Теорія літератури. Тропи.

Додано: 8 травня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 130 разів
13 запитань
Запитання 1

 Найбільшу виражальну силу в рядках В. Симоненка Найогидніші очі порожні,

Найгрізніше мовчить гроза,

Найнікчемніші дурні вельможні,

Найпідліша брехлива сльоза… має

варіанти відповідей

А гіпербола.

Б порівняння.

В епітет.

Г метафора.

Д літота. 

Запитання 2

У реченні “За вікном іде сніг, а Червона Шапочка вмостилася собі в кріслі й читає Підмогильного” є

варіанти відповідей

А. епітет

Б. метонімія

В. персоніфікація

Г. порівняння

Запитання 3

У рядках "В золотій смушевій шапці циган-вечір сходив з гір,

 Ніс він ніченьці-циганці з срібла кований набір"

 основним тропом є

варіанти відповідей

А. метафора

Б. перифраз

В.персоніфікація

Г. оксиморон

Запитання 4

Прочитайте уривок з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» та вкажіть виділені художні засоби.

Поле — що безкрає море; скільки зглянеш — розіслано зелений килим, аж сміється в очах. Над ним синім шатром розіп’ялось небо — ні плямочки, ні хмариночки, чисте, прозоре — погляд так і тоне ... З неба, як розтоплене золото, ллється на землю блискучий світ сонця; на ланах грає сонячна хвиля; під хвилею спіє хліборобська доля... 

варіанти відповідей

А гіпербола, епітети, порівняння, символи

Б алегорія, епітети, синекдоха, градація

В інверсія, тавтологія, метафора, порівняння

Г персоніфікація, порівняння, епітети, зменшувально-пестливі слова, метафора

Д метафора, епітети, риторичні питання, антитеза

Запитання 5

В уривку з вірша В. Симоненка «Лебеді материнства»

Темряву тривожили криками півні,

Танцювали лебеді в хаті на стіні,

Лопотіли крилами і рожевим пір’ям,

Лоскотали марево золотим сузір’ям.

використаний художній засіб поетичного звукопису, який допомагає створити враження зачудування, таємничості

варіанти відповідей

А асонанс

Б тавтологія

В антитеза

Г алітерація

Д анафора

Запитання 6

У реченні «Тут, за пазухою землі, у нерухомій тиші, настільки щільній, що її можна, як український чорнозем, краяти ножем, зігріте молитвою і зрошене слізьми подвижників проросло у глибинах київських гір Христове учення» використано

варіанти відповідей

А метафори, епітети, алегорію

Б гіперболу, епітети, порівняння

В метафори, оксиморон, порівняння

Г метафори, епітети, порівняння

Запитання 7

Прочитайте уривок із повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».

Не чорна хмара з синього моря виступала, то виступала Мотря з Карпом з-за своєї хати до тину. Не сиза хмара над дібровою вставала, то наближалася до тину стара видроока Кайдашиха, а за нею вибігла з хати Мелашка з Лавріном, а за ними повибігали усі діти.

В уривку вжито художні засоби

варіанти відповідей

А постійні епітети, символи

Б заперечні порівняння, уособлення

В заперечні порівняння, постійні епітети

Г гіперболи, персоніфікація

Д алегорія, метафора

Запитання 8

Вислови у творах П. Тичини: «Ви знаєте, як сплять старі гаї? Вони все бачать крізь тумани»,

«Йде весна запашна, квітами-перлами закосичена», «Заспівали скрипки у моїй душі!»,

«…Грози, пролітаючи над містом, плачуть,— бо їх не помічають»,

варіанти відповідей

А оксиморони

Б. метафори

В. афоризми

Г порівняння

Д гіперболи

Запитання 9

Прочитайте уривок із повісті «Максим Гримач» Марка Вовчка та вкажіть виділені художні засоби.

Зацвіли вишні, прокувала сива зозуля. Красно в садочку! Послався зелений барвінок, голубо зацвів; червоніє зірка; повився горобиний горошок; вовча ступа попустила широке листя; цвіте-процвітає мак повний: і сивий, і білий, і червоний; розкинувсь по землі синій ряст; розрослася зелена рута. Поміж тим квітом сама, як найкращий квіт, походжає Катря, походжає та з синього Дніпра ясних очей не зводить, а тільки зійде місяць та посипле іскорцями у темну воду, Катря вже й під старою вербою на березі.

варіанти відповідей

А гіпербола, метафора, анафора

Б алегорія, порівняння, епітети

В тавтологія, синекдоха, персоніфікація

Г фразеологізми, порівняння, епітети

Д афоризм, метонімія, порівняння

Запитання 10

Вислови із твору М. Коцюбинського:

« [Жайворонки] ... кидають з неба на поле свою сверлячу пісню»; «б’ють дзьобами в золото сонця», «грають на його променях»; «сіють пісню на дрібне сито і засівають нею поля», «з того посіву зійшла срібна нитка вівсів»,— є прикладами

варіанти відповідей

А алегорії

Б метафори

В порівняння

Г епітетів

Д синекдохи

Запитання 11

Прочитайте уривок із роману П. Куліша «Чорна рада», визначте художні засоби творення образу героя.

Звався Божим чоловіком сліпий старець-кобзар. Темний він був на очі, а ходив без поводиря; у латаній свитині і без чобіт, а грошей носив повні кишені. Що ж він робив із тими грішми? Викупляв невільників із неволі. Іще ж до того знав він лічити усякі болісті і замовляти усякі рани. Може, він помагав своїми молитвами над недужим, а може, і своїми піснями; бо його пісня лилася, як чари, що слухає чоловік і не наслухається. За теє-то за все поважали його козаки, як батька.

варіанти відповідей

А метафори, риторичні питання, епітети

Б антитези, порівняння, тавтологія

В гіперболи, пестливі слова, епітети

Г алегорія, інверсія, афоризми

Запитання 12

В уривку із трагікомедії І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля»: М а р т и н. Ну, годі! Сідай, душко! Омелько привезе самуварь, чаю, сахарю і … кофію. Чай я пив і знаю, як його настановлять, то сам тобі розкажу; а кофію не знаю, як роблять. Піди ти зараз до Сидоровички — вона зна — і повчися у неї. І розпитай гарненько, як його роблять і коли його подають: чи до борщу, чи на ніч? — використаний засіб творення комічного

варіанти відповідей

А іронія

Б сатира

В гумор

Г гротеск

Запитання 13

Чому ліси чекають мене знову,

на щит піднявши сонце і зорю.

Я їх люблю. Я знаю їхню мову.

Я з ними теж мовчанням говорю.

У виділеному рядку використано такий художній засіб , як


варіанти відповідей

А гіпербола

Б персоніфікація

В оксиморон

Г алегорія

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест