1. Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання .
«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська, що вступили на територію [України], не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду…»
Підписання якого договору зумовило вступ на територію України німецьких та австро-угорських військ?
2. Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання.
«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська, що вступили на територію [України], не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду…»
Про допомогу урядові якого державного утворення йдеться в уривку документа?
3. Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 1–3.
«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська, що вступили на територію [України], не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду…»
Яку «велику потребу» в Україні мали країни, указані в уривку документа?
4. Найбільш успішна наступальна операція Української Галицької армії, проведена на завершальному етапі українсько-польської війни 1918-1919 рр., увійшла в історію під назвою
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання
«Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...
4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...»
У якому році укладено цитовану угоду?
А1918 р. Б1919 р. В1920 р. Г1921 р.
. «Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...
4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...»
У якому пункті угоди зафіксовано положення, що викликали вкрай різку та негативну реакцію громадських і політичних кіл Західноукраїнської Народної Республіки?
«Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...
4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...»
Яку подію можна оцінити як порушення умов, викладених у четвертому пункті угоди?
«Обидві договірні сторони згідно з принципом самовизначення народів визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють, що східний кордон Польщі, тобто кордон між Росією, Білорусією і Україною з одного боку, і Польщею – з іншого, становить лінія: по річці Західна Двіна від кордону Росії з Латвією… далі вздовж річки Збруч до впадання її в річку Дністер».
У якому році було укладено договір?
«Обидві договірні сторони згідно з принципом самовизначення народів визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють, що східний кордон Польщі, тобто кордон між Росією, Білорусією і Україною з одного боку, і Польщею – з іншого, становить лінія: по річці Західна Двіна від кордону Росії з Латвією… далі вздовж річки Збруч до впадання її в річку Дністер».
У якому місті було підписано договір?
«Обидві договірні сторони згідно з принципом самовизначення народів визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють, що східний кордон Польщі, тобто кордон між Росією, Білорусією і Україною з одного боку, і Польщею – з іншого, становить лінія: по річці Західна Двіна від кордону Росії з Латвією… далі вздовж річки Збруч до впадання її в річку Дністер».
Укладання договору стало результатом
Обидві договірні сторони згідно з принципом самовизначення народів визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють, що східний кордон Польщі, тобто кордон між Росією, Білорусією і Україною з одного боку, і Польщею – з іншого, становить лінія: по річці Західна Двіна від кордону Росії з Латвією… далі вздовж річки Збруч до впадання її в річку Дністер».
Договір фактично означав міжнародне визнання
Рейд військових з’єднань Армії УНР тилами радянських і білогвардійських військ у 1919–1920 рр. увійшов в історію під назвою
«На Львів через Київ!» - під таким гаслом улітку 1919 р. здійснювала наступ
Про яке державне утворення йдеться в уривку з історичного джерела: "Характер державної системи... складно визначити.., найправдоподібніше це мала бути конституційна монархія, відмінна від традиційної самодержавної системи в Росії... її характер визначався... українською історичною традицією..."?
Укладення якого міжнародного договору викликало такий коментар сучасника: «Польща та більшовицька Росія поділились українськими землями, як колись в Андрусові в 1667 році…»?
Яка обставина відіграла вирішальну роль у втраті більшовиками весною 1918 р. контролю над Україною?
Що було спільним для політики гетьмана П. Скоропадського і генерала А. Денікіна на території України?
Урочисте проголошення Директорією Універсалу про об’єднання Української Народної Республіки (УНР) й Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР) в єдину незалежну державу відбулося
Однією з причин падіння Української Центральної Ради (УЦР) була
Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.
1 оприлюднення «Федеративної грамоти» гетьмана П. Скоропадського
2 підписання Брестського мирного договору
3 скликання Трудового конгресу України
4 проведення Всеукраїнського з'їзду хліборобів
А визнання Директорії вищою владою в Україні
Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким
В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією
Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України
Д відновлення влади Української Центральної Ради
Що спричинило виголошення Ф. Швецем такої промови:
«Віднині зливаються в одно вікáми відділені одна від одної частини України — Галичина, Буковина, Закарпаття і Придніпровська Україна — в одну Велику Україну… Віднині Український народ, звільнений могутнім поривом своїх власних сил, має змогу об’єднати всі зусилля своїх синів для створення нероздільної незалежної Української Держави на добро і щастя українського народу…»?
Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.
1 прихід до влади гетьмана П. Скоропадського
2 Другий зимовий похід Армії УНР
3 Брест-Литовський договір між УНР і державами Четверного союзу
4 розгром військ П. Врангеля в Криму
А націоналізація промисловості, створення сільськогосподарських комун
Б відновлення права приватної власності на землю, створення державного бюджету
В відновлення влади Української Центральної Ради в умовах окупації
Г припинення широкомасштабних бойових дій на території України
Д завершення збройної боротьби за незалежність України
Події, перебіг яких позначено на картосхемі, відбувалися впродовж
На фото зображений
Територію якого державного утворення позначено на карті жирною лінією?
На фото зображений
Якими цифрами на карті позначено регіональні радянські республіки, утворені більшовиками на початку 1918 р.?
У якому році для скріплення державних документів використовували печатку, відбиток якої зображено на фото?
На карті суцільною жирною лінією позначено територію
Економічна політика гетьмана П. Скоропадського
Установіть послідовність ухвалення державно-правових актів України.
А Конституція Української Народної Республіки
Б Універсал Директорії Української Народної Республіки про злуку УНР та ЗУНР
В Конституція Української Радянської Соціалістичної Республіки
Г ЧетвертийУніверсал Української Центральної Ради
Про яку державу йдеться в уривку з історичного джерела?
«Тепер є сприятливі обставини в цьому питанні, завдання створення в Києві Української академії наук бере на себе держава. Завдання це – справа державної ваги й вирішити його не під силу приватному товариству. Участь держави в цій справі, створення Комісії для вироблення законопроекту про заснування Академії на чолі з В. І. Вернадським дасть можливість втілити думку про Академію скоро та найбільш повно...»
Якими подіями завершилася Громадянська війна в Україні?
Перебіг яких подій відображено на карті?
Укажіть умови Варшавської угоди (1920 р.) між представниками Директорії УНР і уряду Польщі.
На карті заштрихована територія
Проаналізуйте зображену картосхему.
Листопад 1917 р. – квітень 1918 р., листопад 1918 р. – листопад 1920 р. – це періоди:
Що сприяло поразці денікінського режиму в Україні в 1919 р.?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома