Україна у період загострення кризи радянської системи (сер. 60-х – сер. 80-х рр.)

Додано: 30 січня 2022
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 237 разів
19 запитань
Запитання 1

1. Заповніть пропуски у тексті.

«У 1)_____ році П. Шелеста на посаді першого секретаря ЦК КПУ змінив 2)_____ – найбільш послідовний провідник брежнєвської політики в республіці. Він доклав значних зусиль у встановленні та збереженні 3)_____ режиму в Україні, що базувався на принципах централізації влади, підпорядкування економічної та інших сфер життя союзним потребам і 4)_____». 


варіанти відповідей

А. 1) 1972; 2) В. Щербицький; 3) консервативного; 4) русифікації; 

Б. 1) 1954; 2) М. Хрущов; 3) ліберального; 4) радянізації; 

В. 1) 1961; 2) Ю. Литвин; 3) демократичного; 4) українізації;

Г. 1) 1976; 2) М. Амосов; 3) радянського; 4) коренізації. 

Запитання 2

2. Які явища та процеси характерні для УРСР у другій половині 60-х – першій половині 80-х років?

1 Надання права союзним республікам самостійно розв’язувати питання внутрішньої політики.

2 Посилення утисків та репресій щодо інакодумців.

3 Юридичне оформлення монополії КПРС на політичну

владу.

4 Відмова від директивного планування економіки країни.

5 Офіційна заборона використання української мови в

державних установах.


варіанти відповідей

А. 1,3 

Б. 2,3 

В. 2,5 

Г. 3,4 

Запитання 3

3. У яких твердженнях ідеться про Петра Шелеста?

1 Організатор і видавець нелегального журналу «Український вісник».

2 Став першим секретарем ЦК Компартії України за

часів перебування Л. Брежнєва на посаді першого секретаря ЦК КПРС.

3 Сприяв українізації закладів освіти і засобів масової

інформації в УРСР.

4 Розкритикований на політбюро ЦК КПРС за «недоліки

в справі інтернаціонального виховання трудящих».

5 Засуджений за звинуваченням в «антирадянській агітації й пропаганді».


варіанти відповідей

А. 1,5 

Б. 2,3 

В. 2,4 

Г. 3,4 

Запитання 4

4. Укажіть особливості економічного розвитку УРСР

у 70-х – першій половині 80-х рр.

1 Промисловість України була частиною єдиного загальносоюзного народногосподарського комплексу.

2 Високі досягнення в сільському господарстві внаслідок реалізації програм механізації, хімізації та меліорації.

3 Упровадження нових технологій, зростання якості

продукції важкого машинобудування, яка перевищувала світові стандарти.

4 Створення нових потужностей в атомній електроенергетиці для задоволення потреб сусідніх країн

РЕВ.

5 Інтенсифікація використання трудових ресурсів, переорієнтація структури виробництва на високотехнологічні цикли.


варіанти відповідей

А. 1,4 

Б. 2,3 

В. 2,5 

Г. 3,4 

Запитання 5

5. Ім’я якого історичного діяча пропущено в уривку з

джерела?

«13 лютого 1978 року указом Президії Верховної Ради

СРСР ___ був позбавлений громадянства. Він скликав

прес-конференцію і сказав, що це найсумніший день у

його житті: “Мене позбавили права померти на Батьківщині». Отоді він пішов у наступ! Влада гадала, що, випустивши совєтського дисидента, позбулася клопоту: незручно було втретє ув’язнювати всесвітньо відому людину. А він виявився ще й свідомим українцем. Та ж таки “Свобода»: “От ви були російським генералом…». – “Я ніколи не був російським генералом. Я був совєтським генералом, а родом я українець. І приїхав сюди представляти Українську Гельсінську групу». 


варіанти відповідей

А. Петро Григоренко;

Б. Левко Лук’яненко; 

В. Микола Руденко; 

Г. Валентин Мороз. 

Запитання 6

6. Коли відбулися події, про які йдеться у фрагменті зі

спогадів І. Жиленко?

«...У кінотеатрі «Україна» під час перегляду «Тіней

забутих предків»… зібралося в кінозалі все, що було чесного на той час у Києві. Після перегляду Іван Дзюба вийшов на сцену, подякував групі і повідомив про арешти інтелігенції. Стус закликав не допустити 37-го року в Україні і запропонував на знак протесту – встати. Як це

було страшно! Дрижаки пробігли спинами. Обивательська маса кинулась до «запасного виходу», як під час пожежі. Побіг перешепт, що кінотеатр оточено і будуть «брати» всіх. І все-таки більшість у залі – встала».


варіанти відповідей

А. 1965 р.;

Б. 1967 р.;

В. 1972 р.;

Г. 1976 р. 

Запитання 7

7. Укажіть автора твору, про який ідеться в уривкові

з листа творчої молоді Дніпропетровська у ЦК КПУ

(1968 р.)?

«Спочатку обласні газети «Зоря» й «Прапор юності»,

марганецька міська газета виступили зі схвальними рецензіями на цей твір. А вже через місяць на одній із нарад, де були присутніми секретарі низових партійних організацій Дніпропетровщини, відповідальні працівники преси, секретар обкому КП України т.Ватченко затаврував ганьбою всі ці рецензії й дав команду пресі довести читачам, що «рабочий класс Днепропетровщини не принимает «Собора». Відразу ж газети області зарясніли, як май грушами, «мнениями рабочих о «Соборе»… Всіх, хто в будь-якій мірі й формі висловлював незгоду з кампанійщиною чи бодай випадково «взяв не ту ноту», якої вона вимагала, – всіх суворо карали. Недарма ж завідуючий ідеологічним відділом обкому т.Васильєв заявив на семінарі працівників області: «Роман «Собор» – это такой коловорот, вокруг которого группируется все идейно вредное, враждебное нашей действительности».


варіанти відповідей

А. Іван Дзюба;

Б. Василь Стус;

В. Олесь Гончар;

Г. Іван Гончар. 

Запитання 8

8. Які з тверджень характеризують розвиток культури

УРСР у другій половині 60-х – першій половині 70-х рр.?

1 Офіційна популяризація надбань історичної школи

М.Грушевського.

2 Вихід на екрани художніх фільмів нового напрямку в

українській кінематографії – «поетичного кіно».

3 Заохочення владою використання української мови в

театральних виставах та кінофільмах.

4 Перетворення теми героїзму народу у війні та розбудови народного господарства на провідну в образотворчому мистецтві.

5 Критика владою творів українських письменників,

створених за канонами соціалістичного реалізму.

варіанти відповідей

А. 1,3

Б. 2,3

В. 2,4

Г. 4,5

Запитання 9

9. Яка з фотографій свідчить про події та явища доби

«застою»? 


варіанти відповідей
Запитання 10

10. Оберіть портрет, на якому зображено особу, якої стосуються наведені факти з біографії?

«Радянський генерал-майор, правозахисник. Перебував у

радянських тюрмах, таборах і божевільнях. Член-фундатор

Московської Гельсінської групи, підписав більшість її документів, що побачили світ у 1976–1977 рр. Один із засновників Української Гельсінської групи». 

варіанти відповідей
Запитання 11

11. Укажіть ім’я історичної особи, факти з біографії якої наведено.

«Один із провідників кримськотатарського національного руху, правозахисник, учасник дисидентського руху, політв’язень. У 1944 р. разом зі співвітчизниками депортований до Узбекистану. 1961 р. приєднався до національного руху кримських татар за повернення на рідну землю; був одним із засновників у Ташкенті молодіжно-студентського «Союзу кримськотатарської молоді». Упродовж 1966–1983 рр. заарештований шість разів. Провів в ув’язненні 15 років за звинуваченнями в націоналізмі та анти радянській діяльності, антидержавній пропаганді, в укладанні і розповсюдженні антирадянських документів. У 1975–1976 рр. понад триста днів голодував в Омській тюрмі».


варіанти відповідей

А. Юрій Іллєнко; 

Б. Левко Лук’яненко; 

В. Мустафа Джемілєв; 

Г. Микола Руденко. 

Запитання 12

12. Який термін використаєте для характеристики явища: «Переважну більшість членів вищого партійного керівництва становили люди похилого віку»?


варіанти відповідей

А. олігархія;

Б. охлократія;

В. теократія;

Г. геронтократія. 

Запитання 13

13. Сутність господарської реформи другої половини 60-х рр.:



варіанти відповідей

А. вдала спроба переходу до госпрозрахункових відносин в одержавленій промисловості;

Б. вдала спроба утворення вільних економічних зон і зон вільної торгівлі;

В. невдала спроба запровадження економічних методів управління в рамках адміністративно-командної системи;

Г. невдала спроба переходу до ринкових відносин у промисловості. 

Запитання 14

14. Укажіть суть нових економічних підходів, запроваджених у 1965 р.


варіанти відповідей

1 залучення іноземного капіталу

2 ліквідація рад народного господарства (раднаргоспів)

3 матеріальне стимулювання трудових колективів залежно від результатів їхньої праці

4 приватизація дрібних підприємств

5 розширення самостійності підприємств

6 скасування монополії зовнішньої торгівлі

7 установлення економічно обґрунтованих цін 

Запитання 15

15. Які з тверджень характеризують соціально-економічний розвиток України в період загострення кризи радянської системи (сер. 1960 – початок 1980-х рр.)?


варіанти відповідей

1 Помітна тенденція до омолодження населення України

2 Хронічний дефіцит різноманітних товарів на споживчому ринку

3 Низькі квартплата та ціни на харчові продукти

4 Орієнтація важкої промисловості на першочергове обслуговування підприємств ВПК

5 Різке зменшення масштабів житлового будівництва

6 Україна як житниця СРСР стала одним з головних світових експортерів хліба 

Запитання 16

16. Укажіть характерні риси, властиві демографічним процесам в УРСР у 60-80-ті рр.


варіанти відповідей

1 високі темпи зростання населення міст

2 збільшення частки українців у загальній кількості населення республіки

3 зменшення частки українців у загальній кількості населення республіки

4 значні темпи еміграції українців за межі СРСР

5 переважання темпів зростання населення сіл над населенням міст

6 перевищення народжуваності над смертністю сільського населення

7 перевищення смертності над народжуваністю сільського населення 

Запитання 17

17. Укажіть характерні риси діяльності дисидентів.


варіанти відповідей

1 випуск «самвидаву», критика недоліків радянської системи

2 відстоювання прав людини

3 недоторканість дисидентів

4 організація масових мітингів і демонстрацій

5 підготовка до насильницького захоплення влади

6 постійні переслідування з боку владних структур

7 регулярні поїздки за кордон 

Запитання 18

18. Оберіть поняття, що можна використати для розповіді про добу «застою».


варіанти відповідей

1 десталінізація

2 дефіцит

3 «культ особи»

4 розвинутий соціалізм

5 геронтократія

6 лібералізація

7 ждановщина

Запитання 19

19. Укажіть причини невдачі реформ, розпочатих у 1965 р.


варіанти відповідей

1 значний вплив іноземного капіталу

2 командні методи керівництва

3 мілітаризація економіки

4 невтручання держави в економічні процеси

5 недостатня увага військово-промисловому комплексу

6 орієнтація на екстенсивні методи і форми господарювання

7 орієнтація на інтенсивні методи і форми господарювання 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест