У якому регіоні України сформувалися перші українські політичні партії?
Чим була зумовлена масова трудова еміграція українців наприкінці ХІХ ст.?
Ініціаторами створення першої політичної партії в Галичині були:
Що вплинуло на процес утворення українських політичних партій у Галичині наприкінці ХІХ ст.?
Із яких регіонів України в останній третині ХІХ ст. переважала трудова еміграція на Захід?
У якому році відбулась описана подія?
"Зваживши, що теперішні економічні, політичні і культурні потреби нашого простого народа і інтелігенціі такі, що обі наші старші партіі — народовска і москальофільска, — при своіх основах і цілях, не в стані заспокоїти тих потреб, — ми, руско-украйінскі радикали, порозумівшися приватно в днях 4 і 5 н. ст. жовтня 1890 р., виступаємо отеє яко нова партія..."
Хто були засновниками й керівниками організації, уривок із програми якої наведено?
"Зваживши, що теперішні економічні, політичні і культурні потреби нашого простого народа і інтелігенціі такі, що обі наші старші партіі — народовска і москальофільска, — при своіх основах і цілях, не в стані заспокоїти тих потреб, — ми, руско-украйінскі радикали, порозумівшися приватно в днях 4 і 5 н. ст. жовтня 1890 р., виступаємо отеє яко нова партія..."
Про яке соціально-економічне явище йдеться в уривку з історичного джерела:
«Нужда галицька так надоїла нашим людям, що і в пекло не бояться йти, щоб лише втекти з рідного краю… Пішов голос про Бразилію. Незнаний цей край, далекий, але народ не зважав, не роздумував довго: утекти з неволі – це єдиний вихід»?
Кооператив — добровільне об’єднання людей, які на пайових засадах спільно займаються певним видом господарської діяльності.
Українські селяни, господарюючи в ринкових умовах, стикалися з багатьма складними проблемами — збут продукції, придбання техніки, отримання позик у банках тощо. Для багатьох із них самостійне розв’язання було надзвичайно складним процесом.
Селяни, а також міське дрібноремісниче населення й робітники за допомогою українських громадських діячів об’єднувалися в різноманітні кооперативи — споживчі, виробничі, кредитні тощо.
Питання:
Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях було:
Зображене рекламне оголошення початку ХХ ст. свідчить про розгортання на західноукраїнських землях
На початку ХХст. влада Австро-Угорщини йшла на поступки українцям Східної Галичини з огляду на конфронтацію з
Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла
Яка форма монополістичного об’єднання була домінуючою в промисловості Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?
Єдиною партією Наддніпрянської України, яка обстоювала ідею самостійності України, була:
Автором брошури «Самостійна Україна» був:
Хто був керівником Української громади у І Державній Думі?
Укажіть причини аграрного перенаселення Надніпрянської України на початку XX ст.
Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?
«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»
Яке щоденне періодичне видання було започатковано Є. Чикаленком у роки революції 1905-1907 рр.?
Про кого з історичних діячів йдеться:
«Співзасновник Української національно-демократичної партії (УНДП), згодом її голова. Обирався послом до австрійського парламенту та галицького крайового сейму. У роки Першої світової війни очолював Головну українську раду, а згодом Загальну українську раду. Після проголошення ЗУНР став головою її першого уряду»?
Головна українська рада в серпні 1914 р. закликала українців Галичини
Політична організація емігрантів із Наддніпрянської України, створена у Львові на початку Першої світової війни, що проголосила метою своєї діяльності побудову самостійної соборної Української держави — це
Легіон Українських січових стрільців — це військова частина, створена за ініціативи
У яких скликаннях російської Державної Думи були створені українські громади?
Прочитайте уривок і вкажіть автора цих слів:
"Часи вишиваних сорочок ... минули і ніколи вже не вернуться. Українська інтелігенція стає до боротьби кривавої і безпощадної. Вона вірить в сили свої і вона виповнить свій обов'язок. Вона виписує на своєму прапорі ці слова: "Одна єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна вд Карпат аж по Кавказ ... Наша нація ступила на новий шлях життя, а ми мусимо стати на її чолі, щоб вести до здійснення великого ідеалу" ... Державна самостійність єсть головна умова існування нації, а державна незалежність єсть національним ідеалом у сфері міжнаціональних відносин".
Який напрям політики царського уряду щодо України після революції 1905—1907 рр. розкриває поданий нижче уривок з історичного джерела?
«Українська мова непридатна для створення рідної малоросам обласної культури... Південноросійська народна школа не має потреби в малоросійських підручниках і навчанні. Підручники та книги на українській мові не тільки некорисні, але й небезпечні...»
Позначте діяча.
"У 1901 році він стає одним з наймолодших митрополитів в історії Української греко-католицької церкви. Нащадок старого українського, але спольщеного графського роду, він спочатку викликав недовіру багатьох українців, підозру, що сприятиме полякам. Поляки сподівалися, що молодий митрополит використає свій вплив для послаблення українського руху.Але митрополит скоро включився в боротьбу за права українців і під його впливом багато священиків порвало з москвофільством і приєдналося до народовицького табору."
Укажіть, коли в Наддніпрянщині було засновано першу політичну партію
У якому році було створено Товариство українських поступовців?
«Перша «Просвіта» в підросійській Україні була відкрита .в.............30 жовтня 1905 р. Вона мала власну бібліотеку й історичний музей, створила окремий фонд для видання книжок.
В якому місті?
Потребу здобуття політичної незалежності України вперше обґрунтував
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома