«У багатьох з нас одразу після ХХ з'їзду було багато наївного, рожевого оптимізму, багато ілюзій, побудованих на піску, і багатьом здавалося, що всі проблеми народного життя вирішуються одним махом, і нам нічого не лишається, як з високо піднятими прапорами урочисто марширувати до комунізму», - згадував український дисидент І. Світличний про настрої, що охопили суспільство в результаті
Який регіон увійшов до складу УРСР у 1954 р.?
«...Партійні організації не завжди враховують ту обставину, що останнім часом повернулося з місць ув’язнення значне число осіб реабілітованих або відбувших термін покарання. Серед них є особи, особливо із числа буржуазних націона-лістів, які ідейно не роззброїлися. ЦК КПРС вимагає від партійних та радянських органів уживати рішучих заходів до тих, які намагаються відновити свою минулу антирадянську діяльність…» Що стало передумовою появи цитованого документа?
Перший льотчик-космонавт українського походження
Його політ відбувся в:
Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання до нього.
«...Відчувалася загальна потреба якогось “роз’яснення”, якогось виступу в цій справі [арештів]. Офіційні кола мовчали. Серед тих, хто багато в чому не погоджувався з офіційною національною політикою, не знайшлося кому виступити одверто, принципово й на всю широчінь питання. Тоді довелося взятися за цю справу мені. У вересні–грудні 1965 року я написав, а наприкінці того ж року надіслав на адресу Шелеста й Щербицького працю “Інтернаціоналізм чи русифікація?”, у якій звинувачував КПРС і КПУ в антидемократизмі та проведенні жорсткої русифікації під виглядом інтернаціоналізму».
Хто є автором наведеного уривку документа?
«Працю», згадану в уривку документа до попереднього завдання, автор написав під впливом арештів
Якою була реакція компартійного керівництва УРСР на згадану в документі «працю»?
В якому з двох варіантів події розташовані у правильній хронологічній послідовності?
Відмітити, в якому варіанті цифра дійсно вказує на представників той галузі, що визначена в цьому варіанті: О.Богомолець, С.Лебедєв, В.Глушков 1, П.Тичина, В.Сосюра, О.Гончар, М.Рильський 2, В.Кук, Й.Сліпий, Т.Ромжа, М.Любачівський 3, Л.Лук’яненко, В.Чорновіл, В.Стус, М.Руденко, О.Тихий 4, С.Параджанов, Ю.Іллєнко 5, П.Григоренко, М.Джемілєв 6, К.Білокур, Т.Яблонська, А.Горська 7
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома