Тест історія України(2)(До Західних українських земель у міжвоєнний період))

Додано: 13 червня 2022
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 19 разів
81 запитання
Запитання 1

Яке завдання вирішувалося радянською владою в галузі культури в 1920-ті рр.

варіанти відповідей

згортання політики «українізації»

створення системи університетської освіти

запровадження загальної середньої обов’язкової освіти

ліквідація неписьменності серед дорослого населення

Запитання 2

У роки нової економічної політики у сфері трудових відносин

варіанти відповідей

упроваджувалося прикріплення робітників до підприємств.

здійснювалася примусова трудова мобілізація.

застосовувався вільний найм робочої сили.

масово створювалися трудові армії та трудові табори.

Запитання 3

Зростання обсягів промислового виробництва в Україні в період НЕПу було забезпечено завдяки

варіанти відповідей

скасуванню заборон на приватне підприємництво, упровадженню оренди, економічних методів господарювання.

залученню значних іноземних інвестицій, розширенню сфери товарно-грошових відносин, централізації управління.

зниженню цін як на промислові товари для селянства, так і на сільськогосподарську продукцію для робітників.

проведенню націоналізації підприємств промисловості, транспорту, уведенню загальної трудової повинності.

Запитання 4

Укажіть наслідки впровадження в Україні нової економічної політики (1921–1928 рр.).


1

зростання безробіття

2

ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва

3

періодичні хлібозаготівельні кризи

4

перетворення УРСР на могутню індустріальну республіку

5

ліквідація куркульства

6

розширення мережі селянських збутових, споживчих кооперативів і кредитних товариств

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 5

У якому уривку з історичних джерел відображено одну з причин впровадження в Україні на початку 1920-х рр. політики коренізації?

варіанти відповідей

«Наше завдання: добити контрреволюційні елементи, викрити націоналістичні ухили, розгорнути роботу з виховання партійних мас, а також широких мас у дусі пролетарського інтернаціоналізму».

«Від російської літератури нам треба тікати якомога швидше, тому що вона тяжить над нами в віках... Вигодовувати на ній наше молоде мистецтво — це значить затримати його розвиток».

«Зростання української культури та інтелігенції йде швидкими темпами, що коли ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас. ...віддавати цей рух у руки чужих нам елементів не можна ні в якому разі».

«Замість того, щоб... розвивати зв’язок з культурою російського народу ...частина інтелігенції скочується на позиції занепадницької буржуазної культури. Ці митці відриваються від народу, захоплюючись техніцизмом».

Запитання 6

Одним із наслідків упровадження в Україні НЕПу є

варіанти відповідей

прискорення соціальної диференціації в містах, поява «нової буржуазії».

скорочення обсягів виробництва товарів повсякденного вжитку.

ліквідація закладів побутового обслуговування населення.

завершення процесу формування матеріально-технічної бази колгоспів.

Запитання 7

Які заходи здійснювалися партійно-державним керівництвом УСРР у галузі сільського господарства республіки впродовж 1921—1928 рр.?


1

Запровадження єдиного продовольчого податку.

2

Створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою.

3

Розвиток мережі сільськогосподарських кооперативів і споживчих товариств.

4

Упровадження продрозверстки на всю сільськогосподарську продукцію.

5

Звільнення від сплати податків господарств незаможних селян.

6

Створення мережі МТС для технічного обслуговування селянських господарств.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 8

Що стало приводом до масового вилучення державою церковних цінностей в Українській СРР на початку 1920-х рр.?

варіанти відповідей

масштабність голоду

запровадження нової економічної політики

розгортання «чистки» в партійних лавах

упровадження політики «українізації»

Запитання 9

оглядам якого українського митця червневий (1926 р.) пленум ЦК КП(б)У дав таку оцінку:

«Ці гасла можуть бути прапором для української буржуазії, що зростає на ґрунті непу, бо вона під орієнтацією на Європу безперечно розуміє відмежування від фронту міжнародної революції, від столиці СРСР — Москви...»?

варіанти відповідей

Леся Курбаса

Олександра Довженка

Миколи Хвильового

Михайла Бойчука

Запитання 10

Яка зміна відбулася в соціально-економічному розвитку УСРР в умовах нової економічної політики?

варіанти відповідей

уведення продовольчої розкладки (продрозверстки) для селянських господарств

перехід до зрівняльної оплати праці робітників великих промислових підприємств

запровадження загальної трудової повинності всього працездатного населення

передавання в приватну власність або в оренду дрібних і середніх підприємств

Запитання 11

Державно-політичний статус УСРР у 1921–1922 роках визначався

варіанти відповідей

«договірною федерацією» з РСФРР та іншими радянськими республіками, посиленням її підпорядкування загальнофедеративним органам влади.

юридичною незалежністю УСРР, яка не входила до складу жодної сусідньої держави й не перебувала з ними в союзно-договірних відносинах.

«воєнно-політичним союзом» з РСФРР зі збереженням УСРР формального статусу та ознак незалежної держави.

«військовим союзом» з РСФРР та перебуванням УСРР у її складі на правах автономного утворення.

Запитання 12

Розвиткові сільського господарства України в період НЕПу було притаманне

варіанти відповідей

створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою.

функціонування виробничо-збутових кооперативів і товариств.

об’єднання всіх господарств незаможних селян у радгоспи.

розгортання мережі машинно-тракторних станцій і бригад.

Запитання 13

Чи відображають подані нижче уривки з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства 1920-х років?

1.«До одноосібників, які... саботують хлібозаготівлі, негайно застосувати репресії... До одноосібників, що... не виконують плану... та про яких... відомо, що продавали хліб за спекулятивними цінами на ринку… застосувати штраф...».

2.«...при перших же ознаках протидії збиранню продподатку негайно вживати... заходів примусового характеру, вводячи в села військові частини, ...спрямовувати туди виїзні сесії ревтрибуналів [революційних трибуналів]».


варіанти відповідей

так, обидва уривки відображають

тільки 1-й уривок відображає

тільки 2-й уривок відображає

ні, жоден з уривків не відображає

Запитання 14

Проаналізуйте наведені твердження та вкажіть правильне.


А

“У серпні 1922 р. Лондонська конференція схвалила “план Юнга”, – що дозволило Німеччині того ж року стати повноправним членом Ліги Націй”

Б

“Мирне врегулювання з Туреччиною відбулося підписанням Севрського договору, який було переглянуто на Лозаннській конференції 1922–1923 рр.”

В

“Відповідно до умов Нейїського мирного договору три міста – Данциг, Саар, Мемель – передавалися під управління Ліги Націй”

Г

“Робота Вашингтонської мирної конференції завершилася важливою політичною подією – президент В. Вільсон оприлюднив у Конгресі США свої “14 пунктів”

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 15

Укажіть один із проявів реалізації в Україні нової економічної політики.

варіанти відповідей

ліквідація куркульства як класу

періодичні хлібозаготівельні кризи

перетворення УРСР на могутню індустріальну республіку

ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва

Запитання 16

Які з цитованих документів створено в період нової економічної політики (1921–1928 рр.)?


1

«…Усіх татар виселити з території Криму та поселити їх на постійне проживання в якості спецпоселенців у районах Узбецької РСР…»

2

«…вважати необхідним, передусім з політичних міркувань, виділення молдавського населення в спеціальну автономну республіку в складі УСРР…»

3

«…Робітничий клас України, у тому числі й російська його частина, аби керувати цим економічним неминучим процесом, повинен зрозуміти свої історичні завдання й оволодіти українською мовою…»

4

«…Я отримав диплом викладача грецької мови. Ураховуючи те, що всі грецькі школи припинили своє існування і навчання здійснювалося російською мовою, мені довелося змінити професію. Я пішов на завод…»

5

«Навчально-виховний процес у закладах освіти України є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій…»

6

«Оскільки Американська адміністрація допомоги (АRА) може вирішити за можливе та бажане надати негайно допомогу, особливо медичну, населенню України, то УСРР …надасть [адміністрації] пільги…»

7

«Відповідно до Конституції УРСР державною мовою Української Радянської Соціалістичної Республіки є українська мова… Українська РСР створює необхідні умови для розвитку і використання мов інших національностей в республіці…»

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 17

Укажіть складові нової економічної політики, здійснюваної в Українській СРР в 1921–1928 рр.


1

націоналізація всіх промислових підприємств

2

заміна продрозкладки продовольчим податком

3

запровадження системи вільного найму

4

об’єднання промислових підприємств у трести

5

уведення карткової системи розподілу продуктів

6

скасування плати за житло й комунальні послуги

7

створення трудових армій

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 18

М. Волобуєв

варіанти відповідей

радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

Запитання 19

Л. Курбас

варіанти відповідей

радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

Запитання 20

О. Шумський

варіанти відповідей

радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

Запитання 21

В. Липківський

варіанти відповідей

радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

Запитання 22

Завдання 58

Упровадження нової економічної політики в УСРР сприяло


1

масовій утечі селян із місць постійного проживання. 

2

відбудові народного господарства республіки. 

3

досягненню економічної незалежності республіки. 

4

появі в суспільстві прошарку «нової буржуазії».

5

здійсненню форсованої індустріалізації. 

6

ліквідації економічних стимулів розвитку виробництва. 

7

згасанню антирадянського селянського повстанського руху.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 23

Яких заходів уживало компартійно-радянське керівництво УСРР у галузі сільського господарства республіки впродовж 1921–1928 рр.?


1

дозвіл на використання найманої робочої сили

2

створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою

3

розвиток мережі сільськогосподарських кооперативів і споживчих товариств

4

упровадження продрозкладки на всю сільськогосподарську продукцію

5

звільнення від сплати податків господарств незаможних селян

6

створення мережі МТС для технічного обслуговування селянських господарств

7

поширення стахановського руху в сільському господарстві

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 24

Установіть відповідність між прізвищем діяча та подією, до якої він причетний.

Х. Раковський

варіанти відповідей

створення Холодноярської республіки

проголошення ЗУНР

ухвалення Конституції УСРР

підписання Варшавської угоди

Запитання 25

Микола Хвильовий

варіанти відповідей

модерний театр, мистецьке об'єднання «Березіль»

церковний собор, Українська автокефальна православна церква

українізація, наркомат освіти УСРР

літературна дискусія, ВАПЛІТЕ

спілка «Гарт», кінематограф

Запитання 26

Розгляньте репродукцію триптиха Ф. Кричевського та виконайте завдання.

Автор художніми засобами відобразив трагізм подій

варіанти відповідей

Першої світової війни (1914–1918 рр.).

масового голоду (1921–1923 рр.)

акції «пацифікації» (1930 р.).

насильницької колективізації (1929–1937 рр.).

Запитання 27

Державне утворення, територію якого позначено на картосхемі штрихуванням, на початку 1920-х років очолював


варіанти відповідей

С. Петлюра.

Х. Раковський.

Є. Петрушевич.

М. Грушевський.

Запитання 28

Увідповідніть назву виконавчого органу влади та державне утворення.

Державний секретаріат

варіанти відповідей

Українська Народна Республіка доби Центральної Ради

Західноукраїнська Народна Республіка

Українська Соціалістична Радянська Республіка

Українська Держава гетьмана П. Скоропадського

Українська Народна Республіка доби Директорії

Запитання 29

Укажіть заходи непу в Українській СРР.


1

поширення різних форм кооперації 

2

запровадження продрозверстки 

3

мілітаризація праці

4

відновлення кредитно-банківської системи 

5

збереження державної монополії зовнішньої торгівлі 

6

розпуск колгоспів і радгоспів 

7

денаціоналізація важкої промисловості

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 30

Однією зі складових політики партійно-державного керівництва УСРР у галузі сільського господарства в роки НЕПу було


А

створення МТС для технічного обслуговування селянських господарств. 

Б

упровадження продрозверстки на всю сільськогосподарську продукцію. 

В

сприяння розвиткові сільськогосподарської та споживчої кооперації. 

Г

об’єднання всіх бідняцько-середняцьких господарств у колгоспи.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 31

Чиї погляди відбиває наведений уривок джерела?

«Слід… відкинути спроби розглядати єдиний український національно-господарський терен за критерієм поділу праці в межах колишньої Росії. Треба забезпечити за українським економічним центром права й можливості дійсного керівництва всім народним господарством…»

варіанти відповідей

М. Хвильового

М. Волобуєва

М. Бойчука

М. Скрипника

Запитання 32

В умовах нової економічної політики, за словами В. Леніна, «…можливість переходу селянства до соціалізму більш простим, легким і доступним для селянина шляхом» відкривала

варіанти відповідей

кооперація.

монополізація.

націоналізація.

концентрація.

Запитання 33

Підтримка радянською владою Української автокефальної православної церкви (УАПЦ) у 1920-ті рр. пояснюється

варіанти відповідей

толерантним ставленням до релігійних вірувань українців.

використанням церкви в поширенні комуністичних ідей.

сприянням розвитку релігійної свідомості як основи народного життя.

намаганням послабити та розколоти Російську православну церкву.

Запитання 34

Якою цифрою на картосхемі позначено територію УСРР, утрачену республікою в 1920-ті рр.?


варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 35

Ліквідація українських комуністичних партій в УСРР

варіанти відповідей

відбувалася в період нової економічної політики.

супроводжувалася судовим процесом у «справі СВУ».

стала наслідком Голодомору (1932-1933 рр.).

започаткувала «Великий терор» (1937-1938 рр.).

Запитання 36

Зображений агітаційний плакат 1930-х рр. є джерелом для визначення

варіанти відповідей

причин індустріалізації.

переваг індустріалізації.

масштабів індустріалізації.

джерел індустріалізації.

Запитання 37

У 1932 р. кількість членів КП(б)У становила понад 500 тис. осіб, а в 1938 р. — близько 260 тис. осіб. Що зумовило скорочення чисельності Компартії України?

варіанти відповідей

зневіра в можливості побудови соціалізму

здійснення масових репресій у республіці

наростання загрози Другої світової війни

згортання політики «українізації»

Запитання 38

кий висновок можна зробити, аналізуючи цитований документ?

«Кампанія щодо виселення куркулів і їхніх родин проводиться передусім у таких регіонах СРСР: з України — 30 000–35 000 родин; з Білорусії — 6000–7000 родин; з Середньоволзького краю — 8000–10 000 родин; з Уралу — 10 000-15 000 родин».


А

Активний опір, який чинило селянство колективізації, спонукав радянську владу здійснювати репресивні заходи.

Б

Нестача вільних сільськогосподарських земель спричинила масове переселення селян у малозаселені регіони СРСР.

В

Наявність цілинних земель спонукала радянський уряд залучати до їх освоєння найбільш активних селян.

Г

Відведення земель під новобудови перших п’ятирічок спонукало владу до масового переселення селян.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 39

Що стало результатом державної політики в галузі культури в СРСР та УРСР наприкінці 1930-х рр.?

варіанти відповідей

розквіт авангардного мистецтва

утвердження ідейного різноманіття в мистецтві

скасування цензури засобів масової інформації

ліквідація масової неписьменності дорослих

Запитання 40

Укажіть особливості процесу індустріалізації, здійснюваної в Україні в другій половині 1920–1930-х рр.


1

децентралізація управління галузями промисловості та будівництва

2

побудова та реконструкція великих промислових об’єктів

3

розширення прав підприємств у виробництві та збуті готової продукції

4

нерівномірність процесу модернізації промислового потенціалу республіки

5

пріоритетний розвиток галузей легкої промисловості

6

поява в промисловому комплексі республіки нових галузей

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 41

Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.


1

утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві

2

стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

3

запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами

4

«прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

5

багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

6

розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 42

С. Косіор, виступаючи на з’їзді КП(б)У, заявив, що 

«...на Україні класова боротьба більш напружена, ніж в інших містах, і ворог, націоналіст — у нас більш досвідчений, лютіший, ніж де б то не було в інших республіках і областях Союзу»

. Ця теза стала підґрунтям для здійснення в республіці

варіанти відповідей

кампанії з розкуркулення в 1929 — 1932 рр.

терору голодом у 1932 — 1933 рр.

політики коренізації на початку 1930-х рр.

масових репресій у другій половині 1930-х рр.

Запитання 43

Другу п’ятирічку в СРСР було проголошено «безбожною п’ятирічкою», «п’ятирічкою знищення релігії». Який із відомих храмів часів Київської Русі зруйновано в цей період?

варіанти відповідей

Собор Святої Софії в Києві

Михайлівський Золотоверхий собор у Києві

Успенський собор Києво-Печерської лаври

Спасо-Преображенський собор у Чернігові

Запитання 44

Політичний процес в СРСР, що започаткував широкомасштабні репресії в країні наприкінці 1920 — на початку 1930-х рр., увійшов в історію під назвою

варіанти відповідей

справа «Українського національного центру».

справа «Спілки визволення України».

Шахтинська справа.

Справа Промпартії.

Запитання 45

з якою метою партійно-державне керівництво УСРР наприкінці 1920-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

варіанти відповідей

Спонукати одноосібників добровільно вступати в колгоспи.

Викликати у селян зневажливе ставлення до одноосібників.

Посилити класову боротьбу на селі проти куркульства.

Роз’яснити селянству завдання політики «ліквідації куркульства як класу».

Запитання 46

У яких уривках із історичних джерел відображено особливості соціально-економічного життя України в 1930-х рр.?

1«...У всіх колгоспах, які не виконали плану хлібозаготівель, в п’ятиденний строк вивезти всі без винятку наявні колгоспні фонди, у тому числі і насіннєвий, в рахунок виконання плану хлібозаготівель...»

2«...Завдання семирічки в галузі сільського господарства ми зможемо виконати за п’ять років... Розрахунки показують, що посіви кукурудзи повинні орієнтовно складати 9 — 10 млн га і рівнятися приблизно половині всієї площі зернових...»

3«Продукція соціалістичної індустрії України зросла більш як удвоє. Почали діяти нові величезні підприємства (Запорізький комбінат, Новокраматорський машинобудівний завод, Криворізький металургійний завод)...»

варіанти відповідей

1

2

3

Запитання 47

Політика «ліквідації куркульства як класу», здійснювана партійно-радянським керівництвом СРСР і УСРР у 1930–1931 рр., мала за мету


А

вигнати куркулів зі створюваних колгоспів і радгоспів.

Б

змусити більшу частину селянства об’єднуватися в колгоспи.

В

посилити матеріальну зацікавленість селян у суспільній праці.

Г

перерозподілити землю куркулів на користь бідняків.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 48

Що стало наслідком розгортання в СРСР стахановського руху?


А

уведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу

Б

заборона робітникам самовільно залишати підприємства

В

підвищення норм виробітку продукції

Г

запровадження семиденного робочого тижня

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 49

Зображений плакат створено з метою пропаганди виконання одного із завдань

Напис на плакаті: «Релігія - гальмо п'ятирічки!»

варіанти відповідей

першої п'ятирічки (1928-1932 рр.).

другої п'ятирічки (1933-1937 рр.).

третьої п'ятирічки (1938-1942 рр.).

четвертої п'ятирічки (1946-1950 рр.).

Запитання 50

Уривок джерела, у якому схарактеризовано часи Голодомору: «Урожай у нас був хороший, але радянська влада, «заготовляючи» наш хліб, до тих пір доводила свої плани й завдання до нас, до поки не залишились [ми] без фунта хліба», можна використати для пояснення його

варіанти відповідей

причин.

передумов.

значення.

мети.

Запитання 51

Жертвою якої репресивної акції став академік Сергій Єфремов?


А

«Шахтинської справи»

Б

Голодомору

В

«Закону про п’ять колосків»

Г

справи «Спілки визволення України»


варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 52

Напис на плакаті: «Учора - рубіж новатора, сьогодні - робоча норма!»

Зображений плакат, присвячений стаханівському руху, відображає його

варіанти відповідей

наслідок.

причину.

передумову.

зміст.

Запитання 53

У яких уривках з історичних джерел відображено особливості життя українського суспільства в 1930-х роках?

1«Загальні збори бідноти... виносили постанови про відібрання у куркулів усіх засобів виробництва. Намічали день розкуркулення й розподіляли актив бідняків по господарствам куркулів. В зазначений термін актив приходив до куркуля та описував усе його майно».

2«Опір набув великого поширення. Зброя, яка залишилася з воєнних часів, стала умовою для розгортання партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в лісовій та лісостеповій зонах суцільної колективізації».

3«Адміністрування, перегини по відношенню до середняка, штучне насадження колгоспів, методи насильства не тільки щодо середняка, а й бідноти набули характеру системи...»


варіанти відповідей

1

2

3

Запитання 54

Конституція Української РСР 1937 р. законодавчо закріплювала:


А

входження республіки до складу СРСР без права виходу з його складу, функції її органів державної влади та управління

Б

перемогу соціалізму та побудову основ соціалістичного суспільства

В

диктатуру трудящих мас, завданням якої є здійснення переходу від буржуазного ладу до соціалізму шляхом проведення соціалістичних перетворень

Г

побудову розвиненого соціалістичного суспільства та керівну роль комуністичної партії в суспільному і державному житті

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 55

У 1931 р. в УСРР діяло 226 дитячих будинків, у яких перебувало 39 318 дітей. Наприкінці 1933 р. таких будинків було вже 452, у яких перебувало 96 057 дітей. Що спричинило зазначені зміни?

варіанти відповідей

«червоний терор»

Голодомор

«Великий терор»

«радянізація» Західної України

Запитання 56

Г. Юра

варіанти відповідей

художник-монументаліст

архітектор

кінорежисер

сходознавець

театральний режисер

Запитання 57

А. Кримський

варіанти відповідей

художник-монументаліст

архітектор

кінорежисер

сходознавець

театральний режисер

Запитання 58

М. Бойчук

варіанти відповідей

художник-монументаліст

архітектор

кінорежисер

сходознавець

театральний режисер

Запитання 59

Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?


1

«п’ятирічка»

2

«плюралізм» 

3

«осадництво» 

4

«лібералізація» 

5

«Дніпрогес» 

6

«пацифікація» 

7

«стахановський рух»


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 60

Здійснення форсованої індустріалізації в УСРР призвело до

варіанти відповідей

завершення націоналізації приватної власності.

формування елементів ринкової економіки.

широкого залучення іноземних інвестицій.

завершення відбудови економіки.

Запитання 61

Г. Верьовка

варіанти відповідей

актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

поет, перекладач, голова Спілки письменників України, директор Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР

танцівник, хореограф, балетмейстер, організатор і художній керівник Ансамблю танцю УРСР

митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.

композитор, диригент, педагог, організатор і художній керівник Українського державного народного хору

Запитання 62

П. Вірський

варіанти відповідей

актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

поет, перекладач, голова Спілки письменників України, директор Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР

танцівник, хореограф, балетмейстер, організатор і художній керівник Ансамблю танцю УРСР

митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.

композитор, диригент, педагог, організатор і художній керівник Українського державного народного хору

Запитання 63

М. Рильський

варіанти відповідей

актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

поет, перекладач, голова Спілки письменників України, директор Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР

танцівник, хореограф, балетмейстер, організатор і художній керівник Ансамблю танцю УРСР

митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.

композитор, диригент, педагог, організатор і художній керівник Українського державного народного хору

Запитання 64

Що стало наслідком розгортання в УРСР та СРСР стахановського руху?


А

підвищення норм виробітку продукції 

Б

заборона робітникам самовільно залишати підприємства 

В

уведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу 

Г

запровадження семиденного робочого тижня

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 65

Одним з місць поховання жертв «Великого терору» 1937–1938 рр. є


варіанти відповідей

урочище Бабин Яр.

місто Базар.

станція Крути.

урочище Биківня.

Запитання 66

Який із зображених агітаційних плакатів 1930-х рр. доречно використовувати для визначення однієї з причин форсованої індустріалізації в СРСР?

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 67

1

заснував мистецьке об’єднання «Березіль» 

2

був членом спілки «Гарт» упродовж 1923–1925 рр. 

3

засуджений у справі «Спілки визволення України» 

4

заклав основи монументального мистецтва в Україні 

5

воював у лавах Армії УНР проти більшовиків упродовж 1918–1919 рр. 

6

автор збірки «Сині етюди», новели «Я (Романтика)» 

7

фундатор національного кінематографа


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 68

У яких уривках з історичних джерел відображено особливості культурного життя України в 1930-ті рр.?

1. «Триває робота з ліквідації неписьменності. За роки другої п’ятирічки лікнеп закінчили 1,5 млн чоловік. Посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість нової радянської людини…»

2. «Для звуження впливу старої професури та викладачів реорганізовано управління вищою школою. Університети були ліквідовані, а на їхній основі утворювалисягалузевінавчальнізаклади,зокремаінститутинародноїосвіти».

3. «Партвидав, Сільгоспвидав забезпечують село творами класиків марксизму-ленінізму, брошурами, що висвітлюють кращі зразки колгоспного будівництва, агротехнічною та художньою літературою…»

варіанти відповідей

1

2

3

Запитання 69

Історико-культурну пам’ятку, зображену на фото, споруджено в стилі

варіанти відповідей

бароко.

модерн.

класицизму.

конструктивізму.

Запитання 70

В уривку з історичного документа «Маючи на увазі необхідність наближення уряду України, центрального партійного й радянського апаратів до найважливіших сільськогосподарських районів, розташованих на Правобережжі, а також для подальшого швидкого розвитку національно-культурного будівництва й більшовицької українізації на базі індустріалізації і колективізації...» обґрунтовано необхідність


А

будівництва Дніпрогесу.

Б

ухвалення Конституції УРСР.

В

перенесення столиці УСРР до Києва.

Г

окупації Червоною армією Галичини, Волині.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 71

«Нарком оборони Радянського Союзу Клим Ворошилов у виступі на XVII з'їзді ВКП(б) заявив: "Ми свідомо пішли на голод, бо нам потрібен був хліб, але жертвами голоду були не трудові елементи, а куркульство"...»

Наведений уривок джерела дає змогу


1

визначити одну з причин Голодомору.

2

вказати на організаторів геноциду українського народу.

3

створити уявлення про масштаби голоду 1921-1923 рр.

4

виокремити пропагандистську складову компартійної політики.

5

з'ясувати основні положення Продовольчої програми Комуністичної партії.

6

визначити одного з керівників Української РСР.

7

підсумувати наслідки впровадження продподатку.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 72

Назву якого договору пропущено в цитованому документі:

«У 1923 р. Рада послів Антанти в Парижі надала Польщі всі юридичні права на володіння Східною Галичиною. Рада визнала східні кордони Польської держави, встановлені ___»?

варіанти відповідей

Ризьким договором

Брестським договором

Версальським договором

Сен-Жерменським договором

Запитання 73

Визначте заходи, що характеризують політику польського уряду щодо українських земель у 1927–1937 рр.

Конституційне закріплення прав українців на власну мову й отримання початкової освіти українською мовою, надання Східній Галичині автономних прав.

Пошук порозуміння з українством шляхом створення двомовних шкіл на Волині, призначення українців на високі державні посади.

Заборона використовувати терміни «Україна» й «українці», передання українських земель польським осадникам.

Запровадження політики «пацифікації», створення табору для політв’язнів у Березі-Картузькій.


варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 74

Що стало наслідком події, описаної в спогадах Є. Петрушевича: «Перебуваючи в Парижі на Раді послів Антанти, я сказав: “Іменем Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини виступаю проти такого рішення Конференції Амбасадорів від 14 березня 1923 року, та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі”...»?


А

перетворення ЗУНР на західну область УНР

Б

розпуск уряду ЗУНР, що перебував в еміграції

В

скасування Акта Злуки між УНР та ЗУНР

Г

проголошення ЗУНР

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 75

Який варіант заповнення пропусків у поданому нижче твердженні є правильним?

«У ____________ році Рада послів __________ в Парижі надала Польщі всі юридичні права на володіння __________. Рада офіційно визнала східні кордони Польської держави, встановлені __________».


А

1919, Великої Британії та Франції, Східною Галичиною та Західною Волинню, по «лінії Керзона»

Б

1920, Антанти, Західною Галичиною, Варшавським договором

В

1921, Великої Британії, Франції та США, Західною Волинню, Сен-Жерменським договором

Г

1923, Антанти, Східною Галичиною, Ризьким договором

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 76

Укажіть країну, яка в березні 1939 р. окупувала Карпатську Україну.

варіанти відповідей

Румунія

Угорщина

Польща

Німеччина

Запитання 77

Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х - 1930-х рр.

Королівство Румунія

варіанти відповідей

створення Є. Коновальцем Організації українських націоналістів (ОУН)

проголошення автономії Підкарпатської Русі

судовий процес над членами ОУН у справі вбивства міністра внутрішніх справ Б. Перацького

судовий процес над представниками української інтелігенції в справі «Спілки визволення України»

створення В. Залозецьким Української національної партії (УНП)

Запитання 78

Заклик «Громадяни, пам'ятайте! Неділя, 22 жовтня, - день виборів до Українських Народних Зборів! Усі як один візьмемо участь у виборах депутатів до Українських Народних Зборів!» з'явився на перших шпальтах львівських газет у

варіанти відповідей

1938 р.

1939 р.

1944 р.

1946 р.

Запитання 79

«Іменем Української Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини висловлюю проти того рішення Конференції Амбасадорів з 14 березня рішучий протест та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі, домагається незалежної Галицької Держави вільних народів та боротиметься за неї далі».

Документ створено

варіанти відповідей

1919 р.

1921 р.

1923 р.

1925 р.

Запитання 80

Прочитайте уривок документа й виконайте завдання.

«Сейм Карпатської України ухвалив цей закон:

1. Карпатська Україна є незалежна Держава…

3. Карпатська Україна є республіка з президентом, вибраним Сеймом Карпатської України…»

Ухвалення закону стало одним із наслідків підписання

варіанти відповідей

Московського договору між СРСР і Німеччиною про ненапад (пакт «Молотова–Ріббентропа»).

Версальського договору між Німеччиною та Великою Британією, Францією, Італією, Японією.

Брест-Литовського договору між УНР, Німеччиною та її союзниками.

Мюнхенської угоди між Німеччиною та Великобританією, Францією, Італією.

Запитання 81

Установіть послідовність фактів біографії діяча, зображеного на фото.

А

учасник боїв за гору Маківка

Б

засновник Української військової організації (УВО)

В

командир Галицько-Буковинського куреня січових стрільців

Г

керівник Організації українських націоналістів (ОУН)

варіанти відповідей

Г, В, Б, А

В, Б, А, Г

Б, Г, А, В

А, В, Б, Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест