1. Приголосні звуки творяться:
2. [у], [а], [о] — це голосні:
3. Виберіть рядок слів, у якому в усіх словах відбувається чергування у/в.
4. Внаслідок чого виникло чергування [о] та [е] з і?
5. Яке явище спостерігається у словах: кігті, просьба, безжурний, купаєшся?
6. У словах обласний, проїзний, злісний, якісний спостерігаємо процес:
7. Установіть відповідність між мовним явищем та реченням
1 Асиміляція
2 Дисиміляція
3 Чергування голосних
4 Чергування приголосних
5 Спрощення
6 Подвоєння
А. Тоді заблисне сніг, зашепотіють квіти і підповзуть, мов нитка провідна (Олена Теліга)
Б. У його чесності та порядності вона ні на крихту не сумнівалася (Г. Тютюнник)
В. Рання пташка росу оббиває (Народна творчість)
Г. Холодне срібло з висоти з-за хмари лине (В. Сосюра)
Д. Ой зацвіла калинонька у темному лузі, Заквітчалась дівчинонька, а серденько в тузі (Народна творчість)
Е. Тьму світло переможе, щоб не було негод (В. Сосюра)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома