Розумний будинок (smart home, digital house) — це
система пристроїв, під’єднаних до комп’ютерної мережі, якими можна керувати за допомогою персонального комп’ютера.
галузь досліджень, започаткована ще в 1956 р. завдяки тогочасному швидкому розвитку комп’ютерної техніки і програмного забезпечення.
Штучний інтелект (artificial intelligence) —
система пристроїв, під’єднаних до комп’ютерної мережі, якими можна керувати за допомогою персонального комп’ютера.
галузь досліджень, започаткована ще в 1956 р. завдяки тогочасному швидкому розвитку комп’ютерної техніки і програмного забезпечення.
відкрили нові можливості для навчання, роботи і відпочинку, надали доступ до великого обсягу інформації, сприяли виникненню сучасних способів спілкування, полегшили працю і життя людей.
Інформаційні технології
система пристроїв, під’єднаних до комп’ютерної мережі, якими можна керувати за допомогою персонального комп’ютера.
галузь досліджень, започаткована ще в 1956 р. завдяки тогочасному швидкому розвитку комп’ютерної техніки і програмного забезпечення.
відкрили нові можливості для навчання, роботи і відпочинку, надали доступ до великого обсягу інформації, сприяли виникненню сучасних способів спілкування, полегшили працю і життя людей.
Правила поведінки в комп’ютерному класі:
До початку роботи
спокійно заходьте до комп’ютерного класу,
не біжіть і не штовхайтеся;
перевірте чистоту рук, за потреби вимийте їх і витріть насухо;
з дозволу вчителя / вчительки займіть своє робоче місце за комп’ютером;
беріть на робоче місце тільки ті речі, які потрібні для роботи.
не вставайте з робочого місця, не ходіть класом;
не допускайте різких і грубих ударів по клавішах;
не кладіть книги, зошити на пристрої комп’ютера;
дотримуйтеся режиму роботи.
коректно завершіть роботу з комп’ютером;
приберіть робоче місце.
Роботу з комп’ютером починайте тільки з дозволу вчителя / вчительки.
Перед початком роботи переконайтесь у відсутності видимих пошкоджень.
Не торкайтеся задньої стінки системного блока та монітора, кабелів, дротів живлення і заземлення.
Не намагайтеся самостійно ремонтувати комп’ютер, приєднувати та від’єднувати його пристрої.
Правильно розташовуйте монітор і клавіатуру на робочому місці:
екран монітора має бути розташований на відстані 50–70 см від очей користувача;
клавіатура має лежати на поверхні стола на відстані 10–30 см від краю .
Дотримуйтеся правильної пози під час роботи:
сидіти слід прямо (не сутулитися), спираючись спиною на спинку стільця;
лінія від очей до центра монітора має бути перпендикулярною до площини екрана;
пальці рук повинні вільно лежати на клавіа - турі;
не варто схрещувати ноги, краще тримати стопи на підставці або підлозі .
Дотримуйтеся режиму роботи:
після 15–20 хв роботи за комп’ютером необ - хідно робити перерву;
не забувайте робити фізкультхвилинки та ви - конувати вправи для очей .
Правила поведінки в комп’ютерному класі:
Після закінчення роботи:
спокійно заходьте до комп’ютерного класу,
не біжіть і не штовхайтеся;
перевірте чистоту рук, за потреби вимийте їх і витріть насухо;
з дозволу вчителя / вчительки займіть своє робоче місце за комп’ютером;
беріть на робоче місце тільки ті речі, які потрібні для роботи.
не вставайте з робочого місця, не ходіть класом;
не допускайте різких і грубих ударів по клавішах;
не кладіть книги, зошити на пристрої комп’ютера;
дотримуйтеся режиму роботи.
коректно завершіть роботу з комп’ютером;
приберіть робоче місце.
Роботу з комп’ютером починайте тільки з дозволу вчителя / вчительки.
Перед початком роботи переконайтесь у відсутності видимих пошкоджень.
Не торкайтеся задньої стінки системного блока та монітора, кабелів, дротів живлення і заземлення.
Не намагайтеся самостійно ремонтувати комп’ютер, приєднувати та від’єднувати його пристрої.
Правильно розташовуйте монітор і клавіатуру на робочому місці:
екран монітора має бути розташований на відстані 50–70 см від очей користувача;
клавіатура має лежати на поверхні стола на відстані 10–30 см від краю .
Дотримуйтеся правильної пози під час роботи:
сидіти слід прямо (не сутулитися), спираючись спиною на спинку стільця;
лінія від очей до центра монітора має бути перпендикулярною до площини екрана;
пальці рук повинні вільно лежати на клавіа - турі;
не варто схрещувати ноги, краще тримати стопи на підставці або підлозі .
Дотримуйтеся режиму роботи:
після 15–20 хв роботи за комп’ютером необ - хідно робити перерву;
не забувайте робити фізкультхвилинки та ви - конувати вправи для очей .
Правила поведінки в комп’ютерному класі:
Під час роботи
спокійно заходьте до комп’ютерного класу,
не біжіть і не штовхайтеся;
перевірте чистоту рук, за потреби вимийте їх і витріть насухо;
з дозволу вчителя / вчительки займіть своє робоче місце за комп’ютером;
беріть на робоче місце тільки ті речі, які потрібні для роботи.
не вставайте з робочого місця, не ходіть класом;
не допускайте різких і грубих ударів по клавішах;
не кладіть книги, зошити на пристрої комп’ютера;
дотримуйтеся режиму роботи.
коректно завершіть роботу з комп’ютером;
приберіть робоче місце.
Роботу з комп’ютером починайте тільки з дозволу вчителя / вчительки.
Перед початком роботи переконайтесь у відсутності видимих пошкоджень.
Не торкайтеся задньої стінки системного блока та монітора, кабелів, дротів живлення і заземлення.
Не намагайтеся самостійно ремонтувати комп’ютер, приєднувати та від’єднувати його пристрої.
Правильно розташовуйте монітор і клавіатуру на робочому місці:
екран монітора має бути розташований на відстані 50–70 см від очей користувача;
клавіатура має лежати на поверхні стола на відстані 10–30 см від краю .
Дотримуйтеся правильної пози під час роботи:
сидіти слід прямо (не сутулитися), спираючись спиною на спинку стільця;
лінія від очей до центра монітора має бути перпендикулярною до площини екрана;
пальці рук повинні вільно лежати на клавіа - турі;
не варто схрещувати ноги, краще тримати стопи на підставці або підлозі .
Дотримуйтеся режиму роботи:
після 15–20 хв роботи за комп’ютером необ - хідно робити перерву;
не забувайте робити фізкультхвилинки та ви - конувати вправи для очей .
Правила техніки безпеки в комп’ютерному класі
спокійно заходьте до комп’ютерного класу,
не біжіть і не штовхайтеся;
перевірте чистоту рук, за потреби вимийте їх і витріть насухо;
з дозволу вчителя / вчительки займіть своє робоче місце за комп’ютером;
беріть на робоче місце тільки ті речі, які потрібні для роботи.
не вставайте з робочого місця, не ходіть класом;
не допускайте різких і грубих ударів по клавішах;
не кладіть книги, зошити на пристрої комп’ютера;
дотримуйтеся режиму роботи.
коректно завершіть роботу з комп’ютером;
приберіть робоче місце.
Роботу з комп’ютером починайте тільки з дозволу вчителя / вчительки.
Перед початком роботи переконайтесь у відсутності видимих пошкоджень.
Не торкайтеся задньої стінки системного блока та монітора, кабелів, дротів живлення і заземлення.
Не намагайтеся самостійно ремонтувати комп’ютер, приєднувати та від’єднувати його пристрої.
Правильно розташовуйте монітор і клавіатуру на робочому місці:
екран монітора має бути розташований на відстані 50–70 см від очей користувача;
клавіатура має лежати на поверхні стола на відстані 10–30 см від краю .
Дотримуйтеся правильної пози під час роботи:
сидіти слід прямо (не сутулитися), спираючись спиною на спинку стільця;
лінія від очей до центра монітора має бути перпендикулярною до площини екрана;
пальці рук повинні вільно лежати на клавіа - турі;
не варто схрещувати ноги, краще тримати стопи на підставці або підлозі .
Дотримуйтеся режиму роботи:
після 15–20 хв роботи за комп’ютером необ - хідно робити перерву;
не забувайте робити фізкультхвилинки та ви - конувати вправи для очей .
Правила роботи з комп’ютером (декілька відповідей)
спокійно заходьте до комп’ютерного класу,
не біжіть і не штовхайтеся;
перевірте чистоту рук, за потреби вимийте їх і витріть насухо;
з дозволу вчителя / вчительки займіть своє робоче місце за комп’ютером;
беріть на робоче місце тільки ті речі, які потрібні для роботи.
не вставайте з робочого місця, не ходіть класом;
не допускайте різких і грубих ударів по клавішах;
не кладіть книги, зошити на пристрої комп’ютера;
дотримуйтеся режиму роботи.
коректно завершіть роботу з комп’ютером;
приберіть робоче місце.
Роботу з комп’ютером починайте тільки з дозволу вчителя / вчительки.
Перед початком роботи переконайтесь у відсутності видимих пошкоджень.
Не торкайтеся задньої стінки системного блока та монітора, кабелів, дротів живлення і заземлення.
Не намагайтеся самостійно ремонтувати комп’ютер, приєднувати та від’єднувати його пристрої.
Правильно розташовуйте монітор і клавіатуру на робочому місці:
екран монітора має бути розташований на відстані 50–70 см від очей користувача;
клавіатура має лежати на поверхні стола на відстані 10–30 см від краю .
Дотримуйтеся правильної пози під час роботи:
сидіти слід прямо (не сутулитися), спираючись спиною на спинку стільця;
лінія від очей до центра монітора має бути перпендикулярною до площини екрана;
пальці рук повинні вільно лежати на клавіа - турі;
не варто схрещувати ноги, краще тримати стопи на підставці або підлозі .
Дотримуйтеся режиму роботи:
після 15–20 хв роботи за комп’ютером необ - хідно робити перерву;
не забувайте робити фізкультхвилинки та ви - конувати вправи для очей .
інформація-
інформація подана у формалізованому вигляді, прийнятному для обробки автоматичними засобами за можливої участі людини
це деякі відомості, факти, які отримуються з навколишнього світу за допомогою органів чуття (зору, слуху, нюху, смаку, дотику), а також є результатом власного досвіду, спостережень або міркувань
будь-які відомості або дані, що можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді;
дані, які моють текстовий, звуковий, графічний формат.
наука, що вивчає загальні властивості інформації, способи її опрацювання, зберігання, передавання за допомогою комп’ютера та інших технічних засобів у різних галузях людської діяльності.
взаємопов’язані поняття, але відповідність між ними не є взаємно однозначною
Інформатика —
інформація подана у формалізованому вигляді, прийнятному для обробки автоматичними засобами за можливої участі людини
це деякі відомості, факти, які отримуються з навколишнього світу за допомогою органів чуття (зору, слуху, нюху, смаку, дотику), а також є результатом власного досвіду, спостережень або міркувань
будь-які відомості або дані, що можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді;
дані, які моють текстовий, звуковий, графічний формат.
це наука, що вивчає загальні властивості інформації, способи її опрацювання, зберігання, передавання за допомогою комп’ютера та інших технічних засобів у різних галузях людської діяльності.
Повідомлення-
інформація подана у формалізованому вигляді, прийнятному для обробки автоматичними засобами за можливої участі людини
це деякі відомості, факти, які отримуються з навколишнього світу за допомогою органів чуття (зору, слуху, нюху, смаку, дотику), а також є результатом власного досвіду, спостережень або міркувань
будь-які відомості або дані, що можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді;
дані, які моють текстовий, звуковий, графічний формат.
наука, що вивчає загальні властивості інформації, способи її опрацювання, зберігання, передавання за допомогою комп’ютера та інших технічних засобів у різних галузях людської діяльності.
взаємопов’язані поняття, але відповідність між ними не є взаємно однозначною
це форма подання інформації, наприклад, у вигляді послідовності звуків, символів, жестів, інших сигналів
інформацію можна зберігати у вигляді повідомлень на матеріальному носії
текстове
графічне
носієм інформації
звукове
мультимедійне
Повідомлення за способом подання
текстове
графічне
носієм інформації
звукове
мультимедійне
інформаційні процеси
пошук
поширення
передавання
опрацювання
зберігання
корисність
захист
збирання
інформаційними системами (information systems)
Системи, які пов’язані з опрацюванням інформації
комплекс технічних пристроїв для введення, збереження, опрацювання та виведення даних
— набір програм, які забезпечують доцільне використання комп’ютера в інтересах користувача.
апаратне забезпечення (hardware)
Системи, які пов’язані з опрацюванням інформації
комплекс технічних пристроїв для введення, збереження, опрацювання та виведення даних
— набір програм, які забезпечують доцільне використання комп’ютера в інтересах користувача.
програмне забезпечення (software)
Системи, які пов’язані з опрацюванням інформації
комплекс технічних пристроїв для введення, збереження, опрацювання та виведення даних
— набір програм, які забезпечують доцільне використання комп’ютера в інтересах користувача.
пристрої, призначені для введення даних
Клавіатура і миша
монітор, колонка
для виведення даних
Клавіатура і миша
монітор, колонка
Системний блок
це пристрої, які призначені для введення даних користувача в комп’ютер
спеціальний корпус, у якому містяться основні компоненти комп’ютера, серед яких процесор і оперативна пам’ять
це пристрої, які подають у зручному для користувача вигляді результати опрацювання даних.
Пристрої введення
це пристрої, які призначені для введення даних користувача в комп’ютер
спеціальний корпус, у якому містяться основні компоненти комп’ютера, серед яких процесор і оперативна пам’ять
це пристрої, які подають у зручному для користувача вигляді результати опрацювання даних.
Пристрої виведення
це пристрої, які призначені для введення даних користувача в комп’ютер
спеціальний корпус, у якому містяться основні компоненти комп’ютера, серед яких процесор і оперативна пам’ять
це пристрої, які подають у зручному для користувача вигляді результати опрацювання даних.
Програма
Програми, що забезпечують функціонування комп’ютера як єдиної системи
саме вони забезпечують потреби користувачів. Це різні редактори, ігри, браузери та інші.
середовища програмування яке є інструментами для створення нових програм
це набір інструкцій, які виконуються комп’ютером. Інструкції складаються зі спеціальних команд, які написано мовою, зрозумілою комп’ютеру, — мовою програмування
Основною програмою, яка забезпечує роботу комп’ютера
системними
Програми, що забезпечують функціонування комп’ютера як єдиної системи
саме вони забезпечують потреби користувачів. Це різні редактори, ігри, браузери та інші.
середовища програмування яке є інструментами для створення нових програм
це набір інструкцій, які виконуються комп’ютером. Інструкції складаються зі спеціальних команд, які написано мовою, зрозумілою комп’ютеру, — мовою програмування
Основною програмою, яка забезпечує роботу комп’ютера
прикладними програмами
Програми, що забезпечують функціонування комп’ютера як єдиної системи
саме вони забезпечують потреби користувачів. Це різні редактори, ігри, браузери та інші.
середовища програмування яке є інструментами для створення нових програм
це набір інструкцій, які виконуються комп’ютером. Інструкції складаються зі спеціальних команд, які написано мовою, зрозумілою комп’ютеру, — мовою програмування
Основною програмою, яка забезпечує роботу комп’ютера
інструментальними програмами
Програми, що забезпечують функціонування комп’ютера як єдиної системи
саме вони забезпечують потреби користувачів. Це різні редактори, ігри, браузери та інші.
середовища програмування яке є інструментами для створення нових програм
це набір інструкцій, які виконуються комп’ютером. Інструкції складаються зі спеціальних команд, які написано мовою, зрозумілою комп’ютеру, — мовою програмування
Основною програмою, яка забезпечує роботу комп’ютера
операційна система
Програми, що забезпечують функціонування комп’ютера як єдиної системи
саме вони забезпечують потреби користувачів. Це різні редактори, ігри, браузери та інші.
середовища програмування яке є інструментами для створення нових програм
це набір інструкцій, які виконуються комп’ютером. Інструкції складаються зі спеціальних команд, які написано мовою, зрозумілою комп’ютеру, — мовою програмування
Основною програмою, яка забезпечує роботу комп’ютера
Графічний інтерфейс користувача (Graphical User Interface, GUI)
Засоби, що забезпечують взаємодію користувача з комп’ютером,
це засоби організації взаємодії користувача з комп’ютером за допомогою графічних елементів керування, розташованих на екрані: вікон, кнопок, гіперпосилань, значків та ін
інтерфейсом (interface).
Засоби, що забезпечують взаємодію користувача з комп’ютером,
це засоби організації взаємодії користувача з комп’ютером за допомогою графічних елементів керування, розташованих на екрані: вікон, кнопок, гіперпосилань, значків та ін
Файл
це сукупність даних, яка має унікальне ім’я та зберігається у зовнішній пам’яті комп’ютера
це каталог, який є єдиним на кожному диску і відносно якого інші каталоги є підкаталогами. Позначається символом \ після імені диска
.
Кореневий каталог (root directory) —
це сукупність даних, яка має унікальне ім’я та зберігається у зовнішній пам’яті комп’ютера
це каталог, який є єдиним на кожному диску і відносно якого інші каталоги є підкаталогами. Позначається символом \ після імені диска
.
Папка—
це сукупність даних, яка має унікальне ім’я та зберігається у зовнішній пам’яті комп’ютера
це каталог, який є єдиним на кожному диску і відносно якого інші каталоги є підкаталогами. Позначається символом \ після імені диска
.
Як звуть вашого вчителя інформатики
Наталія Сергіївна
Оксана Ігорівна
Катерина Іванівна
Олександр Анатолійович
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома