Топографія та картографія», «Загальні закономірності географічної оболонки Землі

Додано: 23 вересня 2022
Предмет: Географія, 11 клас
Тест виконано: 373 рази
22 запитання
Запитання 1

Визначте твердження, що розкриває поняття гідросфера

 


варіанти відповідей

а) оболонка Землі, що включає в себе Світовий океан, води суходолу, води атмосфери;

  б) рідка оболонка Землі;

в) повітряна оболонка Землі пов’язані з нею силою тяжіння, бере участь у її добовому і річному русі.

г) це верхня і найменш щільна з усіх оболонок 

Запитання 2

Атмосфера – це:                                        

 


варіанти відповідей

а) нижній шар повітряної оболонки Землі; 


б) середній шар повітряної оболонки Землі; 


в) верхній шар повітряної оболонки Землі;

 

г) повітряна оболонка Землі; 

Запитання 3

Період повного обертання Землі навколо своєї осі становить.

 


варіанти відповідей

а) 34 год;


 б) 23 год 56 хв 04 сек


 в) 23 год 60хв; 


 г) 25 год.

Запитання 4

Сукупність умовних знаків до карти та пояснення до неї називають

 


варіанти відповідей

а) легендою карти; 


б) описом карти; 


в) історія карти. 

г) масштабом карти.

Запитання 5

Земля має справжню форму


 

варіанти відповідей

а) еліпоїд; 


 б) геоїд;   


в) диск;  


г) кулі.

Запитання 6

У вулканічних гірських породах багато порожнин, які виникли під час охолодження лави. Ці порожнини утворилися внаслідок:

 


варіанти відповідей

а) фізичного вивітрювання порід, що складається з лави;


б) виділення бульбашок газів з розплавленої лави;


в) випадання інтенсивних дощів на поверхню потоків лави; 


г) життєдіяльність організмів, які проникли в потоки лави.

Запитання 7

Чому середньорічна температура повітря знижується від екватора до полюсів?

 


варіанти відповідей

а) зменшується географічна широта;

 

б) знижується абсолютна висота поверхні; 


в) знижується атмосферний тиск над суходолом; 


 г) зменшується кут падіння сонячних променів.

Запитання 8

Який об’єкт розміщений в Атлантичному океані?

 


варіанти відповідей

а) Аравійське море;


б) острів Мадагаскар;  

 

в) Гібралтарська протока; 


г) Великий Бар’єрний риф.

Запитання 9

У якій півкулі відносно екватора розміщена Антарктида?

 


  

варіанти відповідей

а) Північній;  


б) Південній;


в) Західній; 

 г) Східній

Запитання 10

Як уплине на підземні води певної місцевості тривала літня засуха?

 


варіанти відповідей

а) зменшиться вміст солей у мінеральній воді джерела;


б) знизиться рівень води в колодязях;


 в) збільшиться напір води в артезіанських свердловинах; 

 

 г) зросте температура термальних вод родовища.

Запитання 11

Яку закономірність географічної оболонки відображено в змісті прислів’я «Після припливу завжди буває відплив»?

 


варіанти відповідей

а) ритмічність;

 

б) цілісність;

 

в) широту зональності


г) висоту поясність.

Запитання 12

На півдні Південної Америки взимку бувають морози, а на півдні Африки й Австралії – ні. Яка особливість цієї частини материка зумовлює відмінність клімату?

 


 

варіанти відповідей

а) розміщення в помірних широтах; 

 

б) більша протяжність із заходу на схід; 


 в) менший вплив сусіднього материка;

 г) домінування пустельних ландшафтів

Запитання 13

Метеорологія –


варіанти відповідей

А)наука, що досліджує будову, функціонування та розвиток ландшафтів як частин географічної оболонки Землі.


Б)наука про атмосферу, процеси та явища, що відбуваються в ній


В)вивчає питання походження клімату й механізми його формування, описує й класифікує клімат різних обласей Землі, досліджує клімат минулого й прогнозує майбутні зміни клімату

Запитання 14

Ландшафтознавство –


варіанти відповідей

А)вивчає закономірності формування й просторове поширення грунтів.

Б)наука, що досліджує будову, функціонування та розвиток ландшафтів, як частин географічної оболонки Землі.

В)вивчає географічну оболонку та її компоненти.


Запитання 15

Суспільно-географічні науки:


варіанти відповідей

А)досліджують територіальне розміщення й розвиток господарства, населення Землі, окремих її регіонів і країн.


Б)вивчають географічну оболонку та її компоненти. 


Запитання 16

Економічна географія:



варіанти відповідей

А)досліджує територіальну організацію життя людей із точки зору умов життя, праці, побуту, відпочинку, обслуговування, відтворення життя. 

Б)вивчає територіальні особливості формування та розвитку населення й населених пунктів у різних соціальних, економічних і природних умовах.

В)вивчає закономірності територіальної організації господарства, умови й особливості його розвитку та розміщення як у світі, так і в різних країнах і районах.

Запитання 17

Детальним вивченням земної поверхні , дослідженням і розробкою способів зображення цієї поверхні у вигляді топографічних карт і планів, займається:


варіанти відповідей

А)картографія  


Б)топографія               


В)геодезія

Запитання 18

Галузь науки, техніки і виробництва, що охоплює вивчення, створення і використання картографічних творів:


варіанти відповідей

А)картографія       


Б)топографія               


    В)геодезія

Запитання 19

Топографічні карти складають у :


варіанти відповідей

А)азимутальній проекції


Б)рівнокутній поперечній циліндричній проекції


В)конічній проекції

Запитання 20

Масштабні (контурні )умовні знаки:


варіанти відповідей

А)символи (знаки), що зображують предмети, площа яких не може бути виражена в масштабі карти


Б)використовують для позначення об’єктів, що відображаються в масштабі карти або плану (н-д: болота, озера)


В)використовують для позначення видовжених об’єктів, при цьому їхня довжина відображена в масштабі карти, а ширина завищена

Запитання 21

Пояснювальні умовні знаки:


варіанти відповідей

А)застосовують для додаткової характеристики предметів


Б)використовують для позначення об’єктів, що відображаються в масштабі карти або плану


В)використовують для позначення видовжених об’єктів, при цьому їхня довжина відображена в масштабі карти, а ширина завищена

Запитання 22

На основі топографічних карт складають географічні, геологічні та інші спеціальні карти:


варіанти відповідей

А)так

Б)ні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест