Що спричинило хвилю арештів і насильства щодо українських дисидентів у 1972—1974 рр.?
В. Стус писав: «…Репресії 1972 р. показали, що в дискусії з українськими «дисидентами» влада не знайшла більш переконливих аргументів, ніж застосування сили, а умови в таборах переконали мене у тім, що простір застосування цієї сили не знає кінця».
Які риси були притаманні розвитку економіки УРСР упродовж другої половини 1970—1980-х рр.?
Швидке зростання кількісного складу КПУ в 1970 — на початку
1980-х рр. було зумовлене переважно:
Журнал "Український вісник" ставив перед собою такі завдання:
«Вісник» міститиме без узагальнень інформацію про порушення свободи слова й інших демократичних свобод, про судові і позасудові репресії в Україні, про порушення національного суверенітету, про спроби дезінформувати громадськість, про становище українських політв’язнів у тюрмах і таборах, про різні акції протесту тощо…».
У якій формі здійснювалося це видання?
Хто змінив П. Шелеста на посаді першого секретаря ЦК КПУ ?
Більшість учасників дисидентського руху в УРСР були представниками:
Яке економічне поняття є тотожним поняттю «застій», яким характеризують розвиток СРСР та УРСР у 70 — на початку 80-х рр. ХХ ст.?
Про якого історичного діяча йдеться в уривку історичного джерела?
У 1960-х рр. за написання поезій «Всесвіт у тобі», "Оновлення», поеми «Хрест» (про голод 1933 р. в Україні) був виключений із партії, Спілки письменників України, заарештований і поміщений у психіатричну лікарню. У 1976 р. очолив утворену Українську Гельсінську групу, за що в 1977 р. був засуджений на 12 років ув’язнення.
Які характерні риси були притаманні демографічним процесам
в українському суспільстві упродовж 1970—1980-х рр.?
Яка зміна відбулася в системі освіти УРСР у 1970-х рр.?
Що було характерним для українського дисидентського руху 1960-х-1970-х рр.?
У роки науково-технічної революції (НТР) в СРСР її досягнення впроваджувалися переважно:
Яка особливість економічного розвитку України 1970 — початку 1980-х рр. підтверджується поданими нижче даними?
У республіці, на яку припадало 2,6 % території СРСР, було побудовано майже 40 % атомних енергоблоків, продукувалося близько 40 % усієї радянської сталі, 34 % вугілля, 51 % чавуну. …частка промисловості, що працювала на споживчий ринок, становила 29 %, тоді як у розвинутих країнах цей показник сягав 50—60 % і більше.
Одним із завдань Української Гельсінської групи було:
Піднесення опозиційного руху в Україні в другій половині 1970-х рр. було передусім спричинено:
Чим супроводжувалася зміна політичного керівництва УРСР
у 1972 р.?
Що було характерно для творчості шістдесятників?
Яким шляхом розвивалася економіка УРСР у 1970—1980-ті рр.?
Екстенсивний розвиток економіки, який, на думку вчених, «…наприкінці 1970 — на початку 1980-х рр. в СРСР, у тому числі й в Україні, цілком вичерпав свої можливості», — це:
На чию адресу лунає звинувачення в наведеному уривку історичного
джерела?
Ця так звана «праця» має явно виражений антирадянський характер… У ній зводиться наклеп на національну політику КПРС,
робиться спроба… розпалити ворожнечу між українським і російським народом. Із цією метою автор вдається до спотворення положень ленінської національної політики, змісту творів класиків
марксизму-ленінізму з національного питання.
Що стало приводом для усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ?
Один з творців української естрадної музики, автор 107 пісень, 53 інструментальних творів, автор найкращих пісень року в СРСР - «Червона рута» (1971 р.) та «Водограй» (1972 р.) - це
Яке явище радянської дійсності другої половини 1960-х - 1980-х рр. відображено на карикатурі?
У царині якого мистецтва творили діячі, зображені на фото?
Укажіть прояви політико-ідеологічної кризи радянського ладу в середині 1960-х – на початку 1980-х рр.
Спроби економічних реформ у другій половині 1960-х рр. передбачали
Які поняття пов’язані з розвитком дисидентського руху в Україні в 1960–1970-ті рр.?
Одна з характерних ознак суспільно-політичного життя УРСР наприкінці 1970-х - на початку 1980-х рр. - це
«Самвидав» - це один із методів боротьби дисидентів у СРСР й УРСР, що полягав у
Проголошення керівництвом СРСР курсу на «зближення та злиття націй у «нову історичну спільноту – радянський народ»...» призвело до
Прочитайте уривок з історичного документа та виконайте завдання
«Цей славнозвісний і водночас “багатостраждальний” твір мало не скинув з п’єдесталу вже визнаного класика соціалістичного реалізму. Центральний образ роману – пам’ятка козацької минувшини… Основна увага в ньому приділена викриттю негативних явищ радянської дійсності, таких як бюрократія, кар’єризм, безправ’я селян, чиновницьке недбальство, зневажливе ставлення до довкілля й пам’яток історії та культури...»
Хто є автором твору, про який ідеться в уривку з документа?
Із якими подіями пов’язані діячі, зображені на фото?
Прочитайте уривок з інтерв’ю колишнього голови КДБ УРСР М. Голушки:
«У карних кодексах… було передбачено відповідальність за антирадянську агітацію та пропаганду, наклепи на існуючий лад "
Відповідні статті Кримінального кодексу використовувалися владою для боротьби з
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання:
«…[організація] ставить за мету:
1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.
2) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.
Яка організація ставила перед собою таку мету?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання :
«…[організація] ставить за мету:
1) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.
У якому році створено цю організацію?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання:
«…[організація] ставить за мету:
1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.
2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.
Хто з діячів, зображених на фото, був членом цієї організації?
«…[організація] ставить за мету:
1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.
2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.
Яке явище слід характеризувати, використовуючи наведений історичний документ?
Що було однією з особливостей економічного розвитку УРСР в 1970-х - на початку 1980-х рр.?
На якій проблемі радянської дійсності 1970-х - 1980-х рр. акцентує увагу зображена карикатура?
Напис на карикатурі: «Сьогодні в нашому тресті розшукуються: “пішла в хімчистку”; “пішов на об'єкт; “відійшов покурити”; “пішла в другий відділ”».
На яке явище в житті радянських людей у період «застою» вказує карикатура?
Укажіть ключові положення Конституції УРСР 1978 р.
Правозахисник. Виступав на захист кримських татар та інших депортованих народів.
У 1964 році за легальну правозахисну діяльність репресований. Перебував у радянських тюрмах, таборах і «психушках». З 1977 року проживав у США
Політичний та громадський діяч провідників кримськотатарського національного руху, правозахисник, учасник дисидентського руху, політичний в'язень.
За свої політичні погляди був виключений з ВНЗ та сім разів був судимий. Всього він провів п'ятнадцять років у місцях позбавлення волі.
Укажіть складові економічних реформ другої половини 1960-х рр. (реформи О. Косигіна).
Який керівник УРСР пишався такими здобутками?
«...інтелігенцію прагнув підтримувати, особливо молодь. А те, що “пробили”, “довели” і встановили Шевченківську премію як найвищу нагороду республіки, котра присуджується тільки раз у житті, те, що прийняли спеціальну постанову Ради Міністрів про створення державного заповідника на Хортиці, цим пишався й пишаюся сьогодні. Так само, як і тим, що брав посильну участь у захисті чудових кінострічок Юрія Іллєнка, у створенні Музею-заповідника української народної архітектури та побуту в селі Пироговому».
Широкомасштабному впровадженню заходів, які увійшли в історію під назвою «реформи Косигіна», передувало:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома