Найбільшу виражальну силу в рядках В. Симоненка Найогидніші очі порожні,
Найгрізніше мовчить гроза,
Найнікчемніші дурні вельможні,
Найпідліша брехлива сльоза… має
У реченні “За вікном іде сніг, а Червона Шапочка вмостилася собі в кріслі й читає Підмогильного” є
У рядках "В золотій смушевій шапці циган-вечір сходив з гір,
Ніс він ніченьці-циганці з срібла кований набір"
основним тропом є
Прочитайте уривок з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» та вкажіть виділені художні засоби.
Поле — що безкрає море; скільки зглянеш — розіслано зелений килим, аж сміється в очах. Над ним синім шатром розіп’ялось небо — ні плямочки, ні хмариночки, чисте, прозоре — погляд так і тоне ... З неба, як розтоплене золото, ллється на землю блискучий світ сонця; на ланах грає сонячна хвиля; під хвилею спіє хліборобська доля...
В уривку з вірша В. Симоненка «Лебеді материнства»
Темряву тривожили криками півні,
Танцювали лебеді в хаті на стіні,
Лопотіли крилами і рожевим пір’ям,
Лоскотали марево золотим сузір’ям.
використаний художній засіб поетичного звукопису, який допомагає створити враження зачудування, таємничості
У реченні «Тут, за пазухою землі, у нерухомій тиші, настільки щільній, що її можна, як український чорнозем, краяти ножем, зігріте молитвою і зрошене слізьми подвижників проросло у глибинах київських гір Христове учення» використано
Прочитайте уривок із повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».
Не чорна хмара з синього моря виступала, то виступала Мотря з Карпом з-за своєї хати до тину. Не сиза хмара над дібровою вставала, то наближалася до тину стара видроока Кайдашиха, а за нею вибігла з хати Мелашка з Лавріном, а за ними повибігали усі діти.
В уривку вжито художні засоби
Вислови у творах П. Тичини: «Ви знаєте, як сплять старі гаї? Вони все бачать крізь тумани»,
«Йде весна запашна, квітами-перлами закосичена», «Заспівали скрипки у моїй душі!»,
«…Грози, пролітаючи над містом, плачуть,— бо їх не помічають»,—
Прочитайте уривок із повісті «Максим Гримач» Марка Вовчка та вкажіть виділені художні засоби.
Зацвіли вишні, прокувала сива зозуля. Красно в садочку! Послався зелений барвінок, голубо зацвів; червоніє зірка; повився горобиний горошок; вовча ступа попустила широке листя; цвіте-процвітає мак повний: і сивий, і білий, і червоний; розкинувсь по землі синій ряст; розрослася зелена рута. Поміж тим квітом сама, як найкращий квіт, походжає Катря, походжає та з синього Дніпра ясних очей не зводить, а тільки зійде місяць та посипле іскорцями у темну воду, Катря вже й під старою вербою на березі.
Вислови із твору М. Коцюбинського:
« [Жайворонки] ... кидають з неба на поле свою сверлячу пісню»; «б’ють дзьобами в золото сонця», «грають на його променях»; «сіють пісню на дрібне сито і засівають нею поля», «з того посіву зійшла срібна нитка вівсів»,— є прикладами
Прочитайте уривок із роману П. Куліша «Чорна рада», визначте художні засоби творення образу героя.
Звався Божим чоловіком сліпий старець-кобзар. Темний він був на очі, а ходив без поводиря; у латаній свитині і без чобіт, а грошей носив повні кишені. Що ж він робив із тими грішми? Викупляв невільників із неволі. Іще ж до того знав він лічити усякі болісті і замовляти усякі рани. Може, він помагав своїми молитвами над недужим, а може, і своїми піснями; бо його пісня лилася, як чари, що слухає чоловік і не наслухається. За теє-то за все поважали його козаки, як батька.
В уривку із трагікомедії І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля»: М а р т и н. Ну, годі! Сідай, душко! Омелько привезе самуварь, чаю, сахарю і … кофію. Чай я пив і знаю, як його настановлять, то сам тобі розкажу; а кофію не знаю, як роблять. Піди ти зараз до Сидоровички — вона зна — і повчися у неї. І розпитай гарненько, як його роблять і коли його подають: чи до борщу, чи на ніч? — використаний засіб творення комічного
Чому ліси чекають мене знову,
на щит піднявши сонце і зорю.
Я їх люблю. Я знаю їхню мову.
Я з ними теж мовчанням говорю.
У виділеному рядку використано такий художній засіб , як
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома