Україна ХХ - початку ХХІ століття (2)

Додано: 26 червня 2020
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 108 разів
30 запитань
Запитання 1

1. У якій галузі промисловості Наддніпрянської України вітчизняні підприємці на початку XX ст. посідали провідне місце?

варіанти відповідей

А вугледобувній

Б металургійній

В харчовій

Г хімічній

Запитання 2

2. Визначте автора та назву наведеного джерела:


«... Третя Українська інтелегенція стає до боротьби за свій нарід, до боротьби кривавої і безпощадної, і вона виповнить свій обов’язок. Вона виписує на своєму прапорі сі слова: “Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна від Карпат аж по Кавказ...”»

варіанти відповідей

А Микола ІІ, Маніфест 17 жовтня


Б Ю. Бачинський, «Ukraina irredenta»


В П. Столипін, «Циркуляр»


Г М. Міхновський, «Самостійна Україна»

Запитання 3

3. Прочитайте уривок зі статті В. Г. Короленка та виконайте завдання. «…вони лестять народним забобонам, роздмухують марновірство й наполегливо кличуть до насильства над іноплемінними співвітчизниками. З приводу ще не розслідуваного вбивства в Києві хлопчика Ющинського в народ знову кинута брехлива казка про вживання євреями християнської крові. Це давно відомий прийом старого бузувірства». Настрої, описані в уривку, були властиві частині суспільства часів 

варіанти відповідей

А «Київської катастрофи».

Б «Кривавої неділі».

В «Справи Бейліса».

Г «Листопадового зриву».

Запитання 4

4. Для представників пролетаріату напередодні революції 1905–1907 рр. акту-

альною була вимога

варіанти відповідей

А перерозподілу землі


Б брати участь у формуванні державної політики


В стабільності і недоторканності власності й прибутків


Г установлення мінімальних розмірів заробітної плати, пенсії

Запитання 5

5. Для соціально-економічного розвитку українських земель періоду Першої світової війни було характерним

варіанти відповідей

А зростання виробництва сільгосппродукції.

Б посилення інфляційних процесів в економіці.

В збільшення виробництва продуктів нафтопереробки.

Г ліквідування механізмів державного регулювання економіки.

Запитання 6

6. Пам"ятка, зображена на фото, є частиною міської архітектури:

варіанти відповідей

А Харкова

Б Одеси

В Києва

Г Львова

Запитання 7

7. Де напередодні Першої світової війни діяли націо-

нальні та спортивно-культурні організації «Сокіл», «Січ», «Пласт»:

варіанти відповідей

А Наддніпрянщина

Б Буковина

В Галичина

Г Закарпаття

Запитання 8

8. Яким Універсалом Української Центральної Ради закладено «міцну підвалину», «аби крайова влада стала справжньою фактичною владою»?

варіанти відповідей

А Першим

Б Другим

В Третім

Г Четвертим

Запитання 9

9. За участі Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лонтрінгена (Василя Вишиваного) було проведено:

варіанти відповідей

А відкриття парафій греко-католицької церкви на Західній Галичині



Б українізацію окремого полку австрійської армії



В створення Українського Національного музею у Львові



Г мобілізацію юнаків до лав Українських січових стрільці

Запитання 10

10. Оберіть подію, до якої мав відношення зображений на фото історичний діяч:

варіанти відповідей

А вигнання військами УНР більшовиків з Криму на весні 1918 р.


Б створення першого пам’ятника Т.Шевченку в м. Ромни



В заснування Української академії наук

Г організації найбільшого антибільшовицького повстання в 1919 р.

Запитання 11

11. Слова Й.Сталіна «…Ми маємо ворогів внутрішніх …Ми маємо ворогів зовнішніх… Ми мали кризу заготівлі, яку вже ліквідовано. Криза заготівлі стала першим серйозним виступом капіталістичних елементів села проти радянської влади» були сигналом до

варіанти відповідей

А запровадження продрозверстки.

Б створення системи МТС.

В розпуску колгоспів.

Г згортання непу.

Запитання 12

12. Як називалася система державної заготівлі сільгосппродуктів в УСРР у 1919- 1921 р.?

варіанти відповідей

А продрозкладка


Б продподаток


В хлібозаготівля


Г держпостачання

Запитання 13

13. У царині якого мистецтва творив діяч?

варіанти відповідей

А Кіно

Б Література

В Музика

Г Театр

Запитання 14

14. Про яке явище в суспільно-політичному житті України 1930-х рр. XX ст. пи-

сав М. Хрущов? «По Україні наче Мамай пройшов. Не було... ні секретарів обкомів партії в республіці, ні голів облвиконкомів. Навіть секретаря Київського міськкому не було.»

варіанти відповідей

А мобілізацію до Червоної армії


Б розкуркулення


В масові репресії


Г забезпечення новобудов трудовими ресурсами

Запитання 15

15. Кореспондент газети «Saturday Evening Post», відвідавши в 1945 р. Україну, написав: «Те, що дехто намагається зобразити як російську славу, було, насамперед, українською війною. Жодна європейська країна не постраждала більше від глибоких ран, нанесених своїм містам, своїй промисловості, сільському господарству, людській силі».

Описаний у документі стан України став офіційною підставою для

варіанти відповідей

А участі представників УРСР у створенні ООН.

Б включення Західної України до складу УРСР.

В надання республіці допомоги за «планом Маршалла».

Г обрання України членом Наради з безпеки та спіробітництва в Європі.

Запитання 16

16. Плакат дає змогу визначити


варіанти відповідей

А причини індустріалізації


Б характер індустріалізації


В джерела індустріалізації


Г етапи індустріалізації

Запитання 17

17. Зародження дисидентського руху в Україні відбулося в період

варіанти відповідей

А «повоєнної відбудови».

Б «відлиги».

В «застою».

Г «перебудови».

Запитання 18

18.Хто з діячів, зображених на фото, був автором робіт, про які йдеться у цитованому джерелі: «“Звенигора” у моїй свідомості відклалася як одна з найцікавіших робіт — це “прейскурант моїх творчих можливостей”, я зробив її одним духом — за сто днів, не зробив, а проспівав, як птах. Мені хотілося розсунути рамки екрана <...> заговорити мовою великих узагальнень <...> знімав твір “Земля”, гімн праці на землі, хліборобству та людині, яка працює на землі, є частиною космічного ритму буття...»

варіанти відповідей
Запитання 19

19. Уривок з історичного джерела: «Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що «пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі»...» доцільно використовувати, характеризуючи явище


варіанти відповідей

А «лисенківщини»


Б «боротьби з космополітизмом»


В «волобуєвщини»


Запитання 20

20. Кому належать слова: "Жить стало лучше, жить стало веселей!"

варіанти відповідей

А Брежнєв

Б Хрущов

В Сталін

Г Горбачов

Запитання 21

21. Якою була перша реакція українського компартійного керівництва на Чорнобильську катастрофу?



варіанти відповідей

А негайне вжиття заходів, спрямованих на подолання наслідків аварії


Б прагнення приховати факт аварії від широкої громадськості


В залучення іноземних спеціалістів для ліквідації наслідків аварії


Г організація показного покарання всіх причетних до аварії осіб

Запитання 22

22. Яка з рис була характерна для всіх напрямків дисидентства?

варіанти відповідей

А ознайомлення українського суспільства з Декларацією прав людини ООН


Б боротьба за національні інтереси українського народу


В відновлення українських греко-католицьких та автокефальних церков


Г засудження російського шовінізму, імперської політики, виступ на захист прав та свобод усіх народів

Запитання 23

23. Один з творців української естрадної музики, автор 107 пісень, 53 інструментальних творів, автор найкращих пісень року в СРСР – «Червона рута» (1971 р.) та «Водограй» (1972 р.) – це

варіанти відповідей

А Л. Биков.

А Л. Биков.

Б В. Івасюк.

В І. Миколайчук.

Запитання 24

24. Якщом чином було вирішено проблему ядерної зброї, що перебувала на території України?

варіанти відповідей

А збереження за Україною ядерного статусу до її вступу у блок НАТО, після чого вонапередасть боєголовки на озброєння блоку

Б Україна частково відмовилася від ядерної зброї, зберігши за собою тактичну ядерну зброю, ратифікувала договір «СТАРТ-2»

В Відмова України від стратегічного ядерного озброєння, ратифікація договору

«СТАРТ-1», збереження інших видів ядерної зброї

Г «СТАРТ-1», збереження інших видів ядерної зброї Україна повністю відмовилася від ядерної зброї, ратифікувала договір «СТАРТ-1»,

приєдналася до Договору «Про нерозповсюдження ядерної зброї»

Запитання 25

5.  Коли було створено УЦР?  

варіанти відповідей

А  лютий 1917 р. 

Б  березень 1917 р. 

В  квітень 1917 р. 

Г  червень 1917 р.

 

Запитання 26

10.   Репресії проти якої соціальної групи ілюструє зображення? 


варіанти відповідей

А  технічної інтелігенції 


Б  військових кадрів, що мали досвід служби в царській армії 


В  українських учених-гуманітаріїв 


Г  селян, що проживали в місцевості, де не виконувався план хлібозаготівель

 

Запитання 27

13.   Які землі належали до складу Трансністрії? 

варіанти відповідей

А Львівська, Дрогобицька, Станіславська й Тернопільська області 


Б Правобережжя, більша частина Лівобережжя й південні райони, що прилягали до  Криму 


В Східні райони України аж до узбережжя Азовського моря та Кримський півострів 

Г Одеська область, південно-західні райони України

 

Запитання 28

26. Оберіть мистецький твір, створений Марією Приймаченко:

варіанти відповідей
Запитання 29

29. Перегляньте зображення та дайте відповідь на запитання:

(Напис на плакаті «СРСР/ Хай живе плюралізм!» )

Оберіть факти, які були притаманні періоду побутування наведеного плакату: 

варіанти відповідей

1 Падіння авторитету комуністичної партії

2 Запровадження щомісячного авансування колгоспників

3 Початок політики гласності

4 Утвердження концепції «розвиненого соціалізму»

5 Поява фінансово-промислових груп та олігархів

6 Дострокові вибори до Верховної Ради України

7 Закон про «Економічну самостійність УРСР»  

Запитання 30

30. Що було характерним для культурно-освітнього процесу в УРСР у другій половині 1930-х рр.?  

варіанти відповідей

1 згортання українізації



2 репресії проти представників української інтелігенції


3 ліквідація більшості університетів


4 створення "театру корифеїв"


5 панування романтизму в образотворчому мистецтві


6  організація контрольованих владою творчих об'єднань письменників, композиторів, художників)


7 підтримка державою появинових мистецьких напрямків і течій

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест