Повстання під проводом С.Палія
Перехід Мазепи на сторону шведів
Зруйнування Батурина
Зруйнування московитськими військами Чортомлицької Січі
Полтавська битва
Оберіть всі портрети Мазепи
Фастівський полковник, керівник козацького повстання на Правобережжі 1702-1704 рр.
Кошовий отаман Запорозької Січі, видатний військовий і політичний діяч, який підтримав І. Мазепу в боротьбі з Петром I. До 1728 р. очолював Олешківську Січ, сподвижник П. Орлика.
Гетьман Лівобережної України у 1687—1708 рр., уклав Коломацькі статті 1687 р. з Московською державою, брав участь у Другому кримському поході 1689 р., уклав таємний договір 1708 р. зі шведським королем Карлом XII з метою відродження незалежності України.
«Конституція;..» Пилипа Орлика
ліквідація козацтва на Правобережній Україні
Заснування Першої Малоросійської колегії (на чолі з С. Вельяміновим
Заснування Нової (Підпільненської) Січі
Функціонування Першої Малоросійської колегії
Функціонування Правління Гетьманського уряду
Громадський, культурний і церковний діяч, учений-енциклопедист, ректор Києво-Могилянської академії, письменник, автор історичної драми «Володимир».
Гетьман Лівобережної України у 1727—1734 рр., провів реформи у сферах судочинства, фінансів, торгівлі й таким чином тимчасово пригальмував наступ царизму на автономію України.
Наказний (тимчасовий) гетьман Лівобережної України у 1722—1724 рр., намагався відстояти права Гетьманщини й обмежити повноваження Малоросійської колегії.
Гетьман Лівобережної України у 1708—1722 рр., уклав Решетилівські статті 1709 р. з Московською державою, за його правління автономія Гетьманщини була значно обмежена.
Гетьман в еміграції у 1710—1742 рр., уклав угоду з козацькою старшиною під назвою «Пакти й конституції законів і вольностей Війська Запорізького», шукав підтримки європейських країн для відновлення незалежності України.
Основний державний документ (закон), який визначає державний устрій, порядок і принципи функціонування органів влади, виборчу систему, права й обов’язки держави, суспільства та громадян. Інші закони держави, як правило спираються на конституцію
Назва Гетьманщини в законодавчих актах і розпорядженнях царського уряду після укладення українсько-московського договору 1654 р
Орган управління російської адміністрації в Гетьманщині, створений із метою контролю за діяльністю гетьмана і старшини
Уряд, якому після смерті гетьмана Данила Апостола російська імператриця Анна Іоанівна доручила правління Гетьманщиною. Фактично це була видозмінена Малоросійська колегія.
«Химерний», «дивний». це стиль в архітектурі і мистецтві ХVІІІ ст., для якого характерна підкреслена урочистість, декоративність. Метою є справити враження, викликати зворушення. Найбільше таких споруд було збудовано за часів І. Мазепи
Архітектурний стиль, який поєднує розкішні оздоби й підкреслену декоративність з особливостями української архітектури.
Сукупність дій та умов, спрямованих на зміцнення російської національно-політичної переваги в Україні та серед українців, за допомогою переходу чи переводу осіб неросійської національності на російську мову й російську культуру та їхньої подальшої асиміляції.
Твори, що творилися в козацькому середовищі й розповідали про події козацької історії
Троїцький собор Троїцько-Іллінського монастиря в Чернігові. 1679-1689 рр.
Покровський собор у Харкові. 1689 р.
Георгіївська церква Видубицького монастиря в Києві. 1696 – 1701 рр.
Оборонна синагога в Жовкві. 1692 – 1698 рр.
Преображенська церква у Великих Сорочинцях. 1732 р.
Хто є автором ікони?
Події якого століття відображає дана пам'ятка?
Обрання гетьманом Мазепи
Другий Кримський похід В. Голіцина (брав участь І.Мазепа)
І.Мазепа перетворив Києво-Могилянську колегію на академію і запровадив дводенну панщину
Перша (невдала) спроба поляків скасувати козатво на Правобережжі. Сейм Речі Посполитої ухвалив рішення про розформування козацьких полків
Невдалий похід П.Орлика на Гетьманщину
Правління І.Скоропадського
Правління наказного гетьмана П.Полуботка
Правління Д.Апостола
Оберіть Успенський собор Києво-Печерської лаври
Оберіть Софіївський собор у м. Київ
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома