Тест ЗНО - 4 література

Додано: 5 травня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 42 рази
25 запитань
Запитання 1

Уривок

Ой ночують чумаченьки

В чистім степу при долині,

Розпустили сірі воли пасти

При зеленій муравині

узято з

варіанти відповідей

А історичної думи

Б народної балади

В родинно-побутової пісні

Г суспільно-побутової пісні

Д календарно-обрядової пісні

Запитання 2

«І немає більшої радості, аніж жити за покликанням» – це провідна думка твору

варіанти відповідей

А «Кайдашева сім’я»

Б «Бджола та Шершень»

В «Слово про похід Ігорів»

Г «Наталка Полтавка»

Д « Всякому городу – нрав і права…»

Запитання 3

Ідеалізація внутрішньої та зовнішньої краси українки, яка бореться за своє щастя, властиві твору

варіанти відповідей

А « Наталка Полтавка»

Б « Катерина.»

В «Кайдашева сім’я»

Г «Меланхолійний вальс»

Д «Мартин Боруля»

Запитання 4

Словами

У всякого своя доля

І свій шлях широкий:

Той мурує, той руйнує...

починається

варіанти відповідей

А ліричний вірш

Б соціально-побутова поема

В поема-послання

Г сатирична поема

Д романтична поема

Запитання 5

Послідовність розгортання подій твору «Чорна рада» є правильною в рядку

варіанти відповідей

А Шрам із сином на хуторі Хмарище – двобій Петра Шраменка й Кирила Тура – Кирило Тур прагне визволити Сомка – вибори гетьмана в Ніжині

Б двобій Петра Шраменка й Кирила Тура – Шрам із сином на хуторі Хмарище – Кирило Тур прагне визволити Сомка – вибори гетьмана в Ніжині

В Шрам із сином на хуторі Хмарище – Кирило Тур прагне визволити Сомка – двобій Петра Шраменка й Кирила Тура – вибори гетьмана в Ніжині

Г двобій Петра Шраменка й Кирила Тура – вибори гетьмана в Ніжині – Кирило Тур прагне визволити Сомка – Шрам із сином на хуторі Хмарище

Д Шрам із сином на хуторі Хмарище – двобій Петра Шраменка й Кирила Тура – вибори гетьмана в Ніжині – Кирило Тур прагне визволити Сомка

Запитання 6

Приказка «Лайкою та криком згоди не дійдеш» ілюструє проблему твору

варіанти відповідей

А «Бджола та Шершень»

Б «Наталка Полтавка»

В «Тіні забутих предків»

Г «Лісова пісня»

Д «Кайдашева сім’я»

Запитання 7

Життєпис злочинця, зображений на широкому суспільному тлі, є темою твору, де персонаж

варіанти відповідей

А закохується в дочку розбійника

Б хоче змінити своє прізвище

В закохується в іноземку

Г мандрує до пекла в пошуках батька

Д рятує дівчину від шибениці

Запитання 8

Словами

Твоїм будущим душу я тривожу,

Від сорому, який нащадків пізніх

Палитиме, заснути я не можу…

Іван Франко звертається до

варіанти відповідей

А російськомовної інтелігенції

Б українського народу

В молодого покоління

Г січового стрілецтва

Д рідної мови

Запитання 9

Ознаки модернізму притаманні обом творам рядка

варіанти відповідей

А «Сontra spem spero!» та «Кавказ»

Б «Чорна рада» та «Мартин Боруля»

В «Intermezzo» та «Я (Романтика)»

Г «Гімн» та «De libertate»

Д « У теплі дні збирання винограду...» та «Наталка Полтавка»

Запитання 10

Слова

Ні, любий, я тобі не дорікаю,

а тільки – смутно, що не можеш ти

своїм життям до себе дорівнятись...

говорить

варіанти відповідей

А Мавка Лукашу

Б Катерина Івану

В Уля Мокію

Г Дідона Енею

Д Маруся Грицю

Запитання 11

Слова «…від кларнета твого – пофарбована дудка зосталась…» адресовані автору рядків

варіанти відповідей

А Сміються, плачуть солов’ї

І б’ють піснями в груди…

Б Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?..

В Ходім! Шумлять щасливі води…

І грає вітер навкруги…

Г Ви знаєте, як сплять старі гаї?

Вони все бачать крізь тумани…

Д Хай на ньому цвіте росяниста

доріжка,

І зелені луги, й солов’їні гаї…

Запитання 12

В уривку

Тріщить, лящить, мов щелепа, корчма,

й ліщина галуззю стає сторчма.

Це бродить вітер, шуму перший родич…

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

А антитеза

Б тавтологія

В анафора

Г паралелізм

Д алітерація

Запитання 13

«Як можна бути вільним, Евкріте, коли маєш тіло?» – це один з епіграфів твору, де діють

варіанти відповідей

А Степан Радченко й Надійка

Б Петро Шраменко й Леся

В Гриць Бобренко й Маруся

Г Іван Палійчук і Марійка Гутенюк

Д Григорій Многогрішний і Наталка

Запитання 14

«А вчора, пишучи спогади про дитинство, про хату, про діда, про сінокіс, один собі в маленькій кімнатоньці сміявся й плакав. Боже мій, скільки ж прекрасного й дорогого було в моєму житті, що ніколи-ніколи вже не повернеться!» – писав

варіанти відповідей

А Юрій Яновський

Б Олександр Довженко

В Михайло Коцюбинський

Г Микола Хвильовий

Д Остап Вишня

Запитання 15

«Філософський роздум-декларація, у якому антигуманний світ виявився безсилим перед духом та етикою в’язня совісті», – сказано про твір

варіанти відповідей

А «Ти знаєш, що ти – людина?»

Б «Страшні слова, коли вони мовчать»

В « Уривок з поеми»

Г «Господи, гніву пречистого…»

Д «Любіть Україну!»

Запитання 16

«На зріст він був високий, тілом міцно збу­дований і смуглий на обличчі. Молоді м'які воло­синки, неголені вже тиждень, надавали йому не­охайного вигляду. Але брови мав густі, очі великі, сірі, чоло широке, губи чутливі. Темне волосся він одкидав назад...» -  так описано героя твору, де провідна ідея

варіанти відповідей

А  утвердження торжества молодості, енергії, краси, щастя і творчості, непере­можного життєлюбства; поетизація вільного творчого  начала в українській людині, пробудженій до нового життя

Б утвердження думки про вільний вибір жінкою свого життєвого шляху та не-обхідність створення умов для її самореалізації

В заклик любити життя, цінувати й берегти все те прекрасне, що робить людину духовно багатою і щасливою

Г перемога добра над злом; за будь-яких обставин кожен передусім має бути Людиною

Д  розкриття характеру людини, яка підкорює місто

Запитання 17

Твір, у якому взаємодіють різні часові площини, поєднані спогадами, вставними новелами,  передісторіями персонажів., це

варіанти відповідей

А «Майстер корабля» Ю.Яновського

Б «Три зозулі з поклононом»

Г. Тютюнника

В «Зачарована Десна» О. Довженка

Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні»

П. Мирного

Д «Чорна рада» П. Куліша

Запитання 18

«Боярине, я тепер не раб твій, але вільний громадянин, і тілько моя громада може веліти мені мовчати. Я досі мовчав, але тепер мені велять говорити…» промовляє незадовго до смерті персонаж твору «Захар Беркут»

варіанти відповідей

А дружинник боярина  

Б Митько Вояк       

В Максим Беркут 

Г Бурунда-бегадир     

Д посланець із підгірського села

Запитання 19

«Як коротко, сильно і страшно  пише ця людина» - характеристика творчості митця, чию відносять до стильового напрямку 

варіанти відповідей

А імпресіонізму

Б неоромантизму

В реалізму

Г експресіонізму

Д  постмодернізму

Запитання 20

Укажіть митця, який здобув неперевершену славу поета-пісняра

варіанти відповідей

А Василь Симоненко

Б Іван Драч

В Олександр Олесь

Г Дмитро Павличко

Д Володимир Сосюра

Запитання 21

«Нерівня душ – це гірше, ніж майна» - провідна думка обох творів

варіанти відповідей

А «Лісова пісня» Л.Українки і «Чорна рада» П. Куліша

Б «Катерина» Т. Шевченка і « Маруся Чурай» Л. Костенко

В  «Модри Камень» О.Гончара і «Три зозулі з поклоном» Г. Тютюнника

Г «Лісова пісня» Л.Українки і « Маруся Чурай» Л. Костенко

Д « Маруся Чурай» Л. Костенко і «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського

Запитання 22

Установіть відповідність. Укажіть твори одного жанру.

Назва твору

А « Модри Камень»

Б « Захар Беркут»

В  «Моя автобіографія»

Г « Різдво»

Д «Місто»

Назва твору

1 «Тигролови»

2 « Сом»

3 « У теплі дні збирання винограду...»

4  «Меланхолійний вальс»

варіанти відповідей

А 1- д 2 -в 3 - г 4 - а


Б 1- б 2 -в 3 - г 4 - а


В 1- д 2 -в 3 - г 4 - б

Г 1- в 2 -б 3 - г 4 - а


Д 1- д 2 -в 3 - а 4 - г

Запитання 23

Співвіднесіть жанр твору та уривок із нього

Уривок із твору

А «Карпо й Лаврін купили й собі по коняці. А так як на одному коні далеко не заїдеш і багато не

завезеш, то вони спрягались кіньми під одну хуру й ділились заробітками пополовині…»

Б «Максим хоч і хотів би мати зятем Сидора, ще такого молодого, а вже унтер-офіцера, та, пригадавши своє гірке московське життя, непосидяче та невільне, сам згоджувався з дочкою...»

В «У лісі щось загомоніло, струмок зашумував, забринів, і вкупі з його водами з лісу вибіг “Той, що греблі рве” – молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами…»

Г «Пішов Кирило Тур, похилившись, у своїй відлозі з горбом. Ніхто б не пізнав тепер йогомолодецької  ходи, ні високою стану. Так собі, наче горбатий дід. Ось добирається він до Сомкової глибки…»

Д «Тепер, наживши кровавим потом копійку, спішив, щоб багатому Терпилові показатись годним його дочки; но вмісто багатого батька найшов мать і дочку в бідності і безпомощі…»

Жанр твору

1 соціально - побутова драма

2 соціально - психологічний роман

3 історичний роман

4 соціально- побутова повість

варіанти відповідей

А 1 - д 2 - б 3 - а 4 - г

Б 1 - г 2 - б 3 - в 4 - а

В   1 - а 2 - в 3 - г 4 - д

Г 1 - д 2 - г 3 - б 4 - а

Д 1 - д 2 - б 3 - г 4 - а

Запитання 24

Співвіднесіть рядки, що належать одному авторові

Поетичні рядки

1 «Маю я святе синівське право //З матір’ю побуть на самоті…»

2 «Зимовий вечір. Тиша. Ми. // Я Вам чужий – я знаю…»

3 «Людей мільярди і мільярди слів, // а ти їх маєш вимовити вперше!..»

4 «Чому ж стоїш без руху ти, // Коли ввесь світ співає?..»

Поетичні рядки

А «Чужа душа – то, кажуть, темний ліс. // А я скажу: не кожна, ой не кожна! //Чужа душа – то тихе море сліз. //Плювати в неї – гріх тяжкий, не можна»

Б «Сьогодні усе для тебе – Озера, гаї, степи...»

В «В житті мене ти й знать не знаєш, // Ідеш по вулиці – минаєш…»

Г «На кого завзявся Каїн? //Боже, покарай!..»

Д «Співочий грім батьків моїх, // Дітьми безпам’ятно забутий…»

варіанти відповідей

А 1 - б 2 - в 3 -а 4 -д

Б 1 - а 2 - г 3 -б 4 -д


В   1 - б 2 - г 3 -а 4 -д


Г 1 - в 2 - б 3 -г 4 -д

Д 1 - а 2 - г 3 -в 4 -д

Запитання 25

Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні.

Висловлювання

А «Чим він був для України, для розвою її громадського та духового життя, се відчуває кожний, хто чи то бачив на сцені цього батька українського театру, чи хоч би лише читав його твори…»

Б «Зараз уявляю собі Вас, як, сидячи за столом, плетете сітку – мотузяну на рибу й словесно – на людські душі. Коли б та сітка плелася довше, може, ми мали б не одну ще таку гарну річ, як “Мойсей”…»

В «Пізніше, коли тільки доводилося читати його нові поезії, де він оспівував матір, чи слухати “Пісню про рушник”, щоразу поставав мені перед очима образ цієї славної обухівської жінки у святковійвишиваній сорочці...»

Г «У його творчості поєдналися дві тенденції розвитку українського реалізму: соціальна й психологічна; саме це дало змогу письменнику розширити дослідницький аспект сутності людини в умовах національної та соціальної неволі…»

Д «Сюжет “Міста“ дуже простий, як, власне, і годиться бути сюжетові, – історія кар’єри молодика в нових для нього обставинах, формування людини в життьових і любовних пригодах…»

Письменник

1 Панас Мирний

2 Андрій Малишко

3 Валер’ян Підмогильний

4. Іван Франко


варіанти відповідей

А 1-а 2 - в 3 -д 4 - б

Б 1-г 2 - а 3 -в 4 - б

В 1-в 2 - г 3 -д 4 - б

Г 1-г 2 - в 3 -а 4 - б

Д 1-г 2 - в 3 -д 4 - б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест