Творчість Лесі Українки

Додано: 27 жовтня 2023
Предмет: Українська література, 10 клас
15 запитань
Запитання 1

Вкажіть назву першої поетичної збірки Лесі Українки:

варіанти відповідей

,,Романси’’;                                                     

,,Зів’яле листя’’;

,,Сім струн’’;

,,На крилах пісень’’.

Запитання 2

Вкажіть назву вірша Лесі Українки, з якого взяті рядки:

Так! Я буду крізь сльози сміятися,

Серед лиха співати пісні;

Без надії таки сподіватись,

Буду жити! – Геть, думи сумні!

варіанти відповідей

,,Стояла я і слухала весну’’;

,,І все-таки до тебе думка лине’’;

,,Contra spem spero’’;

,,Слово, чому ти не твердая криця?”

Запитання 3

Що передає Леся Українка у вірші ,,Contra spem spero’’:

варіанти відповідей

почуття і роздуми людини, яка наперекір долі прагне до повноцінного життя;

почуття поета під час творчого натхнення;

заперечення пасивного співчуття стражданням народу;

заклик до активної боротьби.

Запитання 4

М. Драгоманову присвячений цикл поезій:

варіанти відповідей

,,Сім струн’’;

,,Подорож до моря’’;

,,Сльози-перли’’;

,,Пісні про волю’’.

Запитання 5

. Вершина драматичної майстерності Лесі Українки – твір: 

варіанти відповідей

,,Одержима’’; 

,,В катакомбах’’;                          

,,Лісова пісня’’;

,,Бояриня’’.

Запитання 6

Вкажіть жанр твору ,,Лісова пісня’’:

варіанти відповідей

трагедія;

драматичні діалоги;

драматична поема;

драма-феєрія.

Запитання 7

Де відбуваються події у творі Лесі Українки ,,Лісова пісня’’?

варіанти відповідей

у Галичині;

на Волині;                                                  

у Криму;                                          

у Карпатах.

Запитання 8

Хто і кому в ,,Лісовій пісні’’ каже: ,,Ну, як таки, щоб воля та пропала? Се так колись і вітер пропаде?’’

варіанти відповідей

Лукаш матері;                                

Лукаш Мавці;                                             

Мавка дядькові Левові;

Мавка Лісовику.

Запитання 9

. Вкажіть основну проблему ,,Лісової пісні’’:

варіанти відповідей

невірність у коханні;                     

матеріальне забезпечення сім’ї;

боротьба за вільне, духовно багате життя людини проти дрібновласницької захланності;

екологічна.

Запитання 10

Що повертає Лукаша з вовкулаки у людину?

варіанти відповідей

молитва матері;                              

чарівне слово Мавки;

сила Лісовика;

вогонь Перелесника.

Запитання 11

Кому адресовані слова:

Не зневажай душі своєї цвіту,

Бо з нього виросло кохання наше!                                                                                                                                                           

варіанти відповідей

Мавці;                              

Лукашеві;                                                   

Килині;                      

Перелеснику.

Запитання 12

,,Від часу Шевченкового ,,Поховайте та вставайте, кайдани порвіте’’  Україна не чула такого сильного,  гарячого та поетичного слова, як з уст сеї слабосилої,  хорої дівчини’’. Кому належать слова?

варіанти відповідей

М. Коцюбинському;                  

О. Маковею;

І. Франкові;

М. Павлику.

Запитання 13

Укажіть твори Лесі Українки:

варіанти відповідей

,,Одержима’’;                                              

,,Давня казка’’;                                            

,,Мойсей’’;                                            

,,Камінний господар’’;                         

,,Іван Вишенський’’;                         

,,Роберт Брюс, король шотландський'';

,,Кавказ’’.       

Запитання 14

Вкажіть ознаки неоромантизму:

варіанти відповідей

увага до неповторного внутрішнього світу людини;

зображення типових подій і характерів у типових обставинах;

культ героїзму, боротьби, сильної вольової особистості;

Прагнення автора до об’єктивності;

Відтворення дійсності, її правдоподібне зображення;

улюблений образотворчий прийом контрасту;

                                                                  

Запитання 15

Визначте, які художні і стилістичні засоби використано у поезії:

Була весна весела, щедра, мила,

Промінням грала, сипала квітки,

Вона летіла хутко, мов стокрила,

За нею вслід співучії пташки!

варіанти відповідей

епітет;                                                            

анафора;                                                            

тавтологія;                                                            

метафора;

інверсія;

порівняння;

безсполучниковий зв’язок.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест