Творчість Т.Шевченка

Додано: 4 травня 2020
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 360 разів
24 запитання
Запитання 1

Творчість Т. Шевченка 1843-1847 років називають...


 

варіанти відповідей

 ранньою творчістю

  періодом заслання

 періодом "Трьох літ"


  пізньою творчістю

Запитання 2

Якою є тема вірша "Ісаія.Глава 35"?

  

  

варіанти відповідей

 Мрія поета про неодмінність повалення самодержавства і розбудову нового суспільства — трудящих

Викриття загарбницької політики російського самодержавства, показ страждань поневолених народів Кавказу, зображення реакційної ролі церкви і прогнилої дворянської культури.

  Показ змодельованого образу національної еліти, якою вона повинна бути, визначення її політичних та морально-етичних поглядів.

Розповідь поета про власну життєву долю, яка не лукавила до митця.

Запитання 3

Посланням є твір


 

 

варіанти відповідей

 "Кавказ"

 "Наймичка"

 "І мертвим, і живим..."

  "Причинна"

Запитання 4

Сцена «генерального мордобитія» (за визначенням І.Франка) – кульмінаційний момент твору:

 

варіанти відповідей

«І мертвим, і живим, і ненарожденним"


«Сон» («У всякого своя доля…»)

"Кавказ"

"Запоіт"

Запитання 5


 Критика української еліти, яка зневажає свій народ, і заклик до соціального примирення заради відродження нації звучить у творі Т.Шевченка:

варіанти відповідей

 "Кавказ"


 "До Основ'яненка"


"Доля"

 "І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

Запитання 6

Як назвав Т. Шевченко цикл віршів, написаних під час ув’язнення в Петропавловській фортеці?

 

варіанти відповідей

«Думи мої…»


«Три літа»


«В казематі»

«Невольнича лірика»

Запитання 7

У посланні "І мертвим, і живим, і ненародженим..." поет звертається до

варіанти відповідей

до міщан

до знедолених кріпаків

до царя та вельмож

до української еліти

Запитання 8

Головна думка послання "І мертвим , і живим..."-

варіанти відповідей

Осуд загарбницької політики

Застереження довірливим дівчатам

Уславлення сили материнської любові

Заклик до об'єднання заради покращення долі народу

Запитання 9

Що взяла Катерина з собою в далеку дорогу з вишневого саду? 

варіанти відповідей

Вишневу гілку

Вишневий цвіт

Землю

Води з криниці

Запитання 10

У рядках з поеми "Кавказ" "Лягло костьми / Людей муштрованих чимало/ А сльоз, а крові? Напоїть / Всіх імператорів би стало / З дітьми і внуками, втопить / В сльозах удов*їх" автор втілює ідею...

варіанти відповідей

співчуття нещасним

гнівного осуду загарбницької політики російського самодержавства

оспівування могутності російської армії

захоплення політикою російського імпералізму

Запитання 11

Найкращим у світі ліричний герой поезії "У нашім раї на землі..." вважає...

варіанти відповідей

чисту совість

добре ім'я

матір і дитину

рідну землю

Запитання 12

Кульмінація твору Т.Шевченка "Наймичка":

варіанти відповідей

невтішна самотня старість

смерть наймички

розкриття наймичкою сокровенної таємниці власному синові

Весілля сина

Запитання 13

Скільки років Тарас Шевченко був на засланні?

варіанти відповідей

5

25

10

15

Запитання 14

Визначте жанровий різновид поем "Катерина" та "Наймичка".

варіанти відповідей

Соціально-сатирична

Бурлескно-травестійна

Соціально-побутова

Соціально-психологічна

Запитання 15

Знайомство у творі "Наймичка" зі старими заможними хуторянами - дідом і бабою, їхньою невтішною самотньою старістю є...

варіанти відповідей

експозицією

прологом

зав'язкою

кульмінацією

Запитання 16

Що спільного в образах головних героїнь творів «Катерина» та «Наймичка»?

варіанти відповідей

обидві покритки

покінчили життя самогубством  

їхні сини стали поводирями сліпих кобзарів 

обидві живуть на чужині

Запитання 17

«І чужому научайтесь,/ Й свого не цурайтесь» - цитата із твору

варіанти відповідей

«Катерина» 

«Сон» 

«Гайдамаки»

«І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Запитання 18

Засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, аморальності земляків - перевертнів - провідний мотив твору Т. Шевченка

варіанти відповідей

«Кавказ»  

«Сон» («У всякого своя доля»)

«І мертвим, і живим, і ненарожденним...»  

«Гайдамаки»

Запитання 19

Гонту й Залізняка як реальних історичних діячів зображено у творі

варіанти відповідей

«Гайдамаки»

«Кавказ»

«Сон»

«Іван Підкова»

Запитання 20

Сцена «генерального мордобитія» (за визначенням І.Франка) – кульмінаційний момент твору:

варіанти відповідей

«І мертвим, і живим, і ненарожденним» 

«Сон» («У всякого своя доля…»)  

«Кавказ»  

«Гайдамаки»  

Запитання 21

Рядки «Борітеся - поборете, / Вам Бог помагає! / За вас слава / І воля святая!» взято з твору Т.Г.Шевченка:

варіанти відповідей

«Сон» («У всякого своя доля») 

«Кавказ» 

«І мертвим, і живим»

«Гайдамаки»

Запитання 22

Який художній засіб використаний у рядках:

«Буває, іноді дивлюся,

Дивуюсь дивом...»

варіанти відповідей

 Риторичне звернення

 Порівняння

 Епітет

Тавтологія

Запитання 23

Т.Шевченко в наведеному уривку із поезії «Ісаія. Глава 35»

«Оживуть степи, озера,

І не верствовії,

А вольнії, широкії,

Скрізь шляхи святії» ,-   вдається до художніх засобів:

варіанти відповідей

 гіперболи, метафори

 епітетів, метафори

 епітетів, порівнянь

 персоніфікації, анафори

Запитання 24

Які слова з Біблії стали епіграфом до твору "Сон" ("У всякого своя доля")?

варіанти відповідей

«Коли хто говорить: люблю Бога, а брата сво­го ненавидить, — лжа оце»

"Дух истины, его же мир не может прияти, яко не видит его, ниже знает его"

 «Глагол же Господень пребывает во веки, се же есть Глагол, благовествованный в вас»

"А Я говорю вам: любите врагов ваших, благословляйте проклинающих вас, благотворите ненавидящих вас и молитесь за обижающих вас и гонящих вас"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест