Процес оформлення козацтва в окремий соціальний стан Речі Посполитої започатковано
Яка подія суттєво вплинула на активізацію українського національно-культурного руху кінця ХVІ — початку ХVІІ ст.?
Ліквідація магнатського землеволодіння, панщини, масове покозачення селянства, формування нової еліти суспільства на основі козацької старшини відбулися в результаті
Яка держава таємно підтримувала полтавського полковника М. Пушкаря та кошового отамана Я. Барабаша в їхньому повстанні проти гетьмана І. Виговського?
Відповідно до «Пактів і Конституції прав і вольностей Війська Запорозького» П. Орлика
На картосхемі суцільною жирною лінією позначено кордон Речі Посполитої.
Штрихуванням на картосхемі позначено територію,
Програмні вимоги Південного товариства декабристів — це
У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?
Який чинник мав вирішальний вплив на розвиток української культури в Наддніпрянській Україні в першій половині XIX ст.?
У результаті Кримської війни (1853–1856 рр.) Російська імперія втратила
Що прискорило процес руйнування традиційних галузей господарства західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.?
Укажіть пам’ятку архітектури України, зображену на фото початку ХХ ст.
У Наддніпрянській Україні на початку XX ст. іноземні інвестиції спрямовувалися переважно в
На фото зображено
Перебіг яких подій Першої світової війни відображено на карті?
Територію якого державного утворення позначено на карті жирною лінією?
Економічна політика гетьмана П. Скоропадського
Другий "Зимовий похід" військ Армії УНР здійснено з метою
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Розміри допомоги, яку одержує населення голодуючих губерній України через державні органи, не перевищує 7,5% задоволення всього голодуючого населення. Допомога, здійснювана закордонними комісіями та приватними організаціями, досягне у майбутньому 8% потреб...»
Цитовану доповідну записку створено в роки
«Перекачування коштів із села в місто» наприкінці 1920–1930-х рр. було одним із
Установіть відповідність між назвами державних інституцій і результатами їхньої діяльності.
1 Перша Малоросійська колегія (1722–1727 рр.)
2 «Правління гетьманського уряду» (1734–1750 рр.)
3 Генеральна канцелярія гетьмана К. Розумовського (1750–1764 рр.)
4 Друга Малоросійська колегія (1764–1786 рр.)
А Установлено контроль за Лівобережною та Слобідською Україною; посилено втручання з боку російського уряду у внутрішні справи Гетьманщини; обмежено функції полкових канцелярій.
Б Остаточно ліквідовано рештки автономного устрою Гетьманщини; повністю підпорядковано управління українськими землями загальноросійським державним органам; збільшено податки до царської казни.
В Відокремлено гетьманський скарб від державного; проведено Генеральне слідство щодо законності володіння маєтками; відновлено зовнішньо-політичну діяльність Гетьманщини.
Г Установлено контроль за діяльністю гетьмана та козацької старшини; збільшено стягнення податків до царської казни, провіанту для російської армії; розгляд апеляцій на судові рішення; роздача земельних володінь офіцерам і старшинам.
Д Повернуто під владу гетьмана Запорозьку Січ і Київ; проведено судову реформу — створено станові шляхетські суди (земський, підкоморський, гродський); реформовано козацьке військо.
Установіть відповідність
1. Михайло Максимович
2. Василь Каразін
3. Тимофій Осиповський
4. Євген Гребінка
А. професор історії Київського університету
Б. професор математики Харківського університету
В. перший ректор Київського університету
Г. засновник Харківського університету
Д. випускник Ніжинської гімназії вищих наук, поет-байкар
Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.
1 Г. Бобринський
2 Є. Чикаленко
3 М. Міхновський
4 К. Левицький
А один з організаторів Союзу визволення України
Б фундатор Української народної партії (УНП)
В засновник київських газет «Громадська думка» і «Рада»
Г Галицько-Буковинський генерал-губернатор у 1914–1915 рр.
Д голова Головної української ради
Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.
1 початок насильницької колективізації
2 судовий процес у справі «Спілки визволення України» (СВУ)
3 початок політики «коренізації»
4 судовий процес у «Шахтинській справі»
А 1923 р.
Б 1925 р.
В 1928 р.
Г 1929 р. .
Д 1930 р
Установіть послідовність подій першої половини XVII ст.
А Обрання митрополитом православної церкви П. Могили
Б Повстання під проводом П. Павлюка, Я. Острянина, Д. Гуні
В Похід запорозьких козаків на чолі з П. Сагайдачним на Кафу
Г Утворення Української козацької держави Війська Запорозького
Установіть послідовність подій 1917-1918 рр., описаних у спогадах В. Винниченка.
А «Селянство відповіло повстанням і терором проти поміщиків.., що вибирали Гетьмана. Піднімались цілі села, викопували принесені з фронтів рушниці й виступали проти урядових сотень.., палили дворища гетьманців...»
Б «Більшовики, що були на з’їзді... переїхали до Харкова, улаштували там свій з’їзд і на ньому вибрали Український Радянський Уряд.., оголосивши себе єдиним робітничо-селянським Правительством на всю Україну...»
В «А наступними днями, як виплив з Універсалу, як логічне переведення його в життя було засновано Генеральний Секретаріат Української Центральної Ради, інститут, який мав реалізувати виставлені в Універсалі тези...»
Г «Українська Центральна Рада із задоволенням взяла до відома заяву вищої команди в справі формування першого українського полку, як визнання українізації армії.., підтримує... виокремлення українців в окремі відділи...»
Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя 1920–1930-х років.
А перенесення столиці Української СРР з Харкова до Києва
Б проведення судового процесу в справі «Спілки визволення України»
В ухвалення Конституції («сталінської») Української РСР
Г проведення судового процесу в «Шахтинській справі»
Які соціально-економічні зміни відбулися в останній чверті ХVІІІ ст.?
Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?
Укажіть складові політики «воєнного комунізму», здійснюваної в Україні в 1919—1921 рр.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома