Тематична контрольна робота за розділом: "Україна в умовах десталінізації" (Історія України 11 клас).

24 запитання
Запитання 1

1. Які територіальні зміни УРСР відбулися у зв’язку з відзначенням 300-річчя входження України до складу Російської держави?

варіанти відповідей

передача Кримської області до складу республіки;

утворення Закарпатської області;

об’єднання Одеської та Ізмаїльської областей;

перейменування Сталінської області на Донецьку.

Запитання 2

2. Яка група репресованих сталінським режимом громадян України не підлягала реабілітації у роки «відлиги»?

варіанти відповідей

партійні функціонери — жертви політичних процесів 1937— 1938 рр.;

в’язні, засуджені за статтею «шкідництво» Карного кодексу;

колишні в’язні німецьких концтаборів часів Другої світової війни;

в’язні, засуджені за звинуваченнями в «українському буржуазному націоналізмі».

Запитання 3

3. Що було притаманне духовному життю України в умовах десталінізації (1953—1964 рр.)?

варіанти відповідей

відмова держави від антицерковної політики та атеїстичної пропаганди;

ліквідація політико-ідеологічного контролю та цензури в галузі культури;

вихід на літературний і суспільний обрії плеяди талановитої творчої молоді;

уповільнення темпів русифікації та ідеологізації системи народної освіти.

Запитання 4

4. Поява поняття «раднаргоспи» була пов’язана:

варіанти відповідей

зі здійсненням децентралізації управління народним господарством;

з укрупненням колгоспів та ліквідацією МТС;

з освоєнням цілинних і перелогових земель;

із запровадженням держприймання на підприємствах.

Запитання 5

5. Рішення ХХ з’їзду КПРС сприяли:

варіанти відповідей

припиненню звеличення ролі партійних керівників;

посиленню ідейної єдності та згуртованості радянського суспільства;

розкріпаченню свідомості радянських людей;

зміцненню авторитету СРСР в соціалістичному таборі.

Запитання 6

6. Укажіть, хто із зазначених діячів був авіаконструктором.

варіанти відповідей

Б. Патон;

О. Антонов;

В. Глушков;

М. Амосов.

Запитання 7

7. Яка зміна в економічному розвитку України в другій половині 1950-х — першій половині 1960-х рр. пов’язана зі створенням раднаргоспів?

варіанти відповідей

перехід підприємств на повний госпрозрахунок у межах економічних зон;

установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників;

раціоналізація використання місцевих матеріальних і людських ресурсів;

ліквідація товарно-грошових відносин і централізованого планування.

Запитання 8

8. Що було однією зі складових політики десталінізації (1953—1964 рр.)?

варіанти відповідей

лібералізація політики держави щодо церкви, розширення мережі церковних громад;

ліквідація монополії КПРС на владу, передання влади З’їзду народних депутатів;

реорганізація партійного апарату та створення національних комуністичних партій;

ліквідація ГУЛАГу, амністія та реабілітація незаконно засуджених.

Запитання 9

9. Наприкінці 1950-х рр. в СРСР розпочалася реформа шкільної освіти, одним із положень якої передбачався вибір батьками мови навчання дітей. Українська інтелігенція виступила проти цього положення, оскільки воно:

варіанти відповідей

сприяло русифікації системи освіти в УРСР;

не відповідало Закону «Про мови в УРСР»;

створювало умови для дискримінації російської мови;

відновлювало практику політики коренізації 1920-х рр..

Запитання 10

10. Чим була зумовлена поява руху шістдесятників?

варіанти відповідей

лібералізацією суспільно-політичного життя в СРСР;

припиненням переслідувань діячів українського національновизвольного руху;

активною діяльністю груп українських дисидентів;

відмовою КПРС від впровадження єдиного мистецького методу — соціалістичного реалізму.

Запитання 11

11. Яка подія відбулася у зв’язку з відзначенням 300-річчя входження України до складу Російської держави?

варіанти відповідей

проведення в Києві фестивалю молоді та студентів;

передання Криму зі складу РРФСР до складу УРСР;

пуск гідроелектростанції на Дніпрі;

відкриття Академії наук України.

Запитання 12

12. Що було характерно для творчості шістдесятників?

варіанти відповідей

зображення реальних людей з їх багатогранними інтересами, відображення загальнолюдських цінностей та ідеалів, критичне ставлення до негараздів у суспільстві;

зображення радянської дійсності у прикрашеному вигляді, підкреслення переваг соціалістичного способу життя;

підтримка художніми творами курсу на комуністичне будівництво, на «інтернаціоналізацію» суспільства;

критика і заперечення комуністичного будівництва, прославляння життя на Заході.

Запитання 13

13. Який твір О. Гончара викликав негативну реакцію з боку партійнорадянського керівництва УРСР?

варіанти відповідей

«Тронка»;

«Прапороносці»;

«Собор»;

«За мить щастя».

Запитання 14

14. Прочитайте уривок із записки керівника СРСР до Президії ЦК КПРС і вкажіть його прізвище. «Важливим і цілком реальним джерелом збільшення виробництва зерна є розширення в найближчі роки посівів зернових культур на цілинних і перелогових землях в Казахстані, Західному Сибіру, а також частково в районах Поволжя і Північного Кавказу і проведення заходів щодо підвищення врожайності в усіх регіонах країни».

варіанти відповідей

Й. Сталін;

М. Хрущов;

Л. Брежнєв;

М. Горбачов.

Запитання 15

15. Які наслідки для соціально-економічного розвитку УРСР в 1954— 1964 рр. мав процес, зображений на плакаті?

варіанти відповідей

скорочення посівних площ зернових культур;

зростання безробіття серед сільського населення;

підрив продуктивних сил сільського господарства;

випередження США у виробництві молока і м’яса.

Запитання 16

16. За якого керівника СРСР було започатковано процес, зображений на малюнку з радянського журналу?

варіанти відповідей

М. Хрущова;

Л. Брежнєва;

Ю. Андропова;

М. Горбачова.

Запитання 17

17. Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.


1. Радянська модернізація (1929—1938 рр.);

2. Велика Вітчизняна війна (1941—1945 рр.);

3. Післявоєнна відбудова (1945—1953 рр.);

4. Десталінізація (1953— 1964 рр.).


А Реформа, раднаргоспи, культ особи, демократизація, реабілітація, шістдесятники:

Б Холодна війна, голод, «ждановщина», радянізація, «безрідний космополітизм», операція «Вісла»;

В П’ятирічка, колективізація, «Закон про п’ять колосків», Голодомор, масові репресії, «розстріляне відродження»;

Г Розвинутий соціалізм, номенклатура, дефіцит, правозахисники, самвидав, неосталінізм;

Д Мобілізація, евакуація, Голокост, «новий порядок», рух Опору, депортація.


Вкажіть правильно встановлену відповідність

варіанти відповідей

АДВБ;

ВДБА;

ГДАВ;

БАГВ.

Запитання 18

18. Установіть відповідність між поняттями та уривками історичних джерел.


 1. Лібералізація; 2. Дисиденти; 3. Шістдесятники; 4 Реабілітація.


А «Зняти з обліку спецпоселення і звільнити з-під адміністративного нагляду органів МВС греків, болгар, вірмен та членів їх сімей, виселених з Криму в 1944 р.»;

Б «Затвердити… передачу Кримської області зі складу Російської СФСР до складу Української СРР»;

В «Завдання полягає в підготовці народу до нового масового руху за національну свободу. Для такої праці потрібні не скоростріли з багнетами, а натхненне слово з вірою у перемогу…»;

Г «Поетів тоді називали формалістами за шукання своєї індивідуальності. Насправді за шуканням істини — замість ідеї спущеної зверху для оспівування… неприйняття, опір, протистояння офіційній літературі та всьому апаратові будівничих казарм»;

Д «Для цього необхідно: по-перше, по-більшовицькому засудити і викорінити як чужий духу марксизму-ленінізму і несумісний з принципами партійного керівництва і нормами партійного життя культ особистості, вести нещадну боротьбу проти всіляких спроб відродити його в тій чи іншій формі…»


Вкажіть варіант відповіді, в якому правильно встановлена відповідність.

варіанти відповідей

АГДВ;

БВГД;

ВАБГ;

ДВГА.

Запитання 19

19. Установіть послідовність подій.


А «Український народ з почуттям глибокого задоволення і палкої вдячності зустріне рішення про передачу Криму до складу УРСР...»;

Б «Засідання рекомендує, щоб Українська Радянська Соціалістична Республіка і Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати членами-засновниками пропонованої міжнародної організації...»;

В «...собор постановляє скасувати постанови Брестського Собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви»;

Г «...нас українців, жителів Лемківщини, Надсяння, Грубешівщини, Холмщини і Підляшшя, намагаються... вигнати з наших рідних осель. Українці! Ніхто з нас не сміє на це мовчки погодитися...».


Укажіть варіант відповіді, в якому правильно встановлена послідовність подій.

варіанти відповідей

БВГА;

АБВГ;

ВБАГ;

ГАВБ.

Запитання 20

20. Установіть послідовність подій.


А Створення системи раднаргоспів;

Б Початок освоєння цілинних і перелогових земель;

В Політ першої людини в Космос;

Г Засудження «культу особи» Й. Сталіна на ХХ з’їзді КПРС.


Укажіть варіант відповіді, в якому правильно встановлена послідовність подій.

варіанти відповідей

АБВГ;

ВГАБ;

ГАВБ;

БГАВ.

Запитання 21

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді.


21. У 1950—1960-ті рр. в УРСР відбувалося:


1 згасання і припинення збройної боротьби УПА;

2 запровадження після смерті Й. Сталіна елементів ринкової економіки;

3 завершення формування території республіки;

4 відновлення КПУ після її розпуску в другій половині 1930-х рр.;

5 стрімке падіння життєвого рівня населення;

6 зростання громадської активності під впливом лібералізації суспільно- політичного життя;

7 відновлення зруйнованого в роки Другої світової війни господарства.


Укажіть варіант, в якому зроблений правильний вибір відповідей.

варіанти відповідей

247;

136;

457;

257.

Запитання 22

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді.


22. Які з указаних нижче заходів партійно-державного керівництва в 1950-х — середині 1960-х рр. вплинули на життєвий рівень населення України?


1 заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце роботи;

2 упровадження державних позик і збільшення присадибного господарства колгоспників;

3 ведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва;

4 створення сфери побутових послуг і системи громадського харчування;

5 установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників;

6 підвищення рівня оплати праці, упровадження п’ятиденного робочого тижня;

7 узаконення підприємницької діяльності у сфері торгівлі та обслуговування.


Укажіть правильний варіант відповіді.

варіанти відповідей

356;

124;

245;

127.

Запитання 23

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді.


23. Які заходи були здійснені радянським керівництвом у сільському господарстві в 1953—1964 рр.?


1 створення машинно-тракторних станцій;

2 перетворення частини колгоспів на радгоспи;

3 освоєння цілинних і перелогових земель, надмірне поширення посівів кукурудзи;

4 створення агропромислових комплексів;

5 ліквідація «неперспективних» сіл;

6 повна ліквідація присадибних господарств колгоспників;

7 запровадження програми зі створення потужностей, які б забезпечили збільшення виробництва молока і м’яса під гаслом «Наздогнати і перегнати США».


Укажіть правильний варіант відповіді.

варіанти відповідей

145;

237;

456;

156.

Запитання 24

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді.


24. Які з наведених положень були складовими політики десталінізації (1953—1964 рр.)?


1 ліквідація системи ГУЛАГу, амністія та реабілітація незаконно засуджених;

2 ліквідація монополії КПРС на владу, передача влади З’їзду народних депутатів СРСР;

3 розширення прав республік у адміністративно-політичній, фінансовій, матеріально-технічній сферах;

4 лібералізація державної політики щодо церкви, розширення мережі церковних громад;

5 реформи силових відомств та впровадження в їх діяльність принципу законності;

6 реорганізація партійного апарату та створення національних комуністичних партій;

7 реабілітація депортованих кримських татар і повернення їх на батьківщину.


Укажіть правильний варіант відповіді.

варіанти відповідей

246;

467;

247;

135.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест