Перші спроби регламентації адміністративної системи та
впровадження нового порядку стягнення данини в Київській Русі
належать:
Кому з давньоруських князів кияни сказали: «Ти, княже, чужої
землі шукаєш і бережеш, а своєї мало не втратив»
Хто з давньоруських князів першим прийняв хрещення у
Константинополі:
Позначте ім’я князя, який правив у 1019-1054 рр.
Позначте рік хрещення Русі.
Позначте назву кочових племен, на місці і на честь перемоги
над якими було збудовано Софіївський собор у Києві
Прочитайте уривок і визначте про якого князя йде мова.
«І при нім стала віра християнська плодитися в Русі і
розширятися і чорноризці стали множитися, і монастирі стали
з’являтися… І придбав він (книги) , що ними почуваються віруючі
люди і втішаються ученням божественного слова. Бо як ото хто-
небудь в землю зоре, а другий засіє, а інші пожинають і їдять
поживу вдосталь, - так і сей. Отець бо його… землю зорав і
розм’якшив, себто хрещенням просвітив, а сей великий князь…
засіяв книжними словами серця віруючих людей, а ми
пожинаємо, учення приймаючи книжнеє».
Позначте ім’я ймовірного автора «Повісті минулих літ»
У якому році відбувся Любецький з’їзд князів?
Про якого князя йдеться в уривку літопису?
Він був великий правосудець, у ратях хоробрий і вмів тут
наводити лад, усім сусідам його був страшним, до підлеглих
милостивий і уважний. За його часу всі князі руські жили в
цілковитій тиші і не сміли один одного скривдити. Через це
його всі іменували … Великим. Податі при ньому хоч були і
великі, але всім урівняло, і через те всі це переносили без
тяготи
.Вкажіть рік найдавнішої згадки у київському літописі назви
«Україна»
Яка пам’ятка давньоруської літератури містить такі
настанови?
…Паче всього – убогих не забувайте, годуйте й подавайте
сироті… не давайте сильним погубити людину… гордості не
майте в серці і в умі. Старих шануй, як отця, а молодих – як
братів. Лжі бережися, і п’янства, і блуду, бо в сьому душа
погибає і тіло. А се вам основа всього: страх божий майте
вище над усе…
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома