Тест-підсумок за І семестр

Додано: 5 січня 2021
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 270 разів
24 запитання
Запитання 1

Позначте антонім до слова рідний

варіанти відповідей

Чужий

далекий

двоюрідний

нерідний

Запитання 2

Укажіть словосполучення зі словами у прямому значенні:

варіанти відповідей

гострий біль

високе дерево

м’який характер

скромний заробіток

Запитання 3

Як називаються слова, які мають кілька лексичних значень?

варіанти відповідей

однозначні 

омоніми

загальновживані

багатозначні  

Запитання 4

Укажіть слово, яке не має закінчення:

варіанти відповідей

Спідлоба

 ведмідь

палуба

відро

Запитання 5

Префікс при- мають усі слова в рядку:

варіанти відповідей

 пр..сісти, пр..звище, пр...подобний;

пр..землений, пр..йти, пр..рва;

пр..єднати, пр..лягти, пр..морський

пр..красний, пр..мружити, пр..вітати;

Запитання 6

У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

варіанти відповідей

Прекрасно, сіренький, знання

приміський, підберезник, перекручений

веселенький, винахід, надмірний

беззахисний, невинно, розмова

Запитання 7

 Орфографія вивчає:

варіанти відповідей

Написання слів

Правила вживання розділових знаків

Правила літературної вимови

Звуки мови

Запитання 8

Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:

варіанти відповідей

 ясність, щедрість;

яблуко, парта; 

ліжко, джерельний;

олень, читання.

Запитання 9

Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки: 

варіанти відповідей

краєзнавчий, боєць, куля

куля, малювати, п'єса

яма, в'язати, малювати

їдальня, боєць, заєць

Запитання 10

У якому слові [О] вимовляється наближеним до [У]:

варіанти відповідей

зозуля

олово

 бовкнути

сподівання

Запитання 11

Укажіть слово, яке має омонім:

варіанти відповідей

мати

ялинка

бабуся

Запитання 12

Позначте пару слів, що є антонімами:

варіанти відповідей

вперед, назад

мужній, сміливий

сервізний, сервісний

гарячий, теплий

Запитання 13

Лише дзвінкі приголосні мають усі слова в рядку:

варіанти відповідей

радість, сонце, світити;

користь, ложка, перелаз, Прага;

голуб, обкопати, різний, сир;

джерело, зміна, ніж, будівля.

Запитання 14

Однакову кількість звуків і букв мають усі слова в рядку:

варіанти відповідей

стілець, м’яч, листя;

знання, сіль, ніж;

сонце, ліси, в’язень;

яблуко, тінню, надзвичайний.

Запитання 15

Що означає фразеологізм «як кіт наплакав»?

варіанти відповідей

дуже багато;

дуже швидко;

дуже мало;

лити сльози.

Запитання 16

Префікс с- мають усі слова в рядку:

варіанти відповідей

..питати, ..шити, ..фотографувати;

..чесати, ..гуртувати, ..бігати;

..пекти, ..трусити, ..кривдити;

..танцювати, ..чистити, ..тримати.

Запитання 17

Укажіть рядок слів, які не можна перенести з рядка в рядок:

варіанти відповідей

меч, паста, заєць;

олія, гімн, око;

нора, тінь, сіль;

міст, місто, смак.

Запитання 18

Значущі частини слова, що служать для утворення нових слів, — це:


варіанти відповідей

префікс і суфікс;

префікс і корінь;

суфікс і корінь;

суфікс і закінчення.

Запитання 19

Букву е слід поставити замість пропусків в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

в..селий, д..рев’яний, в..сокий;

пр..летіти, пр..звище, мар..во;

пр..красний, с..льський, д..тина;

в..ликий, пр..мудрий, кол..со.

Запитання 20

Синоніми — це слова, що:

варіанти відповідей

мають однакову форму, але різне значення;

близькі за значенням, але різні за написанням;

протилежні за значенням;

вживають жителі певної місцевості.

Запитання 21

За допомогою якої морфеми (значущої частини слова) утворюємо нові форми слова?

варіанти відповідей

кореня;

суфікса;

префікса;

закінчення.

Запитання 22

Що означає фразеологізм? 

Байдики бити.

варіанти відповідей

лити сльози;

нічого не робити;

сваритися;

відпочивати.

Запитання 23

У якому слові звуків на два менше, ніж букв?

варіанти відповідей

бджола;

ґедзь;

яблуня;

старання.

Запитання 24

Що означає фразеологізм?

За тридев’ять земель

варіанти відповідей

близько;

далеко;

довго;

швидко.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест