. Мікешина

Запитання 20

На якій ілюстрації зображено будівлю театру в Одесі?

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 21

Укажіть пам’ятку архітектури України зі списку світової спадщини ЮНЕСКО, зображену на ілюстрації.

варіанти відповідей

Ханський палац у Бахчисараї

Ансамбль історичного центру Львова

Резиденція Буковинських митрополитів у Чернівцях

Стара фортеця Кам’янець-Подільського замку

Запитання 22

Укажіть основні риси української культури другої половини ХІХ ст.

варіанти відповідей

Початок національного відродження на Слобожанщині

Домінування реалізму в образотворчому мистецтві та літературі

Негативний вплив на розвиток культури адміністративних заборон на функціонування української мови

Стрімкий розвиток українського театрального мистецтва

Домінування романтизму в музичному мистецтві

Поява вищих навчальних закладів у Харкові та Києві

Створення Української художньої академії в Києві

Запитання 23

Хто є автором картини, репродукцію якої подано нижче?

варіанти відповідей

С. Васильківський

М. Пимоненко

В. Тропінін

І. Рєпін

Запитання 24

Про який документ ідеться в спогадах М. Старицького?

«... ми вимушені були співати у концертах народні пісні на французькій мові... Тим [розпорядженням] українська мова була цілком заборонена, той [документ] не давав мені видавати і моєї драми «Не судилось», яка була... начорно закінчена та вичитана Косачкою й Кониським...»

варіанти відповідей

«Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 30 липня 1863 р.

Емський указ імператора Олександра II від 30 травня 1876 р.

«Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Запитання 25

Микола Лисенко — це видатний український

варіанти відповідей

Композитор, автор хорових поем «Легенда», «Моя пісня», обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик».

Драматург, композитор, співак, соліст Флорентійської та Російської опер, автор опери «Запорожець за Дунаєм».

Хоровий диригент, композитор, автор духових концертів, зокрема: «Спаси мя, Боже», «В молитвах неусыпающую Богородицы».

Композитор, етнограф, учасник громадівського руху, автор опер «Тарас Бульба», «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Енеїда».

Запитання 26

У переліку імен видатних діячів української культури другої половини ХІХ ст. виберіть представників музичного мистецтва.

варіанти відповідей

І. Мечников

М. Леонтович

С. Васильківський

М. Лисенко

М. Пимоненко

С. Крушельницька

А. Кримський

Запитання 27

Які факти стосуються життя і творчості Михайла Коцюбинського?

варіанти відповідей

Член Братства тарасівців, голова товариства «Просвіта» у Чернігові, автор творів «Fata morgana», «Тіні забутих предків».

Один із засновників Харківського професійного театру, Харківської губернської бібліотеки, автор творів «Сватання на Гончарівці», «Маруся».

Директор Полтавського театру, член масонської ложі «Любов до істини», автор творів «Енеїда», «Наталка Полтавка».

Один із засновників Української радикальної партії, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, автор творів «Boa constrictor», «Борислав сміється».

Запитання 28

Хто є автором картини, репродукцію якої зображено?

варіанти відповідей

М. Пимоненко

В. Тропінін

І. Рєпін

С. Васильківський

Запитання 29

Про кого І. Франко сказав: «...Він був одним із батьків новочасного українського театру, визначним артистом та при тім великим драматургом, якому рівного не має наша література...»?

варіанти відповідей

І. Карпенка-Карого

І. Нечуя-Левицького

Г. Квітку-Основ’яненка

С. Гулака-Артемовського

Запитання 30

На фото зображено будівлю

варіанти відповідей

Київського університету.

Полтавського земства.

Резиденції митрополита Буковини в Чернівцях.

Банку «Дністер».

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест