1.У якому з Універсалів Центральної Ради було проголошено нижчеподане?
"«Однині Україна стає Українською Народньою Республікою. Не відділяючись від Республіки Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі, щоб силами нашими помогти всій Росії, щоб уся Республіка Російська стала федерацією рівних і вільних народів...»
Прочитайте фрагмент історичного джерела та виконайте завдання 2-4.
«...Ухвалити докладені до цього статут та штати Української Академії Наук в м. Києві та її установи... З-поміж перелічених у статуті наукових установ Академії... витворюються в біжучому році: Фізичний інститут, Геодезичний інститут, лабораторія для спроб над матеріалами при Інституті прикладної механіки, Ботанічний сад, Акліматизаційний сад, Демографічний інститут для виучування економічної кон'юнктури та народного господарства України... Первісний склад Академії становлять 12 академіків, що на подання од міністра народної освіти та мистецтва призначає...»
2. Коли було ухвалено документ, уривок з якого наведено?
3. Який уряд ухвалив документ, уривок з якого наведено вище?
4. Хто очолив установу, про заснування якої йдеться у фрагменті джерела?
5. Уставте пропущену дату.
На початку 1930-х рр. у вищому партійному середовищі СРСР знову почалися розмови про перенесення столиці до
Києва. Переїзд був зумовлений необхідністю «наближення уряду України, центрального партійного й радянського апа-
ратів до найважливіших сільськогосподарських районів, розташованих на Правобережжі, а також для подальшого і
швидкого розвитку національно-культурного будівництва і більшовицької українізації на базі індустріалізації і колек-
тивізації». У червні______ у місто над Дніпром переїхали вищі державні й партійні установи УСРР - ЦК КП(б)У, РНК УСРР
та ВУЦВК.
6. Які явища характерні для розвитку науки та культури в 1929-1938 рр.?
1 відсутність ідеологічного контролю
2 масове закриття театрів і бібліотек
3 розвиток культурних зв'язків з країнами Заходу
4 розширення мережі наукових установ
5 боротьба з «націоналістичними елементами» у ВУАН
7. Побудуйте логічний ланцюжок, заповнивши пропуск.
«Пацифікація» - вбивство Броніслава Перацького - _________ - варшавський і львівський 1935 - 1936 рр. суді
процес.
8. Про які роки Другої світової війни йдеться в уривку з джерела?
«Чорний німецький орел із свастикою в пазурях мав успіх неабиякий у перетворенні Києва на німецьке місто. На ні школи вже закриті, вчителям і учням треба відбувати трудову повинність. Студентів медінституту, єдиного вого вузу, скликали на подвір'ї і сказали, що в навчанні робиться перерва, а всі студенти їдуть на роботу до Німе ни. Як хто протягом трьох днів не з'явиться на вокзал із речами, родина такого не одержить хлібних карток, а мс конфіскується. Трамваї ходять тільки в години переїзду робітників німецької промисловості, а людність міста Кі не має права увійти в трамвай, хіба хто впроситься й заплатить кондукторові десять карбованців. Крамниці, н< ото з надією поглядали кияни, вже відремонтувалися, все в них є із українських виробень та фабрик і все те -фюр дойче". Кооперативи вже закриті, перукарні, фотографії, комісійні крамниці конфісковані».
9.У чому виявлялася радянська політика в західноукраїнських землях у перші повоєнні роки?
1 співпраці з греко-католицькою церквою
2 залученні місцевої інтелігенції до роботи в органах влади
3 примусовій колективізації
4 створенні умов для розвитку багатопартійності
5 істотній промисловій модернізації
6 придушенні збройного опору національних сил
7 розвитку соціальної сфери
10.Для якого періоду історії України характерні нижченаведені характеристики?
• Дотримання певних домовленостей і показового демократизму на вершині влади спричинило небачений раніше різновид диктатури - геронтократію. • Політика «розрядки» й Гельсінські угоди створили нову ситуацію в Україні і сприяли трансформації дисидентського руху в рух правозахисників, який міг розраховувати на підтримку Заходу. • Зростання в Україні за відсутності масового терору прагнення до унезалежнення від волюнтаризму кремлівських керівників, що охопило насамперед частину партноменклатури та творчої інтелігенції. Це спричинило нову кампанію боротьби з «українським буржуазним націоналізмом».
Прочитайте фрагмент історичного джерела та виконайте завдання 11-13.
«...Ми сидимо на сцені київського кінотеатру "Україна"... С. Параджанов стоїть, дякуючи кожному виступаючому. Із зали піднімається І. Дзюба з букетом. Говорить теплі слова, вручає квіти, раптом повертається і звертається до зали: "Почалися арешти, повторюється 37-й рік..." І перелічує прізвища затриманих... Піднялася жахлива паніка... Підхоплюється Василь Стус і кричить українською крізь гул запущеної чекістами сирени: "Хто проти тиранії- встаньте1."...»
11. Коли відбулася подія, про яку йдеться в джерелі?
12. Після перегляду якого фільму відбулися події, про які йдеться у фрагменті джерела,що вище?
13.Який термін використаєте для характеристики подій та явищ, про які йдеться у фрагменті джерела
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома