Вкажіть сферу діяльності О. Білаша, П. Майбороди
Наталія Ужвій, Ада Роговцева - це
Євгенія Мірошниченко, Анатолій Coлов’яненко уславилися у сфері
Розвиток якої галузі промисловості Української РСР у 1950—1980-х рр. пов’язаний з іменем конструктора Олега Антонова?
Іван Миколайчук -
«Потрібно примусити себе працювати: фізично і розумово, важко і багато. Для цього необхідні мотиви, надзавдання! Для мене таким "надзавданням" були спочатку хірургія, а згодом — наука і написання книг...»
Автором цього висловлювання є
«За фахом я математик, і мій науковий потяг до питань теоретичної фізики пояснюється тим, що в цій галузі багато захоплюючих проблем, успішне розв’язання яких залежить від розробки математичних методів...»
«Найцікавіша частина нашої роботи — це краса в техніці... Конструктор часто може йти від краси до техніки, від рішень естетичних до рішень технічних. Ми добре знаємо, що красивий літак літає добре, а негарний - погано, або й взагалі не літатиме...»
«Вже 10 років пройшло, як ми розробили нову технологію високочастотного електрозварювання живих тканин. Ми маємо відповідні свідоцтва, міжнародні сертифікати, які дозволяють проводити такі хірургічні операції безпосередньо на людині...»
Прочитайте уривок зі спогадів режисера Ю. Іллєнка та дайте відповідь на запитання.
«Увечері 4 вересня 1965 року у кінотеатрі «Україна» зібралася вся еліта Києва. Фільм був розкручений... тому його й використали організатори акції протесту. ...Із зали піднімається _______ з букетом. Говорить теплі слова, вручає квіти, раптом повертається і звертається до зали: «Почалися арешти, повторюється 37-й рік...» ...Вскакує _______ і кричить українською крізь гул запущеної чекістами сирени: «Хто проти тиранії – встаньте!»
Прізвища яких громадських діячів пропущено в уривку?
Укажіть період піднесення напряму кіномистецтва – українського поетичного кіно (режисери Л. Осика, Ю. Іллєнко, І. Миколайчук,
С. Параджанов)
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання
«…[організація] ставить за мету:
1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.
2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.
3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.
4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»
Яка організація ставила перед собою таку мету?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання
«…[організація] ставить за мету:
1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.
2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.
3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.
4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»
У якому році створено цю організацію?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання.
«…[організація] ставить за мету:
1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.
2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.
3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.
4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»
Хто з діячів, зображених на фото, був членом цієї організації?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання.
«…[організація] ставить за мету:
1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.
2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.
3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.
4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»
Яке явище радянської дійсності слід характеризувати, використовуючи наведений історичний документ?
Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?
Прочитайте уривок з інтерв’ю колишнього голови КДБ УРСР М. Голушки:
«У карних кодексах… було передбачено відповідальність за антирадянську агітацію та пропаганду, наклепи на існуючий лад (ст. 62, 187 КК УРСР), застосування яких асоціюється із переслідуванням за інакомислення».
Відповідні статті Кримінального кодексу використовувалися владою для боротьби з
Розгляньте фото палітурок видань і виконайте завдання
Ці візуальні джерела доречно використати для створення презентації
Укажіть осіб, які були членами Української Гельсінської групи
На фото зображено видатного українського
Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання до нього.
«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».
Хто із зображених на фото діячів є автором наведеного уривку документа?
Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання до нього.
«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».
«Працю», згадану в уривку документа, автор написав під впливом арештів
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання до нього.
«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».
Якою була реакція компартійного керівництва УРСР на згадану в документі «працю»?
Спроби економічних реформ у другій половині 1960-х рр. передбачали
Чим супроводжувалася зміна політичного керівництва УРСР у 1972 р. (Шелеста замінював Щербицький)?
Укажіть складові «косигінської реформи» другої половини 1960-х рр.
Яка риса характеризувала добу «застою»?
У статті 6 Конституції УРСР 1978 р.
Першими секретарями ЦК КПУ в період загострення кризи радянського суспільства були
Прочитайте уривок зі спогадів І. О. Карпенка та вкажіть причину опору міністерств і Держплану реформам О. Косигіна.
«Щоб підняти дисципліну взаємних поставок, Косигін пішов на такий захід: було ухвалено постанову, за якою виконання плану зараховувалося лише після задоволення всіх замовлень споживачів. Проти цього і повстали дружно Держплан і найбільш сильні міністерства та авторитетні міністри, які стверджували, що в такому випадку всі їхні підприємства залишаться не тільки без премій, але й без зарплати. У підсумку перемога залишилася за міністрами».
Основна причина піднесення економіки під час восьмої («золотої») п’ятирічки:
Прочитайте уривок з шостих статей конституцій СРСР (1977 р.) та УРСР (1978 р.) і вкажіть наслідок цього.
«КПРС є керівною і спрямовуючою силою радянського суспільства, ядром його політичної системи».
Завдання економічної реформи 1965 р.:
Наслідки реформування сільського господарства (1965 р.):
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома