Визначте особливість політичного життя в умовах загострення кризи
радянської системи:
Укажіть правильне твердження:
Про кого йде мова:
«Один з активних учасників акції протесту у вересні 1965 р. в кінотеатрі «Україна» в Києві. За кордоном вийшла його збірка поезій «Зимові дерева», засуджений за антирадянську агітацію, помер в ув'язненні»
Економічна реформа 1965 року мала обмежений характер, тому що:
Укажіть причини активізації опозиційного руху в другій половині 1960-х — на початку 1970-х років: (3)
Визначте позитивні чинники економічної реформи 1965 р. («косигінська» реформа): (3)
Фаза суспільного розвитку, перехід на між соціалізмом і комунізмом в 1960–1970-х рр., отрималаназву:
Укажіть, яке з наведених положень характеризує період середини 60-х — середини 80-х рр. ХХ ст. в СРСР.
Назвіть прізвище українського дисидента, який очолив Українську групу сприяння виконанню Гельсінських угод.
Назвіть прізвище українського радянського партійного діяча, що був автором книги «Україна наша радянська», яка з посиленням курсу на централізацію була розкритикована як «національно обмежена».
Укажіть ознаку, що характеризує розвиток радянської економіки в 60—
80-ті рр. ХХ ст.
Укажіть методи боротьби, що застосовувались дисидентами в 60— 80-ті рр. ХХ ст.
1) Організація акцій громадянської непокори;
2) терористичні акти;
3) «самвидав»;
4) страйки;
5) створення правозахисних організацій;
6) написання листів протесту до керівництва СРСР та зарубіжних країн.
Які два твердження характеризують стан культури УРСР у другій половині 60-х — першій половині 70-х рр.?
1 Офіційна популяризація надбань історичної школи М. Грушевського.
2 Вихід на екрани художніх фільмів нового напряму в українській кінематографії - «поетичного кіно».
3 Заохочення використання української мови в театральних виставах.
4 Перетворення теми героїзму народу у війні та розбудови народного господарства на провідну в образотворчому мистецтві.
5 Критика владою творів українських письменників, створених за канонами оціалістичного реалізму.
Що з наведеного належало до підсумків проведення у другій половині 1960-х років економічної реформи?
Що з наведеного характеризує політичне життя в 1970 — середині 1980-х рр.?
Яке твердження відповідає поняттю «екстенсивне виробництво»?
Яке твердження відносно повсякденного життя населення УРСР у 70-80-х роках є хибним?
Укажіть, яке твердження є хибним:
Укажіть прізвище голови Головної редакційної колегії 26-томної «Історії міст і сіл Української РСР»:
Один з творців української естрадної музики, автор 107 пісень, 53 інструментальних творів, автор найкращих пісень року в СРСР - «Червона рута» (1971 р.) та «Водограй» (1972 р.) - це
Український літературознавець, літературний критик, громадський діяч, дисидент радянських часів, Герой України (2001), академік НАН України
У вересні 1965 року на прем'єрі фільму «Тіні забутих предків» у кінотеатрі «Україна» (Київ) разом із Василем Стусом і В'ячеславом Чорноволом вийшов на сцену з першим у СРСР публічним протестом проти політики влади, оприлюднивши інформацію про таємні арешти української творчої інтелігенції.
1965 року написав памфлет «Інтернаціоналізм чи русифікація?» (перше видання — Лондон, 1968; журнал «Вітчизна», 1990, № 5—7) — про загрозливі проблеми національних відносин у соціалістичному суспільстві. Автор власноруч надіслав її до найвищих керівних органів УРСР у сподіванні, що влада врахує перегини в національній політиці й «виправиться».
Український дисидент-правозахисник, літературознавець і перекладач
1983 вже важко його хворого заарештовують вдруге і 13-14 березня 1984 року судять.
Винним себе не визнав.
В останньому слові він сказав, що «вірить у Бога та в добре начало в людях», що «завжди намагався робити людям добро». Він заявив також, що «держава мільйон разів завинила перед громадянами» та що він протестуватиме проти цього до кінця свого життя.
Його визнали особливо небезпечним рецидивістом та засудили до 10 років таборів особливого режиму і 5 років заслання. Етапом був відправлений у пермські табори, де незабаром відмовили нирки.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома