Україна в боротьбі за збереження державної незалежності (1918—1920 рр.) (домашне завдання))

Додано: 30 березня 2020
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 135 разів
24 запитання
Запитання 1

Про яке державне утворення йдеться в уривку з історичного джерела: "Характер державної системи... складно визначити.., найправдоподібніше це мала бути конституційна монархія, відмінна від традиційної самодержавної системи в Росії... її характер визначався... українською історичною традицією..."?

варіанти відповідей

Українську Народну Республіку доби Директорії

Українську Народну Республіку доби Центральної Ради

Західноукраїнську Народну Республіку

Українську Державу гетьмана П. Скоропадського

Запитання 2

Яка обставина відіграла вирішальну роль у втраті більшовиками весною 1918 р. контролю над Україною?


варіанти відповідей

окупація території України німецькими та австро-угорськими військами

висадка військ Антанти на Півдні України

селянський повстанський рух проти політики «воєнного комунізму»

спільний наступ об’єднананих Армій УНР та УГА на Київ

Запитання 3

Однією з причин падіння Української Центральної Ради (УЦР) була


варіанти відповідей

відмова УЦР від виконання умов Брест-Литовського мирного договору.

відкрита підтримка УЦР селянських виступів і робітничих страйків.

проведена УЦР аграрна реформа та передання всієї землі селянам.

неспроможність УЦР налагодити систему державного управління.

Запитання 4

 Економічна політика гетьмана П. Скоропадського


варіанти відповідей

сприяла відновленню економіки України як складової частини Російської імперії.

відновила рівноправність економічних відносин із країнами Четверного союзу.

захищала інтереси промисловців і великих землевласників.

забезпечила вільний розвиток селянського господарства.

Запитання 5

Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання.

«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська [що вступили на територію України] не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду...»

Яку «велику потребу» в Україні мали зазначені вище країни?

варіанти відповідей

Створити міцний, дієвий бар’єр проти проникнення більшовизму в Європу.

Включити молоду, незміцнілу державу Україна до складу Четверного союзу.

Використати людські ресурси, щоб компенсувати власні людські втрати у війні.

Забезпечити продовольчими й сировинними ресурсами власні виснажені економіки.

Запитання 6

Ознакою кадрової політики П. Скоропадського було те, що апарат управління формувався за

варіанти відповідей

Національною ознакою

Принципом партійної приналежності

Принципом професійності

Принципом класової приналежності 

Запитання 7

У листопаді 1918 р. Український національний союз утворює Директорію з метою


варіанти відповідей

підготовки Акта злуки УНР та ЗУНР.

боротьби проти наступаючих частин Червоної Армії.

організації повстання проти гетьмана П. Скоропадського.

боротьби проти білогвардійських військ генерала А. Денікіна. 

Запитання 8

У жовтні 1918 р. було створено два українські державні університети в містах


варіанти відповідей

Київ, Львів

Львів, Харків

Харків, Кам’янець-Подільський

Кам’янець-Подільській, Київ

Запитання 9

Вищий законодавчий орган Української Народної Республіки доби Директорії – це

варіанти відповідей

Український Національний союз

Всеукраїнські Установчі збори

Трудовий Конгрес України

Головна Українська Рада

Запитання 10

Вирішальні битви між військами Директорії й гетьмана відбулися в листопаді 1918 р. під:


варіанти відповідей

Фастовом;

Васильковом;

Мотовилівкою;

Білою Церквою.

Запитання 11

Назвіть причини поразки Директорії:


варіанти відповідей

скасування Гетьманату, відновлення УНР:

передача землі селянам без викупу:

налагодження міжнародних відносин на принципах нейтралітету:

суперечлива внутрішня політика, важка зовнішньополітична ситуація.

Запитання 12

Якому періоду Української революції та боротьби за збереження державності найбільш характерне таке явище, як «отаманщина»?


варіанти відповідей

Українській Народній Республіці часів УЦР

Українській Державі П. Скоропадського

Українській Народній Республіці часів Директорії

Українській Соціалістичній Радянській Республіці

Запитання 13

Внутрішня політика гетьмана П. Скоропадського в соціально-економічній сфері передбачала:


варіанти відповідей

націоналізацію великої промисловості та запровадження трудової повинності

створення центральної системи управління і корпорацій роботодавців

скасування 8-годинного робочого дня й заборону страйків

встановлення державного контролю на виробництві й створення галузевих профспілок

Запитання 14

Міністр освіти М. Василенко в уряді гетьмана П. Скоропадського стверджував: «Якщо є прагнення створити українську народну інтелігенцію, український університет, ...повинна бути наука українською мовою. Я повністю погоджуюся з М. Грушевським, який стверджує, що тільки тоді українство як нація отримає вагу у світі, коли зможе створити серйозну українську науку». Як була реалізована проголошена ідея?

варіанти відповідей

у всіх великих містах були відкриті українські університети

було створено Українську академію наук

центр діяльності Наукового товариства ім. Т. Шевченка було перенесено зі Львова до Києва

система середньої і вищої освіти була повністю українізована

Запитання 15

Хто з українських лідерів періоду 1917—1921 рр. так виправдову вав свій вчинок: «Союзні місії ставили мені умови, які зводилися до вимог федерації з Росією. Я дуже добре розумію небезпеку, що вини кла з подібного політичного домагання, але змагаючись перш за все за вищу мету — утримання ладу в державі, яку я збудував, я му сив всупереч власній волі схилитися перед вимогою союзників і про голосити федерацію з Росією»?

варіанти відповідей

М. Грушевський

П. Скоропадський

Є. Петрушевич

С. Петлюра

Запитання 16

Яка подія сприяла проголошенню декларації Директорії УНР?

«Уповноважена силою і волею трудящих класів України верховна влада Української Народної Республіки, Директорія, цими заходами довершила перший акт соціального та національно-політичного визволення українського народу. Слідуючим етапом нашої революції є творення нових, справедливих, здорових і відповідних до реального відношення сил у державі, соціальних і політичних форм».

варіанти відповідей

початок антигетьманського повстання

повалення гетьманської влади і вступ Директорії до Києва

початок роботи Трудового конгресу

оголошення Директорією УНР війни Радянській Росії

Запитання 17

Якого договору стосується цитований нижче документ?

«Строго секретно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів... мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше. На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можна задовольнити... За це Україна зобов’язується до якнайскорішого постачання хліба».

варіанти відповідей

Варшавського договору Директорії УНР та Польської Республіки

Брест-Литовського договору між УНР, Німеччиною та її союзниками

договору між Українською Державою та Всевеликим Військом Донським

Ризького договору між Польщею та радянськими республіками

Запитання 18

Коли відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела?

«...Українська Держава стояла коло краю загибелі. Спаслася Вона дякуючи могутньому підтриманню центральних держав, які, вірні своєму слову, продовжують і по сей час боротись за цільність

і спокій України. ...Як вірний син України я вирішив взяти на себе тимчасово всю повноту влади».

варіанти відповідей

26 січня 1918 р. 

21 лютого 1918 р.

24 березня 1918 р.   

29 квітня 1918 р.

Запитання 19

У зовнішній політиці гетьман П. Скоропадський орієнтувався на:

варіанти відповідей

країни Антанти

Радянську Росію

країни Четверного союзу

країни Малої Антанти

Запитання 20

Зовнішніми причинами падіння Центральної Ради були:

варіанти відповідей

байдужість країн Антанти, окупація німецькими військами території України, наступ більшовиків;

ілюзорна віра в демократичну федерацію народів Росії;

нехтування необхідності створення регулярної боєздатної армії;

наявність суперечностей усередині УЦР, безладдя та анархія.

Запитання 21

П. Скоропадський у своїй внутрішній політиці спирався на:


варіанти відповідей

 армію;

широкі маси селян робітників;

заможні верстви населення;

інтеліґенцію.

Запитання 22

Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.

1 оприлюднення «Федеративної грамоти» гетьмана П. Скоропадського

2 підписання Брестського мирного договору

3 скликання Трудового конгресу України

4 проведення Всеукраїнського з'їзду хліборобів

А визнання Директорії вищою владою в Україні

Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким

В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією

Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України

Д відновлення влади Української Центральної Ради

варіанти відповідей

ВАБД

ВДАГ

БВАД

ГБАВ

Запитання 23

Установіть хронологічну послідовність подій:

А заснування у Києві Української академії наук

Б проголошення Центральною Радою незалежності УНР

В проголошення радянської влади в Україні Всеукраїнським з’їздом рад у Харкові

Г схвалення Центральною Радою проекту Конституції УНР

 

варіанти відповідей

БВГА

ВБГА

БАГВ

АБГВ

Запитання 24

Проаналізуйте зображену картосхему.

Картосхема дає змогу

1 вказати райони антигетьманського повстанського руху влітку 1918 р.

2 визначити кордони Української Держави гетьмана П. Скоропадського.

3 вказати напрямки загального наступу німецько-австро-угорських військ у лютому-квітні 1918 р.

4 окреслити район формування українських радянських повстанських дивізій.

5 вказати межі територій регіональних радянських республік, утворених більшовиками в січні-березні 1918 р.

6 визначити один із підсумків переговорів українсько-німецької та радянської делегацій у травні 1918 р.

7 охарактеризувати адміністративно-територіальний устрій Української Народної Республіки.

варіанти відповідей

126

267

236

467

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест